خرید اول از آقای دارو خرید قسطی با اسنپ پی
مراقبت و نگهداری از مو اخبار

بهترین روش‌ها برای مراقبت از موهای فر

بهترین روش‌ها برای مراقبت از موهای فر

بهترین روش‌ها برای مراقبت از موهای فر؛ بسیاری از خانم ها و آقایان دارای موهای فر هستند که البته بسیار زیبا و جذاب هستند و بسیاری از افراد حسرت داشتن این موها را دارند. اما موضوع این است که این افراد شاید از آن خبر نداشته باشند، دشوار بودن نگهداری و مراقبت از موی فر است. 

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • ساده ترین‌ راهکار برای مراقبت از موی فر
  • هفته‌ای چند بار می‌توان موهای فر را شست؟
  • روتین خواب برای مراقبت از موهای فر
  • استفاده از روغن‌های طبیعی برای موهای فر
  • سخن پایانی

ساده ترین‌ راهکار  برای مراقبت از موی فر

بعد از آشنایی با انواع موی فر، الان وقت شناخت مراحل روتینی موی فرفری است. این نکات ساده‌اند اما‌ در عین حال انجام دادن همیشگی و پیوسته آن‌ها موجب حالت زیبای موهای فر خواهد شد.

  • استفاده از حوله نخی و لطیف 

استفاده از حوله‌های زبر و ساییدن بیش از حد موها، به جز بد حالتی، باعث شکنندگی و آسیب دیدن تارهای مو می‌شود. جایگزینی حوله معمولی با حوله‌های نخی، یکی از اصول مهم مراقبتی و ساده برای موهای فر است. حوله را به دور سرتان بپیچید و به مدت 10 دقیقه بگذارید، سپس به مو‌ها اجازه دهید به آرامی و بدون استفاده از ابزار حرارتی خشک شوند.

  • محافظت از موی فر در برابر نور خورشید

به منظور جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر نور خورشید، میتوانید از کلاه‌های لبه دار بزرگ استفاده کنید و موهایتان را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید. این اشعه دارای امواج ماورا بنفش هستند و باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شوند. همچنین، موها دچار کدری، خشنی و بدحالتی می‌شوند و به راحتی گره می‌خورند.

  • عدم استفاده از رنگ مو ماده شیمیایی مضر 

استفاده بیش از حد از رنگ مو و سایر مواد شیمیایی، اگرچه زیبایی موها را افزایش می‌دهد، اما باعث خشکی و آسیب دیدن موها نیز می‌شود. برای محافظت از موهای فر، توصیه می‌شود استفاده از رنگ مو را کاهش دهید و هنگام خرید، به فرمولاسیون و ترکیبات محصول دقت کنید. یکی دیگر از نکات مهم در مراقبت از موهای فر، استفاده از رنگ‌های بدون آمونیاک است.

راهکار ساده برای مراقبت از موی فر
  • استفاده از بالشت ساتن و ابریشمی

استفاده از پارچه‌های نخی و زبر می‌تواند باعث ایجاد اصطکاک بین موهای فر شود. بهتر است در انتخاب پارچه بالشتان، از جنس‌هایی مانند ساتن یا ابریشم استفاده کنید. همچنین، مراقبت از بهداشت بالش نیز مهم است. برای جلوگیری از گره خوردن موهایتان، می‌توانید در هنگام خواب از کلاه نخی مناسب استفاده نمایید.

  • عدم استفاده از ابزار حرارتی  حالت دهنده 

ت وصیه می‌شود پس از حمام، از دستگاه‌های حرارتی مانند سشوار، اتو مو، بابلیس و غیره برای حالت دهی یا خشک کردن موها استفاده نکنید. در صورت استفاده، دمای دستگاه را در حداقل تنظیم کنید. استفاده از سشوار یا اتوی مو، به ویژه با دمای بالا، ممکن است باعث سوختن موها، باز شدن لایه محافظ مو و آسیب دیدگی آنها شود.

  • استفاده از شانه‌های دندانه درشت 

جهت شانه زدن موهایتان، برای حفظ حالت فر مو و جلوگیری از گره خوردن مو، از شانه‌هایی با دندانه درشت استفاده کنید. هنگام شانه زدن، به دقت و به آرامی از نوک تارها شروع کنید و سپس به بالاترین قسمت‌ها بروید. کشیدن شانه از ریشه به سمت نوک موها ممکن است باعث گره خوردن موهای فر شود و به تدریج به ساقه مو آسیب برساند.

  • یک‌ مرتبه استفاده از شامپو در هر بار استحمام 

برای حفظ چربی طبیعی موها، توصیه می‌شود در هر بار استحمام، فقط یکبار موها را با شامپو بشویید. استفاده بیش از حد از شامپو‌های پاک‌کننده، به ویژه شامپوهای حاوی سولفات، می‌تواند باعث از بین رفتن رطوبت مو و پوست سر شده و به تدریج باعث خشکی و وزی بیشتر موهای فر شود. در صورتی که موها چرب و کثیف هستند، می‌توانید هفته‌ای یک الی دو بار از شامپوهای مخصوص موهای فر و تولید شده برای این نوع موها استفاده نمایید.

هفته‌ای چند بار می‌توان موهای فر را شست؟ 

بهتر است از شستشوی موهایتان بیش از حد پرهیز کنید تا سلامتی آنها حفظ شود. توصیه می‌شود در هفته دو بار موهای فر خود را شستشو دهید. به دلیل اهمیت حفظ حالت طبیعی و زیبایی موهای فر، توصیه می‌شود همیشه به روش‌های مراقبت از موی فر توجه کنید و از محصولات با کیفیت و مرغوب موی فر موجود در بازار استفاده کنید. این محصولات می‌توانند به افزایش درخشندگی و نرمی موها، جلوگیری از گرده خوردن، حالت دهی آسان و افزایش شانه‌پذیری موهای فر کمک کنند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله همه چیز درباره بوتاکس‌ موها  را نیز مطالعه نمایید.

روتین خواب برای مراقبت از موهای فر

خوابیدن به پشت می‌تواند وزن زیادی روی فولیکول‌های مو اعمال کند و باعث نامنظمی، تاری و گره‌دار شدن فر مو می‌شود. در صورتی که موهایتان مجعد هستند، بهترین حالت برای حفظ سلامتی فر مو، خوابیدن به پهلو یا روی شکم است. همچنین پیچیدن سر درون یک کلاه یا روسری می‌تواند به محافظت از فر مو در هنگام خواب کمک کند. از استفاده از ماسک مو، اسانس یا نرم‌کننده قبل از خواب به منظور نرم کردن و افزایش رطوبت موها هم استفاده نمایید.

استفاده از روغن‌های طبیعی برای موهای فر

استفاده از روغن‌های طبیعی برای موهای فر

حفظ رطوبت موهای فر سخت است! موهای فر برخلاف موهای دیگر، نمی‌توانند به راحتی از چربی طبیعی موها بهره‌مند شوند. اما شما می‌توانید با اضافه کردن کمی روغن طبیعی قبل از خواب، لایه‌ی محافظی روی موها ایجاد کنید.

روغن‌های طبیعی زیر می‌توانند برای تأمین و حفظ رطوبت موی فر مناسب باشند؛

  1. روغن نارگیل
  2. روغن زیتون
  3. روغن جوجوبا
  4. روغن آرگان
  5. روغن کرچک
  6. روغن آووکادو
  7. روغن هسته‌ی انگور

سخن پایانی

موی فر و موج‌دار نیاز به مراقبت و توجه ویژه‌ای دارند! در این مقاله، تمام اطلاعات لازم برای حفظ و شکل دادن به موی فر و موج‌دار را برایتان گردآ‌وری کرده‌ایم. با رعایت این نکات ذکر شده، به نتایج خوبی خواهید رسید.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید