حراج آخرسال آقای دارو حراج آخرسال آقای دارو
مراقبت و نگهداری از پوست

اسکراب چیست؟ اسکراب مناسب پوست ما کدام است؟

اسکراب چیست؟ اسکراب مناسب پوست ما کدام است؟

اسکراب‌ها، با از بین بردن سلول‌های مرده در لایه شاخی پوست، به تقویت گردش خون پوستی کمک‌ چشمگیری می‌کند. همچنین، لایه‌های عمقی و منافذ پوستی را کاملا پاکسازی می‌نمایند و آلودگی‌ها را از بین می‌برند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت اسکراب صورت با به کارگیری تمام این ساز و کارها در جهت بهبود ظاهر پوستتان عمل می‌کند. در نتیجه استفاده از این محصول شگفت‌انگیز پوستتان صاف‌، روشن، شفاف و درخشان خواهد شد.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • اسکراب چیست؟
  • فواید اسکراب صورت
  • اسکراب صورت برای پوست خشک
  • اسکراب صورت برای جوش
  • انواع دیگر اسکراب
  • سخن پایانی

اسکراب چیست؟

به طور معمول پوست صورت و بدن وقتی که از سلول‌های پوستی مرده انباشته می‌شود، شفافیت، درخشندگی و لطافت خود را از دست می‌دهد. در نتیجه وجود سلول‌های مرده برروی پوست، می‌تواند تاثیرات بسیار بدی روی زیبایی صورت و پوست بدن بجای بگذارد.
اسکراب، یکی از روش‌های لایه برداری بشمار می‌رود که با استفاده از آن، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و امکان رشد و تقویت سلول‌های جوان پوست، فراهم می‌نماید.
اسکراب یک ماده ترکیبی و لایه‌بردار بوده و حاوی گرانول‌ها و دانه‌های ریز بوده که برای از بین بردن لایه سلول‌های مرده پوست صورت و بدن استفاده می‌شوند. اما انتخاب‌اسکراب مناسب بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا در صورت انتخاب اسکراب نامناسب، ممکن است سبب بروز التهاب شود و همچنین آسیب عمقی به پوست وارد نماید.

فواید اسکراب صورت

فواید اسکراب صورت

آلودگی‌های بوجود آمده بر روی پوست سبب خشکی پوست و پیری پوست می‌شود. در نتیجه، یکی از عوامل مهم در پیشگیری از پیری زودرس پوست صورت، تمیز نگهداشتن آن است. باید به این‌ نکته توجه داشت که استفاده از تونرها و پاک‌کننده‌ها، به تنهایی موثر نخواهند بود. اسکراب پوست صورت، یکی از محصولاتی است که به افزایش پاکیزگی پوست صورت کمک چشمگیری کرده و همچنین میزان شفافیت پوست را بالا می‌برد. البته اسکراب فواید بسیاری دارد که در ادامه به بررسی‌ آن‌ها خواهیم پرداخت.

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو؟

  • رفع جای جوش با اسکراب صورت

استفاده از اسکراب صورت به عنوان یک محصول لایه‌بردار، جای جوش‌های با قدمت بالا را بصورت کامل از بین می‌برد. این محصول همچنین علاوه از بین بردن سلول‌های پوستی مرده، منافذ پوستی را از چربی، پاکسازی کرده و از بوجود آمدن تیرگی برروی پوست صورت پیشگیری می‌کند.
اسکراب صورت شفافیت پوست را دو‌ چندان می‌کند. در صورتی که به تازگی پوست صورت شما به دلایل مختلف سوخته و یا تیره شده است، می‌توانید با استفاده از اسکراب صورت، این مشکل را به آسانی رفع نمایید. حتی اگر تیرگی پوست صورت ناشی از سوختگی با اشعه فرابنفش نور خورشید باشد، می‌توانید با استفاده از اسکراب صورت، شفافیت سابق را به پوست خود بدهید

  • پاکسازی پوست از سلول‌های مرده با اسکراب صورت

همانطور که می‌دانید پوست صورت نازک‌تر از پوست سایر نواحی دیگر بدن است. همچنین سلول‌های پوست صورت، پس از گذشت مدتی، حیات خود را از دست داده و تبدیل به سلول‌های مرده پوستی می‌شوند. با روی هم قرار گرفتن لایه‌های سلول‌های پوستی مرده، پوست شفافیت خود را از دست داده و درخشش آن از بین می‌رود.
اسکراب صورت، یکی از روش‌های موثر، کارآمد و سریع در از بین بردن سلول‌های پوستی مرده‌ای بشمار می‌رود که برروی سطح پوست صورت، تجمع یافته‌اند. از بین رفتن سلول‌های مرده پوست صورت همچنین سبب افزایش آبرسانی به سلول‌های پوستی زنده صورت خواهد شد.

اسکراب صورت برای پوست خشک

در صورت داشتن پوستی خشک قطعا به هنگام اسکراب، درد زیادی را تحمل کرده‌اید و پس از انجام اسکراب، دچار سوزش پوستی شده‌اید. علت این امر آن است که در  ترکیبات اسکراب‌ موادی وجود دارد که امکان التهاب‌های پوستی به ویژه برای افراد دارای پوست خشک، را افزایش می‌دهند. جهت رفع این مشکل باید از اسکراب‌های مخصوص پوست خشک استفاده نمود تا از درد و سوزش پس از آن جلوگیری نمود؛ چرا که اسکراب مخصوص پوست خشک، ملایم‌‌تر عمل خواهد کرد و هیچگونه التهابی بوجود نمی‌آورد. اسکراب صورت برای پوست خشک حاوی آبرسان‌های گیاهی بوده و علاوه بر خاصیت ضدالتهابی، شفافیت و لطافت خاصی به پوست می‌بخشد.
در نتیجه در صورتی که پوستی خشک دارید، پیشنهاد ما این است که از اسکراب صورت مخصوص پوست خشک استفاده نمتیید تا علاوه بر لایه‌برداری کامل پوست صورت، از التهاب پوستی جلوگیری نمایید.

اسکراب صورت برای جوش

همانطور که می ‌دانید جوش‌های پوستی انواع مختلفی دارند و به دلایل متعددی نیز ایجاد می‌شوند. یکی از اثرات اسکراب صورت، رفع جای جوش‌های قدیمی است. همچنین اسکراب صورت می‌تواند جوش‌های چرکی و همچنین التهابات پوستی ناشی از خراشیده شدن پوست را رفع نماید.
در صورتی که پوست صورت شما به سبب قرار گرفتن در برابر اشعه نور خورشید ملتهب شده است و یا در سن رشد هستید و جوش‌های صورت‌تان زیاد شده است، توصیه ما این است که برای از بین بردن التهابات پوستی و جوش‌های دوران بلوغ، از اسکراب صورت استفاده نمایید.

این محصول در مقایسه با دیگر موارد مراقبت از پوست صورت، تاثیر چشمگیر و سریع‌تری دارد. توجه داشته باشید که به هنگام تهیه اسکراب صورت، حتما از نوع دارای آبرسان آن استفاده کنید. محصولات اسکراب صورت که دارای آبرسانی عمقی باشند، علاوه بر رفع جای جوش‌های قدیمی و یا جوش‌های دوران بلوغ، می‌توانند لطافت و شفافیت پوست را بالا ببرند.

اسکراب صورت برای جوش


انواع دیگر اسکراب

  • اسکراب کف سر

خارش ادامه دار سر و همچنین ریزش مو، نشان از بیماری پوست سر دارند. پوست سر نیز همچون پوست صورت و بدن گاهی باید لایه‌برداری شود. اسکراب کف سر درست مانند اسکراب‌های بدن از تجمع، کثیفی، چربی اضافی و سلول‌های مرده پوست که به‌طور اجتناب‌ناپذیری در ریشه موهای شما جمع می‌شوند پیشگیری می‌نماید و آن‌ها را رفع می‌کند؛ و به طور چشمگیری حس تازگی برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • اسکراب لب

پوسته‌پوسته شدن لب می‌تواند زیبایی‌ صورت را تحت تاثیر قرار دهد و در فصل سرما نیز این مشکل تشدید می‌شود؛ اما کندن آن‌ها راه‌ مناسبی برای درمان نیست. جهت تازه شدن پوست، توصیه می‌شود از اسکراب‌های لب که نوعی لایه‌برداری محسوب می‌شوند، استفاده نمایید. آن‌ها سلول‌های مرده پوست را حذف می‌کنند سبب درخشندگی پوست لب خواهند شد.
حتما لایه‌برداری از لب‌های خود هفته‌ای یک تا دو بار تکرار نمایید. در صورتی که حساسیت یا تحریک را تجربه نمی‌کنید و احساس می‌کنید بیشتر به آن نیاز دارید، این کار را به یک روز در میان افزایش دهید. کمی از اسکراب لب را با انگشت روی لب‌ها بمالید و از حرکات دایره‌ای ملایم برای لایه‌برداری استفاده کنید. برای جلوگیری از اصطکاک دردناک، لب‌هایتان را خیس کنید.

  • اسکراب پا

استفاده کفش و راه رفتن روزانه برای مسافت‌های طولانی، می‌تواند سبب ایجاد شرایط نامطلوب و حتی دردناکی برای پا‌ها شود. شما ممکن است متوجه ترک های پاشنه پاها، پینه ها، درد، زخم و یا خشکی شدید پاهای خود شده باشید. در این حالت، هیچ نوع کرم مرطوب کننده‌ای نمی‌تواند به درمان این مشکل کمک نماید. یکی از روش‌‌های مراقبت از پوست پا، تراشیدن و خلاص شدن از شر پوست های خشک است.
باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از انواع اسکراب پا موجود حاوی مواد شیمیایی و دانه های ریز پلاستیکی هستند. در نتیجه، استفاده از این محصولات می‌تواند در دراز مدت برای محیط زیست و بدن خطرناک باشد. به همین علت بسیاری از افراد به دنبال راهکارهای ارزان و خانگی برای ساخت اسکراب پا هستند.

  • اسکراب بدن

در صورتی که پوست کف‌پا، پاشنه‌پا و یا ساق پای شما دچار خشکی شده و لایه‌ای نسبتا ضخیم برروی آن قرار گرفته است، بهتر است از اسکراب بدن کمک بگیرید. اسکراب بدن یکی از انواع محصولات لایه‌بردار مخصوص برای پوست بدن است. این اسکراب‌ها قدرت بسیار زیادی در لایه‌برداری خواهند داشت و برای نواحی ای از بدن طراحی شده‌اند که پوست ضخیم‌تری دارند.
استفاده از اسکراب بدن، پس از حمام کردن بهترین زمان تلقی می‌شود. به همین دلیل، پس از حمام، قسمتی از بدن را که می‌خواهید لایه برداری کنید را خشک نمایید و از اسکراب در آن قسمت استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید پوست صورت خود را اسکراب کنید، حتما از اسکراب صورت استفاده کنید.

سخن پایانی

در مقاله به معرفی اسکراب و انواع آن پرداختیم. این محصول بی‌نظیر به عنوان یک لایه بردار ویژه عمل کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. در صورتی که قصد خرید اسکراب صورت و بدن را دارید از برند‌های خوب و درجه یکی تهیه نمایید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید