ارسال رایگان به سراسر کشور هیرتامین
مراقبت و نگهداری از پوست

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو؟

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو؟

با پیشرفت در حوزه مراقبت و زیبایی از خود و آموزش‌ در زمینه زیبایی و تندرستی در سطح جوامع مختلف، اکنون مراقبت از پوست به مسئله مهمی در روتین‌های روزانه و برنامه‌های زیبایی تبدیل شده است. با این حال افزایش محبوبیت محصولات مراقبت پوستی و آگاهی بیشتر مصرف کنندگان نسبت به ویژگی‌ها و عملکرد آن‌ها، به این معناست که تنوع محصولات مراقبت پوست بسیار گسترده شده است و انتخاب بین این همه محصول حتی گاهی دردسر ساز است.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • ژل شستوشوی‌ صورت چیست؟
  • فوم شستوشوی صورت چیست؟
  • عملکرد و ویژگی‌های شوینده با کیفیت
  • ژل یا فوم شستشو؟
  • تفاوت ژل شستشو و فوم شستشو
  • سخن پایانی

ژل شستوشوی‌ صورت چیست؟

در واقع ژل شستشوی صورت محصولی مراقبتی و بهداشتی محسوب می‌شود که برای پاک کردن عمیق پوست استفاده می‌شود. ژل شستشوی صورت با ترکیباتی همچون هیالورونیک اسید، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین علاوه بر ترمیم و تقویت پوست به پاک کردن پوست از آلودگی‌ها کمک شایانی می‌کند و عمیقا سبب پاکسازی پوست می‌شود.

فوم شستوشوی صورت چیست؟

این‌ ماده نوعی محصول پاک‌ کننده پوستی بشمار می‌رود که کف می‌کند و بافت شیری یا کرمی ندارد. با افزودن آب به فوم صورت می‌توان به راحتی با کف حاصل از آن آلودگی‌ها، چربی پوست و آرایش صورت را شست و در نهایت پوستی شفاف و تمیز و با طراوت پیدا کرد.

عملکرد و ویژگی‌های شوینده با کیفیت

شوینده‌هایی با کیفیت محسوب می‌شوند که از مواد طبیعی و ارگانیک در تولید آن استفاده شده است و عصاره‌های گیاهی، بخش بزرگی اژ فرمولاسیون آن‌ها را شامل می‌شود. استفاده از این محصولات شوینده، کمترین خطر حساسیت پوستی و واکنش‌های آلرژیک را برای شما به همراه دارند؛ همچنین در بهبود و رفع التهابات و قرمزی پوست نیز مثمرثمر هستند.

ژل شستوشوی‌ صورت چیست؟


شوینده باکیفیت، منافذ پوستی فرد را از آلودگی‌های محیطی، میکرو ارگانیسم‌های بیماری زا، مواد زائد و چربی‌های زیادی پاک می‌نماید. حذف سبوم، یکی از اساسی‌ترین عملکردهای شوینده پوست محسوب می‌شود و همان طوری که می‌دانید این کار از به وجود آمدن جوش و آکنه پوستی پیشگیری می‌کند.
خاصیت لایه برداری ملایم شوینده‌ها، سلول‌های مرده پوست را با گذشت زمان از بین می‌برد و شفافیت پوستتان را بالا می‌برد. شوینده‌های با کیفیت از شکر به عنوان لایه بردار استفاده می‌کنند. به استفاده از شکر به عنوان لایه بردار، از آسیب و خراش پوستی پیشگیری می‌کند و مانع از جذب عناصر مضر به کار رفته در فرمولاسیون شوینده‌ها می‌شود. اغلب این شوینده‌ها حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست هستند و در نتیجه نقش چشمگیری در تامین نیازهای سلول پوستی شما دارند.

ژل یا فوم شستشو؟

در مجموع، پاک کننده‌های فومی و ژلی می‌توانند محصولات کارآمدی برای شستشوی هر نوع پوستی باشند. با این وجود، هر دو نوع پاک کننده مزایا و معایب بسیاری دارند که میبایست پیش از تهیه و استفاده از آن‌ها، ویژگی‌های هریک را با توجه به نیاز و جنس پوستتان به خوبی در نظر داشته باشید؛ زیرا پاک کننده مناسب پوست علاوه بر سازگاری با جنس پوست و تامین نیازهای آن، ظاهری با طراوت و سالم را برای پوستتان به وجود می‌آورد.

تفاوت ژل شستشو و فوم شستشو

اگر قبلا از هیچ نوع شوینده‌ای برای پوست صورت خود استفاده نکرده‌اید و حالا قصد دارید که یک روتین پوستی برای خود در نظر بگیرید، بهتر است ابتدا با فوم شسشو شروع کنید؛ حتی اگر پوست حساسی دارید. در مورد فرق فوم و ژل شستشو به نکات زیر دقت کنید:
قدرت پاک کنندگی فوم شستشو از ژل شستشو بیشتر است

در صورتی که پوست چرب و مستعد آکنه دارید توصیه می‌شود از فوم شستشو استفاده ننمایید اما اگر پوستتان حساس است، فوم شستشو استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که اگر پوست چرب دارید هرگز نباید از ژل شستشو استفاده نمایید. ژل شستشوی صورت مناسب پوست چرب نیز بسیار در بازار یافت می‌شود.
ژل‌های شستشو بر پایه آب هستند و احتمال اینکه سبب خشکی پوست شوند بسیار اندک است. اما فوم شستشو بسته به ترکیبات موجود در آن ممکن است سبب خشکی و تحریک پوست شود.

بهترین پاک‌کننده برای پوست‌های خشک
با در نظر داشتن تفاوت میان ژل صورت با فوم، در صورتی که دارای پوست خشک هستنید، توصیه می‌کنیم از ژل استفاده نمایید یا حداقل فوم پوست خشک را مورد استفاده قرار دهید. جهت پیشگیری از خشکی بیشتر پوست و ایجاد حساسیت، میبایست بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست خشک را انتخاب نمایید. ژل‌هایی که برای پوست خشک هستند، بسیار ملایم بوده و چربی‎‌های طبیعی را از بین نمی‏برند.

بهترین پاک‌کننده برای پوست‌های چرب

بهترین پاک‌کننده برای پوست‌های چرب
کسانی که پوست‌های چرب و مستعد آکنه دارند، توصیه می‌شود از فوم صورت به‌جای ژل استفاده کنند. فوم‌ها قدرت پاک‌کنندگی و نفوذ بیشتری دارند و با حذف سبوم و سلول‌های مرده از عمق پوست، سبب پاکسازی مضاعف آن می‌شوند. در نتیجه پیشنهاد ما این است که از فوم پوست چرب استفاده کنید.
البته پیشنهاد فوم به این معنی نیست که نمی‎‌توانید از ژل استفاده کنید. ژل شستشوی صورت پوست چرب با برندهای مختلف در بازار موجود است.در صورتی که میخواهید از این محصول را استفاده کنید، بهترین مارک ژل شستشوی صورت را تهیه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تفاوت میان ژل شستشو و فوم شستشو پرداختیم. در مجموع اگر پوست چرب دارید از فوم و در صورتی که پوست خشک و حساس دارید از ژل استفاده نمایید. ژل شستشو نسبت به فوم، خاصیت شویندگی ملایم‌تری داشته و کمتر به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌نماید. با این وجود هر دوی این شوینده‌ها بسیار کارآمد بوده و جهت کمک به سلامت پوست موثر هستند.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید