کد تخفیف کد تخفیف
تناسب اندام

چگونه بدنسازی باعث چاقی می‌شود؟

چگونه بدنسازی باعث چاقی می‌شود؟

بدنسازی، پرورش اندام یا تناسب اندام ورزشی است که در آن فرد بدن‌ساز با انجام تمرین‌های مختلف قدرتی و استقامتی بر روی عضلات خود، همچنین تغذیه مناسب و البته استراحت کافی به ساخت بدنی حجیم، کات شده و متناسب، یا در واقع هدف نهایی خود دست میابد.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • بدنسازی و افزایش وزن
  • راه‌های افزایش وزن با بدنسازی
  • دریافت کالری بیشتر با برنامه هفتگی
  • افزایش وعده های غذایی با برنامه
  • استفاده از گینر برای افزایش وزن در بدنسازی
  • حجم گیری با کربوهیدارت ها
  • استفاده از مکمل وی در وعده‌های غذایی
  • سخن پایانی

بدنسازی و افزایش وزن

اکثر افرادی که در باشگاه‌های بدنسازی ثبت نام می‌کنند، به دنبال افزایش وزن با بدنسازی هستند؛ چرا که بهبود استایل و فرم جسمی در بین جوانان امروزی بیش از پیش محبوبیت پیدا کرده است.

فواید امگا ۳ و رابطه آن با بدنسازی

بدنسازی و افزایش وزن

راه‌های افزایش وزن با بدنسازی

 

دریافت کالری بیشتر با برنامه هفتگی

جهت افزایش حجم وزنی بدن خود می‌توان با دریافت کالری بیشتر فقط از مواد غذایی به روش هفتگی در کمتر از یک ماه تغیرات مناسبی در وزن خود ایجاد کرد. این روش کاملا تست شده و به خوبی روی اکثر افراد جواب داده است. برای شروع این برنامه، در هفته اول مصرف روزانه ۲۵۰۰ گرم کالری مواد غذایی برای افراد لاغر اندام بدون استفاده از مکمل های ورزشی که در صورت تغیر ۱ الی ۲.۵ کیلوگرم در وزن خود باید همین روند را ادامه دهند و در صورت عدم افزایش حجم باید در هفته های دوم ، سوم و بعد به آرامی ۴۰۰ گرم کالری را به میزان اولیه به صورت پلکانی اضافه نمایند.

افزایش وعده های غذایی با برنامه

یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای افزایش وزن در بدنسازی بدون مکمل، کمک از وعده های غذایی سرشار از پروتئنین در روز با رعایت فاصله زمانی مثلا هر ۵ ساعت می باشد. بهتر است روزانه ۴ وعده غذایی مناسب با کالری مورد نیاز بدنتان داشته باشید نه کمتر تا افزایش وزن را به سرعت در بدن خود بدون هیچ عوارضی مشاهده کنید. البته باید در این هنگام نیز از ورزش کمک بگیرید.

استفاده از گینر برای افزایش وزن در بدنسازی

اگر بتوانید مکمل پودری گینر را در برنامه غذایی و ورزشی خود با مشورت از مربی یا کارشناسان تغذیه به صورت اصولی جای دهید می‌توانید به صورت خیلی سریع و البته کاملا ایمن به وزن مناسب عضلات خود دست پیدا کنید.

حجم گیری با کربوهیدارت ها

مکمل هایی مانند کراتین ها و البته بعضی از غذا ها دارای منابع سرشار از کربوهیدارت هستند که شما با افزایش مصرف کربوهیدارت می‌توانید ترشح انسولین در بدن خود را افزایش داده و به طور بسزایی شاهد حجم گیری سریع بدن خود همزمان با تمرینات بدنسازی باشید. بهتر است میزان کربوهیدرات دریافتی روزانه خود را قبل از تمرینات مقداری افزایش دهید که سوخت چربی زیادی نداشته باشید. البته مصرف کربوهیدرات حتما باید در وعده های قبل از خواب و استراحت شبانه صورت گیرد.

بدنسازی و افزایش وزن

بهترین زمان ورزش صبح است یا عصر؟

استفاده از مکمل وی در وعده‌های غذایی

در صورت لاغر اندام بودن بیش ار اندازه بهتر است با تهیه مکمل پروتئین وی و مصرف آن هنگام وعده های غذایی شام، نهار و البته ۳۰ دقیقه قبل از ورزش میزان انرژی، کالری و کربوهیدارت قابل توجهی را به بدن خود برسانید. با این روش می‌توانید افزایش وزن در بدنسازی را به بالاترین حد ممکن پیش برده و از تجزیه مواد مهم دریافتی هنگام تمرین های سنگین پیشگیری کنید. البته به یاد داشته باشید باید ۱۵ دقیقه قبل از غذا از این مکمل استفاده کنید تا اشتهای شما کم نشود.

سخن پایانی

در این مقاله، نکاتی برای افزایش وزن در بدنسازی را برای شما بیان کردیم و همچنین راه‌های مختلف و سالم افزایش وزن را پیشنهاد دادیم. در صورت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید