خرید قسطی با اسنپ پی خرید قسطی با اسنپ پی
مراقبت و نگهداری از پوست

روغن‌های مفید برای همه انواع پوست صورت

روغن‌های مفید برای همه انواع پوست صورت

همیشه پیش از انتخاب و استفاده از روغن گیاهی میبایست ویژ‌گی‌های مرتبط با پوست را به خوبی بشناسید؛ چرا که روغن مناسب پوست خشک به هیچ وجه برای یک پوست چرب مفید نخواهد بود و هر نوع پوست خاص به کرم مناسب خود نیاز دارد.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • معرفی بهترین روغن گیاهی برای انواع پوست صورت
  • تاثیر روغن تراپی بر روی پوست
  • فواید روغن تراپی پوست
  • عوارض ناشی از روغن تراپی پوست
  • سخن پایانی

معرفی بهترین روغن گیاهی برای انواع پوست صورت

روغن‌های طبیعی و گیاهی داراری مواد مغذی، ویتامین ها، اسیدهای چرب و املاحی هستند که قادرند بخشی از نیازهای پوستی را رفع نمایند و رطوبت طبیعی پوست را در حد تعادل نگه دارند و از خشکی بیش از اندازه پوست پیشگیری کنند. توصیه می‌شود به جای استفاده از کرم‌های گران قیمت از روغن‌های طبیعی مناسب پوست خود استفاده کنید. در صورت نداشتن اطلاعات درباره اینکه کدام روغن مناسب پوست شماست، در ادامه با ما همراه باشید:

معرفی بهترین روغن گیاهی برای انواع پوست صورت
  • پوست های معمولی

کسانی که دارای پوست معمولی هستند، بهترین نوع پوست را دارند و میبایست از روغن‌های ارگان، زیتون، دانه انگور و نارگیل روزانه برای چرب کردن پوست استفاده نمود.

  • روغن مناسب برای پوست های حساس 

کسانی که دارای پوست حساس هستند میبایست محتاط تر عمل کنند؛ چرا که ممکن است گاهی اوقات سبب خراشیدگی، خارش و تورم پوست شود. برای این نوع پوست توصیه می‌شود از روغن‌های زیتون، بابونه و گل یاس جهت آبرسانی و انعطاف پذیری پوست استفاده نمایید و همچنین این روغن‌ها برای درمان آکنه و جوش نیز بسیار کارآمد هستند.

  • روغن گیاهی مناسب برای پوست‌های خشک 

به طور معمول افرادی که پوست‌های خشک دارند با خشکی و خارش پوست روبرو می‌شوند و گزینش درست روغن بسیار حائز اهمیت است. روغن نارگیل، جوجوبا و زیتون سریعا جذب پوست شده و آب پوست را فراهم می‌نماید و به آسانی این مشکل را برطرف می‌کنند.

  • روغن گیاهی مناسب برای پوست های چرب 

در صورت داشتن پوست چرب، باید روغنی را انتخاب نمایید که سبوم و چربی پوست را کنترل کند و به همین منظور پوست خود را خشک نگه دارید و از روغن سرو، آرگان، لیمو و ترنج برای تغذیه پوست استفاده نمایید.

  • روغن گیاهی مناسب برای پوست‌های ترکیبی 

درمان پوست‌های ترکیبی بسیار دشوار است؛ چرا که نه خشک است و نه چرب اما پیشنهاد ما به شما استفاده از روغن پرتقال، زیتون، نعناع هندی و اسطوخودوس بوده؛ زیرا این روغن‌ها پوست را متعادل نگه می‌دارند.
 

تاثیر روغن تراپی بر روی پوست

تاثیر روغن تراپی بر روی پوست

روغن‌های گیاهی انواع بسیاری دارند. تقریبا تمامی افراد می‌توانند جهت درمان بیماری‌های پوستی خود، از روغن‌های گیاهی مناسب پوست خود استفاده نمایند. البته مهم‌ترین مسئله پیش از استفاده از روغن تراپی، تشخیص علت مشکلات پوستی است. در مجموع دو نوع مشکلات پوستی داریم. 

یکی از این مشکلات تنها به دلیل عملکرد نامناسب پوست نسبت به محیط و شرایط دیگر ایجاد می‌شود و نوع دیگر مشکلات پوستی مربوط به عدم عملکرد مناسب اندام‌های داخلی و کمبود برخی از ویتامین‌هاست. برای مثال، در صورتی که کسی مشکلات کبدی یا غلظت خون بالایی داشته باشد، واضح است که جوش و آکنه پوستی، همراه با لک‌های قهوه‌ای روی پوست او ظاهر می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشت که با روغن تراپی نمی‌توان مشکلات ریشه‌ای و اساسی را رفع نمود.

فواید روغن تراپی پوست

  1. خارش پوستی درمان می‌شود.
  2. از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.
  3. باعث درمان چروک های پوستی می شود.
  4. باعث می‌شود سیاهی دور چشم از بین برود.
  5. در بسیاری از موارد، باعث کاهش التهاب های پوستی می شود.
  6. با کمک روغن های گیاهی می توان لایه برداری پوست را انجام داد.
  7. برخی از روغن های گیاهی به از بین بردن لک های عمقی هم کمک می کنند.
  8. سبب از بین رفتن جوش و آکنه و همینطور از بین بردن جای جوش می‌شود.
  9. سبب از بین رفتن ترک‌های پوستی ناشی از بارداری و افزایش وزن ناگهانی می‌شود.
  10. با کمک روغن تراپی پوست، بافت پوست نرم تر شده و لایه های پوستی تغذیه می‌شود.
    افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان 

عوارض ناشی از روغن تراپی پوست

باید به این نکته توجه داشت که هر نوع روغن گیاهی ممکن است با پوست هر فردی سازگاری نشان ندهد و عوارضی را به دنبال داشته باشد. از جمله عوارض روغن تراپی نادرست می‌توان به خارش پوستی، داغ شدن پوست و ایجاد حساسیت اشاره نمود. ممکن است استفاده از روغن برای هر پوستی عملکرد درستی نداشته باشد. جهت جلوگیری از این عوارض، پیش از استفاده از روغن های گیاهی، میبایست با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی انواع پوست و‌ روغن مناسب و قابل استفاده برای آن‌ها پرداختیم. همانطور که گفته شد، سازگاری پوست با هر نوع روغنی امکان پذیر نیست؛ در نتیجه توصیه می‌‌شود پیش از استفاده از روغن مورد نظر درباره آن تحقیق نمایید و یا با پزشک مورد نظر مشورت کنید.

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید