hairtamin کد تخفیف
مراقبت و نگهداری از مو اخبار

مهم‌ترین عوامل وز شدن موها

مهم‌ترین عوامل وز شدن موها

مهم‌ترین عوامل وز شدن موها؛ دلایلی برای ریزش مو وجود دارد و رفع آنها می‌تواند بهبود و سلامت موها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. اما در عین حال، اگر این دلایل ساده در دراز مدت نادیده گرفته شوند، ممکن است باعث از بین رفتن قسمت قابل توجهی از موهای شما شوند. بنابراین بهتر است به جای تعویق آن، امروز ریشه علل ریزش مو خود را شناسایی کرده و به هدف تغییر و رفع آن عمل کنید.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • بررسی علت وز شدن مو ها
  • برای جلوگیری از وز شدن مو چه می‌توان کرد؟
  • برای درمان موهای وز شده چه کنیم؟
  • آیا روغن تراپی مو وز موها را از بین می‌‌برد؟
  • آیا آب داغ علت وز شدن موهاست؟
  • سخن پایانی

بررسی علت وز شدن مو ها

اصلی‌ترین دلیل ریزش مو، خشکی و کمبود رطوبت موها است. همچنین، رطوبت زیاد در هوا نیز می‌تواند باعث وزش موها شود. در واقع، کوتیکول یا لایه بیرونی ساقه موها به دلیل کمبود رطوبت، باز می‌شود و تلاش می‌کند با جذب رطوبت هوا آن را جبران کند، در نتیجه موها پف و وزیده به نظر می‌رسند.

علاوه بر این، دلایل دیگری نیز می‌توانند به وزش موها منجر شوند، از جمله:

  1. وجود موخوره
  2. استفاده از حوله زبر
  3. شانه کردن موهای خیس
  4. مراقبت نادرست از موها
  5. شستشوی روزانه مو با شامپوهای قوی
  6. استفاده مداوم از حالت دهنده های برقی مو
  7. تغذیه ناقص و کمبود ویتامین ها و مواد مغذی
برای جلوگیری از وز شدن مو چه می‌توان کرد؟

برای جلوگیری از وز شدن مو چه می‌توان کرد؟

اگر میخواهید موهایتان وز نکنند و هنوز فرم سالمی دارند، امروز روغن تراپی را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید. استفاده از روغن تراپی به چندین نحوه برای جلوگیری از وز شدن موها مفید است. روغن‌های طبیعی با توانایی قوی آبرسانی، از موجود ماندن موها خشک و بی‌رطوبت جلوگیری می‌کنند. همچنین، اسیدهای چرب و عوامل ضد اکسیدان از تأثیر مواد شیمیایی و آسیب‌های محیطی به موها کاسته می‌کنند. علاوه بر این، ترکیبات مغذی موجود در روغن‌ها به خوبی موها را تغذیه کرده و باعث تقویت و ضخیم شدن آنها می‌شوند.

در عین حال، روغن‌های طبیعی برای موها هیچ عوارض ضاری ندارند و برای استفاده بلندمدت و اضافه کردن به برنامه روزانه مراقبت از موها بسیار مناسب هستند. همانطور که به خوبی می‌دانید، این قابلیت در محصولات غیرطبیعی موجود در بازار وجود ندارد. خاصیت روغن تراپی به پیشگیری از وز شدن موها محدود نمی‌شود.

برای درمان موهای وز شده چه کنیم؟

بسیاری از افرادی که موهای وز دارند، همواره این سؤال را مطرح می‌کنند که چگونه می‌توان موهای وز را صاف کرد؟ به این سؤال پاسخ داده و اطلاعاتی را درباره محصولات و روش‌های مختلف به اطلاع شما می‌رسانیم. همچنین یکی از سؤالات رایج در مورد موهای وز، این است که چگونه می‌توان آن‌ها را صاف کرد؟ در ادامه، اطلاعاتی درباره محصولات گیاهی و غیرگیاهی ارائه شده است. 

کنترل میزان استفاده از شامپو در شستشوی مو، تأثیر قابل توجهی بر صاف شدن و حالت گرفتن آنها دارد، اما علاوه بر روش‌های اشاره شده، می‌توان از محصولاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، برای صاف کردن مو استفاده کرد. با مراجعه به دکتر مو، راهکارهای دقیقتر و جامع‌تری نیز برای شما پیشنهاد می‌دهند.

  • خشک کردن موها با حوله

وقتی موهای شما مرطوب هستند، باید با دقت و آرامش با آنها برخورد کنید. موهای خیس خود را به آرامی با یک حوله نرم و آهسته خشک کنید و در فرآیند خشک کردن آنها، حوصله کافی داشته باشید. افرادی که بلافاصله پس از استحمام، با خشونت موهای خود را با حوله خشک می‌کنند، باید بدانند که این روش عامل اصلی وزیدن موهاست. بهتر است این افراد موهای خود را با دستها گرفته و سپس با آرامش آن‌ها را خشک کنند.

همچنین پیشنهاد می شود مقاله بهترین روش‌ها برای مراقبت از موهای فر را نیز مطالعه نمایید.

  • برس کشیدن به موها قبل از خواب

استفاده از برس بر روی موها قبل از خواب، یکی از بهترین روش‌های مراقبتی از مو است. انجام این کار منجر به توزیع چربی موجود در ریشه‌های موها به انتهای موها می‌شود و این باعث کاهش وز و حالت پف‌دار موهای شما می‌شود.

  • کوتاه کردن  موها

موهای آسیب‌دیده و دارای موخوره، ظاهر ناپسندی دارند. باید توجه کنید که هر چقدر موخوره در موهای شما بیشتر باشد، موهایتان بیشتر از وز خود رنج می‌برند. راه‌حل ساده‌ترین برای مقابله با این مشکل، انجام مرتب کردن موها است.

  • استفاده از نرم‌کننده‌هایی که به آبکشی نیاز ندارند

این محصولات برای افرادی که موهای حجیم و وز دارند، یک هدیه بزرگ تلقی می‌شوند؛ استفاده از این آرایشگر‌های نرم‌کننده در طول روز، به موهای خشک و ارتجاعی شما ترطیب می‌بخشد و مثل یک محافظ در برابر اشعه UV و ارتجاع مو، عمل می‌کند.

  • برس مخصوص موهای وز

در انتخاب برس مو، باید دقت کافی را به خرج دهید، زیرا همه برس‌ها اثر یکسانی ندارند و یکسان نیستند. استفاده از یک برس نامناسب می‌تواند منجر به گره‌خوردگی، تاریخچه، حجیم و حجیم شدن موها شده و احتمالاً باعث شکستگی آنها شود. برس مناسب برای موهایتان را پیدا کنید و تلاش کنید از بهترین برسی که شناخته‌اید، استفاده نمایید.

  • سشوار کشیدن صحیح

استفاده از سشوار به درستی به حفاظت از موها و درمان آن کمک فراوانی می‌کند.سشوار را با دمای کم و با فاصله حداقل ۱۵ سانتی‌متر از موها نزدیک کنید و به آن‌ها شکل دهید. استفاده از مدل سشوار مناسب نیز این فرآیند را راحت‌تر می‌سازد.

آیا روغن تراپی مو وز موها را از بین می‌‌برد؟

بدون شک، بهترین روش برای درمان وز مو از طریق استفاده از روغن‌های گیاهی مغذی است. روغن‌های مثل آرگان، نارگیل و زیتون با حفظ رطوبت موها، آن‌ها را نرم، درخشان و بی‌وز می‌کنند.

آیا آب داغ علت وز شدن موهاست؟

آیا آب داغ علت وز شدن موهاست؟

وقتی موها خشک می‌شوند، خشکی و وز آنها نیز ظاهر می‌شود. گرما و حرارت باعث از بین رفتن رطوبت موها می‌شوند. اگر با آب سوخته موها را شستشو دهید، چربی و روغن طبیعی موها از بین می‌روند. به همین ترتیب، موها کدر و خشک می‌شوند و وز می‌گردند. هیچ روغن طبیعی‌ای نمی‌تواند جایگزین چربی پوست سر شود. 

موها از طریق غدد چربی پوست سر به چربی نیازمندند. آب گرم با تنظیم چربی پوست سر مشکل ایجاد می‌کند و همچنین حرارت زیاد آب، تمام روغن‌های روی موها را از بین می‌برد. اگر موهایتان پس از هر استحمام همیشه وز می‌شود، دمای آب زیاد است.

استحمام با آب ولرم برای پوست و مو آثار مثبت زیادی دارد. برای رفع وز مو، بهتر است موها را با آب گرم شسته و آبکشی کنید. سپس با یک آبکشی ساده از آب سرد استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که لایه‌های بیرونی مو، یعنی کوتیکول‌ها، به خوبی بسته شوند و رطوبت در داخل ساقه مو حفظ شود. این روش، یکی از راه‌های ساده‌تر برای کنترل وز مو است.

سخن پایانی

درمان وز موها تأثیر قابل توجهی در بهبود ظاهر و استایل موهای شما دارد. البته تشخیص دلایل وز شدن موها بسیار مهم است. چگونگی پیشگیری از وز مو و روش‌های درمانی به کمک محصولات مخصوص مو در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید