کد تخفیف حراج آخرسال آقای دارو
مراقبت و نگهداری از پوست

افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان

افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان

حفظ آرایش در گرما به‌ دلیل رطوبت هوا و تعرق پوست امر بسیار سختی تلقی می‌شود، به همین علت در فصول گرم سال نگهداری آرایش بعضا دشوارتر خواهد شد. در صورتی که جزو گروهی هستید که دغدغه ماندگاری آرایش در تابستان را دارید، با ما همراه باشید تا راهکارهایی در این باره بررسی خواهیم نمود.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • مراحل آماد‌ه‌سازی پوست برای حفظ آرایش در تابستان
  • عوامل افزایش ماندگاری آرایش در تابستان
  • نکات مهم جهت ماندگاری آرایش در تابستان
  • سخن پایانی

مراحل آماد‌ه‌سازی پوست برای حفظ آرایش در تابستان

جهت افزایش ماندگاری آرایش در فصول گرم سال، میبایست پوست خود را پسش از انجام آرایش آماده سازید. جهت کسب نتیجه مطلوب مراحل زیر را انجام دهید:
نخست صورت خود را با آب خنک شست‌ و شو دهید تا پوستتان تمیز و شاداب شود.
با توجه به نوع پوست خود، از یک مرطوب‌کننده سبک و کم‌چرب استفاده نمایید تا پوستتان در اثر گرما حالت براق پیدا نکند.
پس از استفاده از مرطوب‌کننده، نوبت به استفاده از ضدآفتاب‌‌ می‌رسد. ضدآفتاب حاوی SPF 50 است که از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌نماید. در صورتی که پوست شما خشک باشد، از ضدآفتاب‌های فاقد چربی استفاده کنید.
کمی صبر کنید تا ضدآفتاب کاملا جذب شود و بعد آرایش را آغاز کنید.

عوامل افزایش ماندگاری آرایش در تابستان

عوامل افزایش ماندگاری آرایش در تابستان

استفاده از کرم پودر مناسب
به طور معمول در فصل تابستان جهت تامین آب از دست رفته پوست، پیشنهاد می‌شود تا مقداری مرطوب کننده و پرایمر پیش از استفاده از تونر، بر روی پوست زده شود. این امر سبب نرم شدن پوست خواهد شد و از طرف دیگر آب از دست رفته پوست را جبران می‌نماید.

در فصل تابستان برای خودآرایی، پیشنهاد ما این است مه از کرم پودرهایی استفاده نمایید که میزان چربی در آن‌ها در حداقل میزان ممکن باشد. پس از اینکه صورت خود را برای آرایش کردن آماده نمودید و کرم مخصوص و پرایمر را استفاده نمایید، می‌توانید از یک ضد آفتاب پودری استفاده کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که ضدآفتاب کرمی می‌تواند سبب ایجاد عرق بر روی صورت شود.

آیا استفاده از ضد آفتاب در منزل لازم است؟

استفاده از برنزه کننده یا برنزرها
در فصول گرم پوست‌های برنزه طرفداران زیادی ‌خواهند یافت. اما فصل تابستان و اشعه‌های خورشید برای برنزه کردن پوست می‌توانند آسیب‌هایی برای پوست به همراه داشته باشند. در نتیجه جهت آرایش کردن از نوع برنزه می‌توانید از انواع برنزرها استفاده نمایید. هنگام استفاده از این کرم‌ها به صورت مرحله‌ای عملیات تیره نمودن پوست را انجام دهید؛ چرا که پوست‌های برنزه مناسب هر نوع پوستی نیستند.

ماندگاری ارایش در تابستان

اجتناب از آرایش زیاد
فراموش‌‌ نکنید که آرایش کردن قواعدی دارد. در این فصل هر چه بیشتر آرایش کنید، صورت شما مصنوعی تر به نظر می‌آید. گرما سبب می‌شود که آرایش شما بر روی صورت پخش شود. در نتیجه توصیه می‌شود هنگام آرایش کردن تعادل را برقرار نمایید. در فصل تابستان به علت تعریق پوست، درصورتی که سایه‌ها و سایر لوازم آرایشی در هنگام آرایش کردن، براق باشند، ممکن است از دور صورت براق و خیس به نظر آید. لذا در این فصل سعی نمایید تا از میکاپ های غلیظ دوری کرده و از رنگ های پایه‌ای استفاده نمایید. رنگ‌هایی اعم از قهوه ای، صورتی و نارنجی کمرنگ گزینه مناسبی در این زمینه خواهند بود.

استفاده از سایه و رژگونه مناسب
اغلب افراد در تابستان هنگام آرایش کردن از زدن سایه منصرف می‌شوند؛ چرا که بر این باورند که سایه میریزد. جهت ‌پیشگیری از این مورد می‌توانید از زدن نرم کننده به زیر ابروها و بالای پلک ها خودداری نمایید اما به جای آن از یک پرایمر معمولی یا پرایمر سایه کمک بگیرید.
از دیگر نکات مرتبط با آرایش می‌توان به استفاده از ژرگونه اشاره نمود. سعی کنید از رنگ‌های کم رنگ بر روی استخوان گونه خود استفاده کنید اما بعد از زدن رژ گونه با یک کانسیلر رنگ روشن بالای استخوان گونه را روشن نمایید.

استفاده از فیکساتور
در روند آرایش کردن در فصل گرما، استفاده از فیکساتور بسیار توصیه می‌شود. این ماده کمک می‌کند که آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته یاشد. به طور کلی در فصل تابستان از لوازم ضد آب استفاده نمایید و سپس بر روی آرایش خود فیکساتور بکار ببرید.

نکات مهم جهت ماندگاری آرایش در تابستان

  • از پنکیک‌های غیرفشرده و پودری استفاده نمایید.
  • جهت جلوگیری براق نشدن بیش از حد پوست در فصل تابستان، از کرم‌پودر‌های روشن استفاده کنید.
  • در فصل تابستان توصیه می‌شود کمتر آرایش کرده و از کرم‌های ضد آفتاب به‌جای کرم پودر استفاده نمایید تا احساس سنگینی نداشته باشد.
  • به سبب پیشگیری از برق افتادن پوست، از مصرف کرم‌ها و محصولات آرایشی چرب اجتناب کنید.
  • در روز‌های گرم تابستان یک اسفنج آرایشی یا دستمال اکسیژن‌رسان تمیز جهت پاک کردن عرق و چربی پوست همراه خود داشته باشید.

سخن پایانی

همیشه ماندگاری آرایش در فصول گرم سال دغدغه بسیاری از افراد است. در این مقاله راهکارهایی در جهت حفظ و دوام بیشتر آرایش بر روی پوست ارائه کردیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید واقع شوند.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید