hairtamin کد تخفیف
دانستنی های پزشکی اخبار

رابطه مکمل‌های بدنسازی و عوارض آن برای قلب

رابطه مکمل‌های بدنسازی و عوارض آن برای قلب

رابطه مکمل‌های بدنسازی و عوارض آن برای قلب؛ استفاده از کراتین در مکمل‌های بدنسازی نگرانی‌هایی را به وجود آورده است و برخی افراد معتقدند که مصرف آن ممکن است با افزایش ضربان قلب و فشار خون مرتبط باشد. دلیل این ارتباط، ناشی از خاصیت انرژی‌زا و قدرت‌بخشی کراتین است. پس از مصرف کراتین، برخی افراد به دلیل حس بهتر شدن و تصور قدرت بیشتر، به تمرینات سخت‌تری می‌پردازند. این مسئله باعث می‌شود فشار غیرمستقیمی بر سیستم قلب و عروق فرد وارد شود و در صورت وجود بیماری‌های قلبی و عروقی، ممکن است قلب نتواند در بلندمدت به نیازهای بدن پاسخ دهد و به بیماری و نارسایی مبتلا شود.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • عوارض مکمل بدنسازی برای قلب
  • ترکیبات موجود در مکمل‌های بدنسازی
  • مکمل های فیک چه آسیب هایی به بدن وارد می‌کنند؟
  • سخن پایانی

عوارض مکمل بدنسازی برای قلب

بسیاری از مکمل‌های ورزشی که قبل از تمرین مصرف می‌شوند، حاوی کافئین هستند. کافئین، به دلیل ایجاد احساس خوب و افزایش انرژی در طول تمرین، به عنوان یک ترکیب موثر شناخته شده است. به طور کلی، مصرف معتدل کافئین برای قلب بی خطر است و مطالعات نشان داده‌اند که مصرف حدود 400 میلی‌گرم کافئین در روز برای بزرگسالان بی خطر است. با این حال، یک مشکل احتمالی با مکمل‌ها، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و محصولات دیگر، این است که بسیاری از آن‌ها حاوی مقادیر زیادی کافئین هستند که از حد مجاز روزانه توصیه شده فراتر می‌روند. برخی از مکمل‌های محبوب و محصولات غذایی، ممکن است حاوی مقادیر بیشتر از حداکثر مجاز کافئین باشند و احتمال ایجاد مشکلات قلبی را به همراه داشته باشند.

عوارض مکمل بدنسازی برای قلب

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله هنگام وقوع حمله قلبی چکار باید کرد را نیز مطالعه نمایید.

مصرف مکمل‌های حاوی دزهای بالای کافئین قبل از تمرین، به همراه مصرف روزانه کافئین موجود در قهوه، می‌تواند عوارض جانبی مرتبط با قلب را افزایش دهد. این موضوع شامل افزایش فشار خون و افزایش خطر حمله قلبی در طول زمان می‌شود. همچنین، می‌تواند منجر به تپش قلب و سایر مشکلات قلبی شود. تأثیرات این عوارض در افراد ممکن است متفاوت باشد، بنابراین مهم است که درباره مصرف مکمل‌های قبل از تمرین و پس از تمرین با پزشک عمومی یا متخصص قلب مشورت کنید.

ترکیبات موجود در مکمل‌های بدنسازی 

متأسفانه، مکمل‌ها به اندازه داروهای تولید شده مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و هر تولید کننده می‌تواند از دزهای مختلفی استفاده کند. بنابراین، برای خرید مکمل بدنسازی حتماً باید اطلاعات مندرج بر روی جعبه آن را مطالعه کنید تا بیش از حد توصیه شده مصرف نکنید. فرمول مکمل‌های تولید شده به طور کلی قابل تعیین نیست و هر فرد به طور متفاوتی به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد. 

برای مثال، در یک تحقیق، یک فرد پس از مصرف مکمل با تنگی ناگهانی عروق خونی  مواجه شد که می‌تواند جریان خون را کاهش دهد. این عارضه در موارد دیگر مشاهده نشده بود. فشار خون بالا، تجزیه فیبرهای عضلانی و بافت، تپش قلب و مشکلات قلبی چهار عارضه‌ای هستند که در برخی از ورزشکاران به دنبال مصرف مکمل‌های بدنسازی رخ می‌دهند. همچنین، پارگی در شریان خونی یکی از عوارض کمتر دیده شده است که ممکن است رخ دهد.

رابطه مکمل‌های بدنسازی و عوارض آن برای قلب

مکمل های فیک چه آسیب هایی به بدن  وارد می‌کنند؟

امروزه، به دلیل گران شدن مکمل‌های بدنسازی، برخی افراد سودجو، مکمل‌های فیک را به جای محصولات اصلی به فروش می‌رسانند. استفاده از این مکمل‌های فیک، علاوه بر بی‌فایده بودن برای حجم و توده عضلانی، با خطرات جانبی متعددی همراه است. در زیر به ضرر مصرف مکمل‌های بدنسازی فیک برای قلب اشاره شده است:

  • کاهش وزن و یا افزایش وزن فرد
  • افزایش گردش خون در بدن
  • تحریک سوخت وساز بدن
  • بی‌حالی و  حالت تهوع

سخن پایانی

تأثیر مکمل‌های بدنسازی بر روی عملکرد قلب وابسته به ترکیباتی است که در تولید این محصولات استفاده می‌شود. یکی از این ترکیبات، کافئین نام دارد که ممکن است تأثیر منفی بر روی قلب داشته باشد. کافئین به دلیل ایجاد احساس سرخوشی و افزایش انرژی، به‌طور گسترده در مکمل‌های ورزشی قبل از تمرین استفاده می‌شود. اما مصرف معقول کافئین برای عملکرد قلب بی‌خطر است. طبق مطالعات انجام شده، مصرف حدود 400 میلی‌گرم کافئین در روز برای بزرگسالان بی‌خطر است. اما در مکمل‌های ورزشی و نوشابه‌های انرژی‌زا، معمولاً مقادیر بسیار بیشتر از این حد مصرف می‌شود که ممکن است برای سلامتی قلب مضر باشد.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید