جشنواره مهر هیرتامین
مراقبت و نگهداری از مو

روش های درمان موهای خشک و آسیب دیده

روش های درمان موهای خشک و آسیب دیده

موهای خشک و آسیب دیده

موهای خشک شکننده، خشن و آسیب‌پذیر هستند و وقتی روی‌ این نوع موها دست می‌کشید حتماً متوجه کم آبی و زبر بودن آنها می‌شوید. عوامل ژنتیکی، استفاده از مواد شیمیایی، وسایل حرارتی یا شرایط و آب هوایی از جمله عوامل خشکی موها هستند.موهای خشک، به راحتی شانه نمی‌شوند، به خوبی حالت نمی‌گیرند، کدر و مات هستند و درخشندگی خوبی هم ندارند. بیشتر انواع موهای خشک،فر و وز هستند که بسیار شکننده اند. از طرفی بسیار مستعد موخوره هستند بنابراین رشد قدی آنها هم کند است.

 

عوامل موثر در خشکی مو 

  • رژیم غذایی نا مناسب
  • تماس مو با آب کلردار
  • شستشوی بیش ‌از حد مو
  • قرار گرفتن بیش ‌از حد در معرض آفتاب
  • استفاده از محصولات موی دارای مواد شیمیایی ناملایم و مضر
  • استفاده از دستگاه‌های حالت‌دهنده حرارتی مانند سشوار،اتو مو، بیگودی و فر کننده‌

عوامل موثر در خشکی مو 

درمان موهای خشک و آسیب دیده

  • شامپو و نرم کننده

امروزه نرم کننده ها و ماسک های مرطوب کننده متنوعی برای موهای خشک موجود می باشد. کار این نرم کننده ها یا ماسک های مو جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها است. بهتر است در انتخاب یک نرم کننده یا ماسک مو دقت کافی داشته باشید. سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن آرگان، گلیسیرین یا شی باتر داشته باشد. همچنین دقت کنید که از مصرف شامپو های که دارای روغن های غیر طبیعی هستند اجتناب کنید.

  • حرارت

استفاده از حرارت برای حالت دادن یا خشک کردن مو اوضاع را بدتر کرده و خشکی و شکنندگی مو را تشدید می کند. استفاده از سشوار، اتوی حالت دهنده و اتوی صاف کننده مو خشکی مو را بیشتر می‌کند. در صورتی که مو های خشکی دارید بهتر است استفاده از این وسایل را به حداقل برسانید یا اینکه هنگام استفاده از آنها حرارت را به حداقل برسانید. 

  • آب و هوا

 نوع آب و هوا تاثیر زیادی روی وضعیت موها دارد. هوای سرد و هوای به شدت آفتابی می‌توانند باعث خشکی موها شوند. تاثیر سردی هوا و یا تابش مستقیم نور خورشید به موها مانند اثر کلر موجود در استخر یا نمک دریا بر روی مو است و منجر به خشکی و آسیب دیدگی موها می شود. 

  • کوتاه کردن مو

برای اینکه موهایتان سالم تر و شاداب تر به نظر برسند سعی کنید هر 6 تا 8 هفته نوک مرده موها را کوتاه کنید تا بخش آسیب دیده و خشک و یا دچار موخوره از مو ها جدا شود. این کار به خصوص در کسانی توصیه می‌شود که دائماً از وسایل حالت دهنده گرمایی مثل سشوار و اتوی مو استفاده می کنند.

درمان موهای خشک و آسیب دیده

  • روغن نارگیل

اگر با وجود مصرف شامپو و نرم کننده مناسب باز هم دچار خشکی مو هستید می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. هنگام حمام رفتن ابتدا موهای تان را کمی مرطوب کنید و مقدار کمی روغن نارگیل را کف دست خود ریخته به آرامی تمام موهای تان را به آن آغشته کنید سپس چند دقیقه صبر کرده و بعد موها را با یک شامپوی مناسب موهای خشک به آرامی بشویید.روغن نارگیل و خواص آن

  • قبل از خواب موهایتان را شانه کنید

 قبل از خواب گره های مو و پیچ خوردگی های مو را به کمک یک برس مناسب به آرامی باز کنید و موهای خود را برس بکشید. برس کشیدن قبل از خواب علاوه بر اینکه گره خوردگی احتمالی موها را باز می کند باعث می شود چربی از کف سر به نوک موها برسد. اگر موهای بلندی دارید بهتر است قبل از خواب آنها را بسیار شل به قسمت پشت سر جمع کنید و با یک وسیله مناسب به آرامی ببندید تا هنگام خواب کشیده نشود و گره نخورد.

  • فواصل شامپو زدن 

 شامپو زدن روزانه باعث تشدید خشکی مو در افرادی که موهای خشک دارند می شود. بهتر است هنگامی موها را شانه بزنید که احساس می کنید کف سرتان چرب شده و نیاز به شستشو دارد. هنگام شامپو زدن فقط کف سرتان را بمالید و اجازه دهید شامپو روی پایین موها بریزد سپس آن را آبکشی کنید و زیاد موها را چنگ نزنید. نرم کننده مو را فقط برای انتهای موها استفاده کنید و به ریشه مو نزنید.

  • رژیم غذایی مناسب

موهای خشک و آسیب دیده نیاز به چربی سالم دارند بنابراین سعی کنید به میزان کافی از مواد غذایی حاوی چربی های سالم مانند آووکادو، ماهی سالمون و روغن زیتون استفاده کنید. این مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب ضروری برای بدن هستند که علاوه بر تامین نیاز بدن به زیبایی پوست و مو کمک می کنند.

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید