کد تخفیف خرید قسطی با اسنپ پی
مراقبت و نگهداری از پوست

چگونه در هر سن پوستی زیبا و درخشان داشته باشیم؟

چگونه در هر سن پوستی زیبا و درخشان داشته باشیم؟

مقدمه مطلب، روند پیری پوست از جوانی تا بزرگسالی

شما از دوران نوجوانی تا به امروز راه طولانی را پیموده اید و در کنار شما، پوست تان نیز همین مسیر را طی کرده است. بنابراین، اگر از دوره جوانی خود روال مراقبت از پوست تان را تغییر نداده اید، وقت آن رسیده تا اوضاع را تغییر داده و کیفیت پوست تان را ارتقاء دهید. بسیاری از افراد در سال های نوجوانی خود جوش های متعددی را روی صورت شان تجربه می کنند. در کنار این مورد وقتی سن افراد بیشتر می شود، انواع مختلفی از تغییرات در ظاهر پوست آن ها دیده شده و شاید حتی در کنار جوش، لکه های دیگری نیز به مرور زمان مشاهده شود. نکات مراقبت از پوست، اصولی است که وقتی به کار گرفته می شود باید برای افراد نتیجه داشته و پوست شان را بهتر کند. پروسه مراقبت از پوست در هر دوره سنی با دوره دیگر تفاوت هایی دارد. ما در این مقاله از مجله آموزشی آقای دارو، با بررسی انواع مدل های پیری پوست، راهکارهای مراقبتی و محصولات پیشنهادی آن دوره را ذکر نمودیم تا شما عزیزان بتوانید با استفاده از آن ها، پوست درخشانی در هر سن و سال داشته باشید.

آنچه در مقاله زیبایی پوست در هر سن و سال میخوانیم
  • انواع پیری پوست و روش های مراقبتی آن
  • پیری ژنتیکی، رایج ترین علت افتادگی پوست
  • پیری محیطی و آسیب های ناشی از عدم مراقبت صحیح پوست
  • پیری هورمونی و کاهش سطح هورمون ها در زنان
  • جمع بندی نهایی

انواع پیری پوست و روش های مراقبتی آن

در این بخش به سه نوع پیری پوست که شامل پیری ژنتیکی، پیری محیطی و پیری هورمونی می باشند اشاره نموده و در هر قسمت روش ها و محصولات متناسب با انواع پیری پوست را بیان کرده ایم.

پیری ژنتیکی، رایج ترین علت افتادگی پوست

همه ما با علائم رایج پیری که شامل ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک های سطحی و عمیق روی پوست می باشند آشنا هستیم اما نمی دانیم چرا این اتفاق می افتد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت افزایش سن و سال علاوه بر اینکه موجب نازک شدن پوست می شود، تاثیر بسزایی در توانایی پوست برای ترمیم خود گذاشته و ساختار سلولی آن را تغییر می دهد. ترمیم پوست عموماً با کمک کلاژن ها رخ می دهد و از آنجایی که کلاژن چیزی است که به سفت نگه داشتن پوست کمک می کند، چیزی که متوجه می شوید به وضوح خاصیت ارتجاعی کمتری دارد و باعث می شود پوست بیشتر مستعد چروک شدن و افتادگی باشد.

شما می بایست برای مبارزه با اثرات پیری ژنتیکی، محصولات حاوی کلاژن را امتحان کنید که با افزایش سطح کلاژن و هیدراتاسیون، خطوط ریز و چین و چروک را صاف می کند. رتینوئیدها نیز محافظ پوست هستند. این به این دلیل است که رتینول می تواند با سرعت بخشیدن به گردش خون، به شادابی پوست کمک کرده و با حذف سلول های سطح پوست مسن تر، اجازه رشد سلول های جدید را بدهد. این فرآیند به کاهش ظاهر چین و چروک پوست و کاهش سرعت تجزیه کلاژن کمک زیادی می کند.

پیری محیطی و آسیب های ناشی از عدم مراقبت صحیح پوست

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، آلودگی و باد می تواند عوارض زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد. پیری محیط نشان دهنده نحوه مراقبت شما از پوست تان در طول سالیان متوالی است. یکی از عناصر کلیدی در مبارزه با رنگدانه های آشکار (تیره شدن لکه ای پوست که معمولاً ناشی از آسیب های نور خورشید است) ویتامین C می باشد. محصولاتی که حاوی ویتامین C هستند می توانند کلاژن سازی و قدرت روشن کنندگی پوست را افزایش دهند. در این راستا پیشنهاد می کنیم محصول «کرم احیا‎ کننده و شاداب ‎کننده حاوی ویتامین C الارو» که در فروشگاه آقای دارو موجود و آماده ارسال می باشد را بازدید نمایید.

پیری هورمونی و کاهش سطح هورمون ها در زنان

این نوع پیری پوست عمدتاً در نتیجه کاهش سطح استروژن در زنان رخ می دهد. برای حل این مشکل محصولات زیادی در بازار وجود دارد که به طور خاص برای مبارزه با اثر پیری هورمونی فرموله شده اند. ترکیبات مبتنی بر فیتواستروژن های گیاهی (که در سیب زمینی و سویا به وفور یافت می شوند) تاثیر ویژه ای در حل این مشکل دارند. این ترکیبات در کرم های دور چشم بکارگرفته شده و فوق العاده موثر هستند. کرم های آبرسان نیز می توانند با بازگرداندن آبرسانی و درخشندگی پوست، تأثیر بسزایی در کاهش اثرات پیری هورمونی داشته باشند. توصیه می کنیم از محصولات مراقبت و زیبایی پوست اطراف چشم که در فروشگاه آقای دارو موجود و آماده ارسال است بازدید نمایید.

جمع بندی نهایی

در حالی که پیر شدن پوست مسئله ای اجتناب ناپذیر است، مراقبت مناسب به زیبایی پوست شما در هر سنی کمک می کند. در این مقاله سعی کردیم با بررسی سه نوع از رایج ترین دلایل پیری پوست، بهترین محصولات و ترکیباتی که تاثیر زیادی در شادابی و سرزندگی پوست شما دارند را معرفی نماییم. امیدواریم این مقاله برای شما همراهان گرامی مجله آقای دارو مفید واقع شده باشد. چنانچه تجربه مشابهی در این زمینه داشته و توصیه هایی به کاربران دیگر دارید، حتما از طریق بخش نظرات دیدگاه خود را بیان کنید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید