کد تخفیف خرید اول از آقای دارو
مراقبت و نگهداری از پوست

نحوه صحیح استفاده از روغن آرگان برای پوست

نحوه صحیح استفاده از روغن آرگان برای پوست

چگونگی استفاده از روغن آرگان برای مو و صورت از جمله سوالات متداولی بشمار می‌رو‌د. روغن آرگان، یکی از روغن های ارگانیک و طبیعی بوده که از مدت‌ها پیش در طب سنتی استفاده می‌شده است. به مرور، خواص روغن آرگان از دیدگاه علمی و پزشکی نیز مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت و نتایج شگفت انگیزی بدست آمد. امروزه بسیاری از پزشکان برای درمان بیماری‌های پوستی و یا سلامت پوست بیماران، به جای تجویز داروهای شیمیایی از روغن آرگان کمک می‌گیرند. همانطور که می دانید نحوه مصرف روغن آرگان، برای مصارف مختلف، متفاوت است.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • چگونگی مصرف روغن آرگان برای پوست و مو
  • چه کسانی می‌توانند از روغن آرگان استفاده کنند؟
  • آیا روغن آرگان سبب بسته شدن منافذ پوست صورت می‌شود؟
  • سخن پایانی

چگونگی مصرف روغن آرگان برای پوست و مو

مصرف روغن آرگان نوع ثابتی ندارد و با توجه به محل مورد نظر و یا بیماری های مختلف متغیر است.

  • استفاده به عنوان مرطوب کننده پوست

یکی از موارد مصرف روغن آرگان مرطوب کردن پوست محسوب می‌شود. چگونگی مصرف روغن آرگان به عنوان مرطوب کننده پوست بدین گونه است که میبایست روزی 2 بار، صبح و شب، 1 تا 2 قطره از این روغن را کف دست خود ریخته و در تمامی نواحی صورت و گردن را با استفاده از آن ماساژ دهید تا جذب پوست شود. پس از آن بگذارید این روغن در هوای آزاد به طور کامل خشک شود. روغن آرگان روغنی سبک است و به آسانی جذب پوست شما شده و به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل خواهد نمود.

چگونگی مصرف روغن آرگان برای پوست و مو
  • استفاده به عنوان لایه بردار

یکی از شرط‌های داشتن پوستی صاف و زیبا، لایه برداری پوست است. با استفاده از لایه برداری سلول‌های مرده پوست کاهش یافته و جای خود را به سلول های جدید می‌دهند و به شفافیت پوست کمک شایانی می‌کنند. چگونگی مصرف روغن آرگان به عنوان لایه بردار بدین صورت است که کافی است چند قطره روغن آرگان را با مقدار کمی آب ترکیب کرده تا یک امولسیون حاصل شود. سپس این امولسیون را با پنبه روی صورت خود بمالید و پس از مدتی صورتتان را شسته و با حوله تمیز و نرم خشک کنید. توصیه می‌شود هفته‌ای یک مرتبه این کار را تکرار نمایید.

  • استفاده از روغن آرگان برای اصلاح

جهت پیشگیری از آسیب دیدن پوست در زمان اصلاح توصیه می‌شود از روغن آرگان استفاده نمایید. میبایست پیش از اصلاح مقداری از روغن آرگان را روی ناحیه‌ای که قصد اصلاح کردن آن را دارید ماساژ دهید و سپس عملیات اصلاح را انجام دهید. پس از انجام اصلاح ناحیه مورد نظر صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید و مجددا ناحیه اصلاح شده را با مقدار کمی روغن آرگان ماساژ دهید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

  • استفاده به عنوان ترمیم کننده لب

احتمال دارد شما نیز از جمله افرادی باشید که از خشکی و ترک خوردن پوست لب خود رنج‌ می‌برید. روش استفاده از روغن آرگان برای ترمیم بافت آسیب دیده لب بسیار آسان است. فقط کافی است نوک انگشتان خود را به روغن آرگان آغشته نموده و آن را روی لب خود ماساژ دهید. بعد از گذشت 1 تا 2 ساعت، لب خود را شستوشو دهید و با پارچه ای نرم و تمیز خشک نمایید.

اسکراب چیست؟ اسکراب مناسب پوست ما کدام است؟

  • استفاده برای رفع تورم های پوستی ناشی از اگزما

به طور معمول اگزما، به دلیل خشکی پوست بوجود می‌آید و نشانه‌های آن به صورت لکه‌های قرمز و متورم روی سطح پوست نمایان می‌شود. روش مصرف روغن آرگان جهت از بین بردن علائم ناشی از اگزما به این صورت است که باید چند قطره روغن آرگان را روی محل های متورم پوست ریخته و خوب ماساژ دهید جهت نتیجه گیری سریع تر باید هر روز این کار را تکرار نمایید.

  • استفاده برای درمان پوست های مستعد آکنه

اغلب افراد پوستی حساس و مستعد جوش و آکنه دارند. با استفاده از روغن آرگان می‌توان این دسته از واکنش‌های پوست را درمان نمود. نحوه مصرف روغن آرگان برای پوست‌های مستعد جوش و آکنه بدین صورت است که میبایست چند قطره روغن آرگان را با مقداری خاک رس مخلوط نمایید تا خمیری نرم بدست آید. سپس آن را مانند ماسک روی صورت خود قرار دهید. این کار سبب تمیز شدن منافذ پوست شده و از بوجود آمدن آکنه پیشگیری خواهد کرد. توصیه می‌شود هفته‌ای دوبار این ماسک را استفاده نمایید.

چه کسانی می‌توانند از روغن آرگان استفاده کنند؟

به طور کلی همه افراد می‌توانند از روغن آرگان در روتین مراقبت از پوست خود استفاده نمایند. این شامل افراد دارای پوست چرب نیز می‌شود؛ چرا که روغن آرگان در مقیاس کودوژنیک صفر است و سبب چرب شدن پوست نمی‌شود. این روغن به خصوص در ماه‌های پاییز و زمستان می‌تواند بسیار مفید باشد؛ زیرا پوست به علت هوای سرد و خشک، کم آب و پوسته پوسته می‌شود. مقدار کمی روغن آرگان می‌تواند به کاهش خشکی پوست کمک چشمگیری نماید.

چه کسانی می‌توانند از روغن آرگان استفاده کنند؟

آیا روغن آرگان سبب بسته شدن منافذ پوست صورت می‌شود؟

در حقیقت، در مقیاس کومدوژنیک که میزان احتمال مسدود شدن منافذ را اندازه ‌گیری می‌کند، روغن آرگان صفر از 5 امتیاز را گرفت. همین موضوع روغن آرگان را به یک انتخاب عالی تبدیل نموده است؛ چرا که هیچ نگرانی در مورد استفاده از آن در دوران بارداری، جلوگیری از سرطان سینه یا جهت جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک شدید به دلیل درماتیت تماسی وجود ندارد. روغن آرگان به اثرات نامطلوب قرمزی پوست و تحریک ناشی از مواد موضعی اعمال شده روی آکنه واکنشی نشان نمی‌دهد. پس در نهایت این روغن منافذ را مسدود نمی‌کند، و برای انواع پوست عالی عمل خواهد کرد.

سخن پایانی

روغن آرگان به عنوان یک مرطوب کننده سبک و غیر کومدون‌زا عمل خواهد کرد که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. همه انواع پوست می‌توانند از این روغن استفاده نمایند؛ در نتیجه، در صورتی که پوستی پر از آکنه دارید یا پوستتان پوست خشک است، روغن ارگان برای شما مناسب است.

 

 

12 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید