testostron کد تخفیف
مراقبت و نگهداری از مو اخبار

همه چیز درباره بوتاکس موها

همه چیز درباره بوتاکس موها

همه چیز درباره بوتاکس موها؛ همچون گیاهان، موی ما انسان‌ها نیز در فصول مختلف تغییر می‌کند. یک روز موهایی زیبا و درخشان داریم و روز بعد موهایی خشک و شکننده. در نتیجه ما نمی‌توانیم موها را به حال خود بگذاریم و انتظار داشته باشید همیشه خوش حالت و براق باشند. رسیدگی به مو امر واجب برای حفظ سلامتی آن محسوب می‌شود. 

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • بوتاکس مو چیست؟
  • بوتاکس مو حاوی چه موادی است؟
  • ماندگاری بوتاکس چقدر است؟
  • بوتاکس مو چگونه انجام می‌شود؟
  • بوتاکس مو بهتر است یا کراتین؟
  • سخن پایانی

بوتاکس مو چیست؟

در حقیقت بوتاکس مو موضعی مثل بوتاکس صورت دارای سم بوتولینوم (botulinum toxin) نیست. بوتولینوم، ماده اصلی بوتاکس صورت، با از کار انداختن عضلات صورت، روند پیری را به تاخیر می‌اندازد و تا حد زیادی چین و چروک صورت را کم می‌کند.

علت نام این گذاری این ماده آن است که همانند بوتاکس صورت که با شل کردن ماهیچه‌های صورت، موجب پوست صاف و کم کردن چین و چروک می‌شود، بوتاکس مو هم با پر کردن هر فیبر تار مو به پُری و صافی آن کمک می‌نماید.

در حقیقت بوتاکس مو درمان عمیقی است که فیبرهای مو را با فیلری مانند کراتین می‌پوشاند. در این متد هر تار موی شکسته یا نازک با فیلری مانند کراتین پُر شده و به این ترتیب هر تار مو پُرحجم و درخشان به نظر می‌آید.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو حاوی چه موادی است؟

بوتاکس مو حاوی موادی مانند روغن خاویار، ویتامین B5، ویتامین E و کلاژن است که بهترین مواد برای بوتاکس مو هستند. اصلی‌ترین وظیفه بوتاکس مو، مرطوب کردن، تغذیه کردن، ترمیم و احیای موها و بازگردانی آن‌ها به حالت اول است. از طریق استفاده از بوتاکس مو، موها براق می‌شوند و صافی مو و از بین بردن وز مو تسهیل می‌شود. 

یکی از مزایای اساسی بوتاکس این است که توسط آن می‌توان موخوره را تا حد زیادی درمان نمود. منظور از درمان موخوره، پیشگیری از ایجاد مجدد موخوره در نوک موهاست. همانطور که مطلع هستید دلیل اصلی ایجاد موخوره کم آبی مو و عدم رسیدگی به آن است. این متد سلامت را به موهای شما تضمین می‌کند.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

پایداری بوتاکس مو چیزی نزدیک به 2 تا 4 ماه خواهد بود. درمان بوتاکس برای افرادی که به طور مداوم از رنگ مو، دکلره، سشوار و اتو مو استفاده می‌کنند بسیار توصیه می‌شود. جهت ماندگاری بیشتر و کسب نتیجه بهتر پیشنهاد می‌شود از شامپو‌های ملایم و بدون سولفات استفاده نمایید. همچنین سایر محصولات مراقبتی مو مثل نرم کننده و ماسک مو هم از نوع بدون سولفات باشند، بسیار کمک کننده خواهد بود.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله همه چیز درباره مکمل موی فیتو را نیز مطالعه نمایید.

بوتاکس مو چگونه انجام می‌شود؟

برخلاف بوتاکس صورت، بوتاکس مو موضعی بدون نیاز به تزریق انجام می‌شود. این روش، در واقع یک نرم‌کننده مو محسوب می‌شود که به طور مستقیم روی تارهای مو اعمال می‌شود. شما می‌توانید به آرایشگاه مراجعه کنید و بوتاکس مو را انجام دهید یا با تهیه مواد، این روش را در خانه انجام دهید.

برای آغاز این متد درمانی، از یک شامپو استفاده می‌شود که کوتیکول‌های مو را باز می‌کند و موها را آماده جذب مواد بوتاکس می‌کند. سپس بوتاکس مو روی هر تار مو اعمال می‌شود. پس از اعمال بوتاکس، باید موها را از ریشه تا انتهای ساقه ماساژ داد. مواد بوتاکس باید بین 20 تا 90 دقیقه (بسته به شرایط و میزان آسیب دیدگی مو) روی موها باقی بماند.

بعضی از آرایشگران ترجیح می‌دهند موها را پیش از خشک کردن و صاف کردن با استفاده از اتو مو، آبکشی کنند. اما دیگران ترجیح می‌دهند مواد بوتاکس را روی موها نگه‌دارند.

بوتاکس مو بهتر است یا کراتین؟

کراتینه کردن مو یک روش شیمیایی است که معمولاً حاوی فرمالدهید است. فرمالدهید برای تثبیت و صاف کردن موها استفاده می‌شود، اما نگران‌کننده است زیرا این ماده سرطانزا است و اثرات مخرب آن در بدن برای مدت طولانی باقی می‌ماند.

همچنین، هزینه خرید مواد کراتینه در مقایسه با بوتاکس مو کمتر خواهد بود. به طور معمول هزینه خرید مواد کراتینه چیزی بین 70 تا 100 دلار است. در سالن‌های آرایشی ایالات متحده، جهت کراتینه کردن مو، هزینه‌ای معادل 150 دلار به بالا از مشتری دریافت می‌شود.

به عبارتی دیگر بوتاکس مو موضعی یک روش درمانی و عمقی برای نرم‌ کردن، صافی و درخشان کردن موهای سر است که در ترکیباتش از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. اغلب ترکیبات و مواد بوتاکس مو طبیعی است و حاوی فرمالدهید یا پارابن نمی‌باشد.

سخن پایانی

بوتاکس موی سر در برخی افراد که از خشکی و آسیب پذیری موهایشان شکایت می‌کنند، مناسب می‌باشد. با استفاده از این روش، به طور تقریبی بدون هیچ نوع عوارضی می‌توانید موهایی سالم و درخشان داشته باشید. برای به دست آوردن نتایج بهتر، انتخاب سالنی با کیفیت و معتبر و استفاده از محصولات با کیفیت در بوتاکس موی سر کاملا تاثیرگذار است. هرچند که عوارض بوتاکس مو کمتر رخ می‌دهند، مهم است به این نکته توجه کنید که عوارض نادر وجود دارد و مزایای بوتاکس مو بیشتر از عوارض آن است.


 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید