testostron تستوسترون
دانستنی های پزشکی

روغن نارگیل و خواص آن

روغن نارگیل و خواص آن

روغن نارگیل

روغن نارگیل از جمله روغن‌های گیاهی و طبیعی است که با وجود گیاهی بودن، مقدار زیادی چربی اشباع دارد. ترکیب اسید های چرب موجود در نارگیل می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد.

 

اسید های چرب موجود در روغن نارگیل 

  • لوریک اسید: 49%
  • کاپریلیک اسید: 8%
  • پالمیتیک اسید: 8%
  • کاپریک اسید: 7%
  • اولئیک اسید: 6%
  • لینولئیک اسید: 2%
  • استئاریک اسید: 2%
  • میریستیک اسید: 18%

 

خواص روغن نارگیل 

  • بیماری آلزایمر

آلزایمر یک اختلال عصبی پیشرونده است که باعث کوچک شدن مغز و مرگ سلول های مغزی می شود. بیماری آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است. این بیماری به طور کلی باعث کاهش مداوم مهارت های تفکر،رفتاری و اجتماعی در فرد میشود. یکی از مواد طبیعی برای جلوگیری از پیشرفت آلزایمر روغن نارگیل است . این روغن طبیعی دارای ترکیب خاصی به نام MCFA است .این ساختار خاص توسط کبد باعث ایجاد کتون در بدن میشود . این ترکیب خاص تولید انرژی و نیز فعالیت مغز را افزایش میدهد . مغز بیماران مبتلا به آلزایمر توانایی ساخت انسولین را از دست میدهند . بنابراین کتون‌های تولید شده از روغن نارگیل می ‌تواند منبع جایگزینی از انرژی برای کمک به عملکرد مغز باشد . از این رو با استفاده از این روغن جادویی میتوانیم تا حدودی از پیشرفت بیماری نیز جلوگیری کنیم .

جلوگیری از بیماری قلبی و فشار خون بالا

  • جلوگیری از بیماری قلبی و فشار خون بالا

فشار خون بالا (فشار خون بالا) یک بیماری شایع است که در آن نیروی طولانی مدت خون به دیواره عروق شما به اندازه کافی زیاد است . این بیماری در نهایت ممکن است سلامتی بدن را به خطر انداخته و نیز بیماری قلبی ایجاد کند . روغن طبیعی در طب سنتی نیز وجود دارند که میتوانند از قلب و نیز بدن در برابر بیماری ها مراقب کنند . یکی از این مواد ارگانیک روغن نارگیل است .

روغن نارگیل سرشار از چربی‌ های اشباع شده طبیعی است . چربی اشباع شده نه تنها میزان کلسترول سالم بدن HDL را افزایش داده بلکه باعث کاهش کلسترول مضر LDL و تبدیل آن به HDL میشود . افزایش HDL در بدن باعث ارتقا سلامت قلب و کاهش ریسک ابتلا به بیماری ‌های قلبی و کاهش تری گلیسرید در بدن میشود .

  • درمان UTI و عفونت کلیه و محافظت از کبد

روغن نارگیل بر درمان عفونت‌ های دستگاه ادراری و عفونت کلیه موثر است . MCFA موجود در روغن مانند یک آنتی بیوتیک در بدن عمل میکند. این ترکیب خاص باکتری بیماری زا را نیز از بین میبرد.تحقیقات انجام شده نشان میدهد روغن نارگیل به طور مستقیم از آسیب کبد جلوگیری و نیز محافظت میکند. پزشکان طب سنتی به بیمار پیشنهاد میکنند از آب نارگیل نیز برای از بین بردن سنگ کلیه استفاده کنید.

  • کاهش التهاب و آرتریت

آرتروز تورم و حساسیت یک یا چند مفاصل است . علائم اصلی آرتروز درد و سفتی مفاصل است که معمولا با افزایش سن بدتر میشود . شایع ترین انواع آرتروز آرتروز و آرتریت روماتوئید بوده است . برای درمان و نیز رفع این التهاب میتوانید از روغن طبیعی نیز استفاده کنید . یکی از این روغن خاص برای درمان و رفع درد آرتروز روغن نارگیل است .

تحقیقات علمی نشان میدهد که سطح آنتی اکسیدان در نارگیل خام در بالاترین سطح ممکن قرار دارد . این ساختار باعث کاهش التهاب و درمان آرتروز میشود.همچنین از این روغن به عنوان دارویی طبیعی برای کاهش درد و نیز التهاب و درمان درد مفاصل و استخوان ها استفاده کرد .

(برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله روماتیسم مفصلی زانو و روش های درمان آن را مطالعه کنید.)

  • سرطان

این بیماری باعث میشود سلول های غیرطبیعی به سرعت تکثیر شده و در بافت‌ها و اندام‌های بدن گسترش پیدا کنند. سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است.با استفاده از مواد طبیعی نیز میتوانیم تا حدودی از پیشرفت این بیماری نیز جلوگیری کنیم.یکی از مواد خاص برای درمان سرطان روغن نارگیل بوده است .

  •  تقویت سیستم ایمنی 

سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت از بدن محافظت می کند.با استفاده از مواد طبیعی نیز میتوانیم سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و از بیماری جلوگیری کنیم .

بسیاری از بیماریها ناشی از رشد بیش از حد باکتریها ، قارچها ، ویروسها و انگل‌ های مضر در بدن به وجود میایند.با استفاده از مواد طبیعی نیز میتوانیم از رشد باکتری ها و ویروس ها در بدن جلوگیری نیز کنیم . یکی از مواد طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن روغن نارگیل است.روغن نارگیل حاوی اسید لاوریک بوده که به بدن برای مبارزه با باکتری‌ ها و ویروس ‌ها کمک میکند .

بهبود زخم معده و عملیات هضم با روغن نارگیل

  • بهبود زخم معده و عملیات هضم با روغن نارگیل

زخم معده زخم های دردناکی در مخاط معده هستند . زخم معده زمانی رخ می دهد که لایه ضخیم مخاطی معده نیز کاهش یابد . برای جلوگیری و نیز درمان زخم معده میتوان از روغن طبیعی نیز کمک گرفت.یکی از روغن  های طبیعی برای کنترل و نیز کاهش زخم معده روغن نارگیل است .روغن نارگیل به بدن کمک کرده که چربی ها ، ویتامین ها و نیز کلسیم و منیزیم را جذب کنیم و از این رو نیز عملیات هضم غذا را بهبود ببخشیم . بهتر است از روغن نارگیل همراه با روغن امگا 3 استفاده شود . استفاده همزمان این دو روغن طبیعی انرژی بدن را نیز افزایش میدهد . روغن نارگیل به طور کلی باعث افزایش باکتریهای مفید معده شده و نیز باعث سلامت روده میشود و نیز باکتری‌‌های مضر را از بین میبرد.در مجموع این ماده باعث بهبود سلامت معده شده و از این رو نیز سلامت بدن را افزایش میدهد .

  • مشکلات پوستی

از خواص روغن نارگیل برای پوست میتوان به عنوان پاک کننده صورت،مرطوب کننده و ضد آفتاب اشاره کرد.از این روغن همچنین در درمان بیماری‌ های پروانه ای استفاده کرد . اسیدهای چرب روغن نارگیل در کاهش التهابات داخلی و خارجی تاثیر داشته و با داشتن خاصیت مرطوب‌ کنندگی برای انواع پوست مناسب است . آنتی اکسیدان موجود در این روغن برای ترمیم و جوان سازی پوست مناسب بوده و به کاهش چین و چروک پوست کمک میکند .

(می توانید انواع ضد آفتاب های مناسب پوست خود را از داروخانه آنلاین آقای دارو خریداری کنید.)

  • پوکی استخوان

پوکی استخوان یک وضعیت سلامتی است که باعث ضعیف شدن استخوان ها ، شکننده و احتمال شکستگی آنها می شود.استرس و رادیکال های آزاد دو محکوم اصلی در بروز پوکی استخوان هستند . این بیماری طی چند سال به آهستگی توسعه می یابد و اغلب تنها زمانی تشخیص داده می شود که زمین خوردن یا ضربه ناگهانی باعث شکستگی استخوان میشود . برای درمان و نیز رفع این بیماری میتوان از روغن نارگیل استفاده کرد.

روغن نارگیل به دلیل داشتن سطح بالایی از آنتی اکسیدان،به مبارزه با رادیکالهای آزاد میپردازد.همچنین تحقیقات نشان داده که این روغن،جذب کلسیم در روده را افزایش داده.ترکیبات خاص این روغن باعث جلوگیری از پوکی استخوان نیز میشوند .

  • بهبود دیابت 

هنگامی که سلول ‌ها از واکنش به انسولین خودداری میکنند و برای مصرف انرژی گلوکز مصرف نمیکنند ، به طور کلی در برابر انسولین مقاوم می‌‌شوند.مقاومت بدن در برابر جذب نکردن انسولین یکی از علائم شایع دیابت نوع 2 است . MCFA ها در روغن نارگیل به تعادل واکنش به انسولین در سلولها کمک میکند و فشار انسولین اضافی را از روی پانکراس کم میکند . این روغن منبع انرژی فوق العاده برای بدن بوده و به طور کلی میتواند از پیشرفت دیابت نوع 2 در بدن جلوگیری کند .(خرید مکمل و محصولات دیابت ازسایت داروخانه آنلاین آقای دارو)

  • سلامت و مراقبت از مو

اگر موهای خشکی دارید یا از شوره سر رنج می ‌برید میتوانید از روغن گیاهی در درمان و نیز رفع این مشکل نیز استفاده کنید . یکی از این مواد خاص برای درمان بیماری پوست و مو نیز روغن نارگیل بوده اند . اسیدهای چرب روغن نارگیل باعث سلامتی و نیز زیبایی پوست و مو میشوند . میتوانید برای مراقبت روزانه از موهای خود،چند قطره روغن نارگیل و روغن اسطوخودوس را به شامپو ی خود اضافه کنید .

برای از بین بردن شوره و کاهش ریزش مو از ترکیب روغن نارگیل با رزماری استفاده کنید . این روغن را به مدت 3 دقیقه روی موها و پوست سر ریخته و ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه سطح را بشویید . روغن نارگیل خالص میتواند باعث از بین بردن تیرگی زیر بغل و ناحیه تناسلی نیز شود .

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید