کد تخفیف ارسال رایگان به سراسر کشور
مراقبت و نگهداری از پوست دانستنی های پزشکی

آشنایی با انواع جوش و راه های درمان و پیشگیری از جوش زدن

آشنایی با انواع جوش و راه های درمان و پیشگیری از جوش زدن

مقدمه مطلب انواع جوش و روش های درمان آن

جوش صورت یکی از مشکلاتی است که چهره افراد را تحت تاثیر قرار داده و زشت می کند. از این رو هیچکسی دوست ندارد جوش یا جای جوش را در صورت خود داشته باشید. در این مقاله از سایت آقای دارو با انواع جوش، راهکارهای طلایی درمان انواع جوش و همچنین نکاتی که به شما عزیزان کمک می کند تا از جوش زدن در نواحی مختلف صورت و بدن تان جلوگیری نمایید اشاره کرده ایم. 

آنچه در آشنایی با انواع جوش و راه های درمان آن میخوانیم
  • انواع جوش صورت شامل چه مواردی است؟
  • جوش های سر سفید
  • جوش های سر سیاه
  • جوش های پاپول
  • جوش پاستول
  • کیست
  • روش ها و درمان جوش
  • سخن پایانی

انواع جوش صورت شامل چه مواردی است؟

از بین بردن جوش ها آسان نیست اما نمی توان آن را امری غیرممکن و نشدنی دانست. مدت زمانی که طول می کشد تا یک جوش از بین برود، می تواند به شدت آن و نحوه برخورد فرد با آن بستگی داشته باشد. هیچ کس نمی تواند جوش روی صورت را یک شبه حذف کند. برای نابود کردن جوش روی صورت، درمان و اقدامات پیشگیرانه مناسب مورد نیاز بوده و برای اثربخشی و بهبود کامل به کمی زمان نیاز است. همچنین جالب است بدانید انواع مختلفی از جوش ها وجود دارد که به نام های آکنه / لک / برآمدگی و ... شناخته می شوند و دانستن تفاوت های آنها گاهی اوقات می تواند کمی سخت باشد. با این وجود به طور عمده، پنج نوع مختلف جوش وجود دارد که چهره افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

آشنایی با جوش های سرسفید

 یکی از معمول ترین شکل های آکنه که به صورت برآمدگی های کوچک یا متوسط روی پوست ظاهر می شود، جوش سرسفید بوده و همانطور که از اسم آن پیداست، معمولاً رنگ سفید دارد. وقتی منافذ پوست با ترکیبی از سلول های مرده پوست و سبوم مسدود می شود، جوش های سرسفید  به وجود می آید. این جوش ها نباید فشار داده شوند، بنابراین سعی نکنید آنها را بیرون آورده و بترکانید.

جوش های سرسیاه روی صورت

برخلاف جوش های سرسفید، جوش های سرسیاه به عنوان کومدون های باز شناخته می شوند، زیرا سر منافذ به هوا باز می ماند. در این حالت گرفتگی ها با تماس با اکسیژن تغییر رنگ می دهند و ظاهر تیره آن ها را به وجود می آورد. سعی کنید به این جوش ها دست نزده و از ترکاندن یا دستکاری شان خودداری کنید. دست زدن یا ترکاندن این جوش ها می تواند به لایه های سطحی پوست شما آسیب رسانده و ظاهر جوش را بدتر کنند.

 پاپول، جوش های برجسته قرمز رنگ

پاپول برجستگی های قرمز متورم است که وقتی چربی اضافی و سلول های مرده پوست منافذ شما را می بندند ایجاد می شود. پاپول ها دردناک تر از جوش های سرسفید یا سرسیاه هستند، اما به اندازه کیست ها دردناک نیستند. از این رو شما می توانید آنها را با لوسیون های خشک کننده یا درمان های دیگر برطرف کنید.

 التهاب پاستول روی صورت

جوش های پاستول با برجستگی های کوچک و برآمده با رنگ سفید و پوست قرمز و ملتهب اطراف شان شناخته می شوند. این نوع از جوش ها معمولاً به صورت دسته ای روی قفسه سینه، صورت یا پشت بدن یافت می شوند. جوش های پوستی ممکن است باعث گسترش باکتری ها شوند، بنابراین سعی نکنید آنها را بیرون آورده و یا فشار دهید. چرا که چرک آن ها پر از باکتری است.

آشنایی با کیست

 این جوش یک مشکل آکنه ای شدید است که با چرک یا مایعات دیگر پر شده و در بخش های مختلف بدن دیده می شود. کیست ها که به دلیل چربی اضافی، پوست مرده و باکتری های معمولی ایجاد می شوند، یک شکل سرسخت از جوش هستند که هفته ها یا حتی ماه ها روی بدن باقی می مانند.

نکات مهم درمان جوش صورت

  • علت جوش را ارزیابی کنید
  • استفاده از کرم های گرمسیری
  • استفاده از آنتی بیوتیک ها
  • بکارگیری درمان های هورمونی
  • استفاده از ایزوترتینوئین
  • استفاده از روش لایه برداری
  • پیروی از یک رژیم غذایی مناسب

سخن پایانی

در این مقاله به صورت خلاصه و مفید به بررسی انواع جوش روی صورت پرداخته و جوش های سرسفید، جوش های سرسیاه، جوش پاپول، جوش پاستول و کیست را به صورت جداگانه شرح دادیم. همچنین در ادامه به روش های آسان و سریع برای از بین بردن جوش صورت اشاره کرده و چند راهکار آسان را به صورت تیتری بیان کردیم. امیدواریم از محتوای این مطلب استفاده کرده باشید. شایان ذکر است در صورتی که تجربه مشابهی در این زمینه دارید می توانید در بخش نظرات به اطلاع ما و سایر کاربران برسانید. پیروز و سلامت باشید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید