hairtamin هیرتامین
تناسب اندام

درباره فواید آرژنین کمپلکس

درباره فواید آرژنین کمپلکس

ماده آرژنین در موادغذایی همچون آجیل و دانه‌های روغنی اعم از بادام زمینی و بادام به میزان زیادی یافت می‌شود. به علاوه، می‌توان مقداری آرژنین در شکلات و کشمش نیز یافت. آرژنین یک آمینواسید نیمه ضروری محسوب می‌شود و سازنده بلوک پروتئنی است که سبب اتساع عروق می‌شود و ماده اولیه گاز نیتریک اکسید است.
آرژنین از آن دسته از امینواسیدها به شمار می‌رود که بدن قادر به ساختن آن به صورت طبیعی نیست و میبایست مقدار مورد نیازش را از خارج تامین نمود. به همین علت بسیار حائز اهمیت است که دقت کنیم تا وعده‌های غذایی خود را از آرژنین بی‌نیاز سازیم.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • درباره فواید آرژنین کمپلکس
  • خواص و ویژگی‌های قرص آرژنین کمپلکس
  • موارد مصرف قرص قرص آرژنین کمپلکس
  • دوره مصرفی و استراحت مکمل ال آرژنین چه میزان است؟
  • موارد منع مصرف قرص آرژنین کمپلکس
  • سخن پایانی

درباره فواید آرژنین کمپلکس

قرص آرژنین کمپلکس کارن برای افرادی است که دچار کمبود این آمینو اسید در بدن‌شان هستند. این مکمل به افزایش کارایی یدن ورزشکاران کمک کرده و برای دوره‌های سنگین ورزشی مناسب است.

قرص آرژنین کمپلکس کارن (پی ان سی- PNC) نقش‌های متعددی را در بدن ایفا می‎کند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، افزایش کارایی بدن خصوصا در ورزشکاران و سلامت سیستم قلب و عروق اشاره کرد. به علاوه، محرک ترشح برخی هورمون‌ها خصوصا هورمون رشد و انسولین محسوب می‌شود.

فواید آرژنین کمپلکس

خواص و ویژگی‌های قرص آرژنین کمپلکس

  1. درمان خستگی عضلات
  2. تقویت سیستم ایمنی بدن
  3. مختص تیپ بدنی اندومورف
  4. سلامت سیستم قلب و عروق
  5. مخصوص دوره سنگین ورزشی
  6. محرک ترشح هورمون رشد و انسولین
  7. افزایش کارایی بدن خصوصا در ورزشکاران

موارد مصرف قرص قرص آرژنین کمپلکس

این ماده مختص تیپ بدنی اندومورف است و در تیپ بدنی اکتومورف هیچ گونه کاربردی نخواهد داشت. همچنین به افزایش کارایی بدن ورزشکاران در دوره سنگین ورزشی کمک شایانی می‌کند.

موارد مصرف قرص قرص آرژنین کمپلکس

دوره مصرفی و استراحت مکمل ال آرژنین چه میزان است؟

هر چرخه مصرف ال آرژنین به مدت 2 تا 3 ماه است و پس از این دوره حتما میبایست 2 ماه به مصرف استراحت دهید و پس از 2 ماه، مصرف آن را از سر بگیرید و چرخه قبل را مجددا تکرار نمایید.

موارد منع مصرف قرص آرژنین کمپلکس

کسانی که زیر 18 سال هستند، زنان باردار و شیرده، افراد دارای سابقه بیماری قلبی، فشار خون، نارسایی کلیوی یا کبدی و یا افرادی که هر نوع داروی خاص علی الخصوص نیتروگلیسرین و داروهای درمان ناتوانی جنسی (ویاگرا) استفاده می‌نمایند، پیش از مصرف این محصول با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت نمایند.
مصرف این محصول در افرادی به تب خال مبتلا هستند، مجاز نیست.

درمان سوزش معده با روش‌های فوق‌العاده

سخن پایانی

ال-آرژنین یک آمینو اسید است که به بهبود استقامت و بالا بردن عملکرد شما در تمرین کمک چشمگیری می‌کند. بسیاری از طرفداران تناسب اندام، مکمل‌های ال-آرژنین را که به شکل پودر، قرص و ... هستند، جهت افزایش اکسید نیتریک (NO) در بدن خود مصرف می‌کنند؛ زیرا اکسید نیتریک سبب افزایش اکسیژن و جریان خون به عضلات می‌شود.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید