خرید قسطی با اسنپ پی تستوسترون
تناسب اندام

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازان

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازان

ویژگی‌های کره بادام زمینی موجب شده است که بین بدنسازان و هواداران ورزش تناسب اندام محبوبیت زیادی داشته باشد. اما آیا واقعاً این ماده که به عنوان چاق کننده شناخته می‌شود، تأثیر مثبتی در ورزش بدنسازی و کاهش وزن دارد؟ بسیار جالب است بدانید که بیش از یک سوم تولید بادام زمینی در سراسر جهان برای تهیه کره بادام زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اتفاقاً در ایران به دلیل عدم آگاهی از خواص این ماده مغذی، مصرف آن بسیار کم است

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی
  • فواید کره بادام زمینی برای بدنسازی
  • طرز تهیه کره بادام‌زمینی
  • سخن پایانی

مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی به مواد مغذی تشکیل دهنده‌ی آن بازمی‌گردد. این کره محبوب و پرطرفدار دارای مواد مغذی زیر است:

فولیک اسید: این ماده معدنی جهت سلامت سلول‌های جدید بدن بسیار ضروری است.
ویتامین E: آنتی‌اکسیدانِ مورد نیاز روزانه بدن که از سلول‌ها در برابر استرس محافظت می‌نماید.
منیزیم: منیزیم جهت عملکرد بهتر عضلات مثمرثمر بوده و سلامت قلب را تضمین می‌نماید.
مس: مس برای تولید سلول‌های قرمز خون و سیستم ایمنیِ بدن بسیار حائز اهمیت است.
فسفر: این ماده مهم برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌هایتان مورد نیاز است.
منگنز: یکی دیگر از خواص کره بادام زمینی این است که برای عملکرد طبیعی مغز و فعالیت سیستم عصبی در بدن مورد نیاز است.
نیاسین: یکی از اعضای خانواده ویتامین B بوده که غذا را به انرژی تبدیل کرده و برای سلامت اعصاب و سیستم گوارش هم بسیار حائز اهمیت است.

طرز تهیه کره بادام‌زمینی

فواید کره بادام زمینی برای بدنسازی

بادام زمینی یک منبع بسیار عالی از پروتئین بوده و برای بدنسازان و عضله‌سازی بسیار مفید است. کره بادام زمینی به عنوان یک منبع انرژی قابل استفاده می‌باشد و می‌تواند جهت بالا بردن توان و استقامت در تمرینات بدنسازی مفید باشد. همچنین، بادام زمینی حاوی چربی‌های سالم است که می‌تواند به رشد عضلات کمک نماید. این چربی‌ها شامل اسیدهای چرب ضروری مثل امگا 3 و امگا 6 است که برای سلامتی عضلات و جریان خون مناسب بسیار حیاتی هستند. به علاوه، بادام زمینی حاوی مقدار چشمگیری فیبر بوده که ممکن است به بهبود گوارش و جذب مواد مغذی کمک کند.

  • کالری مناسب

عضله‌سازی نیازمند دریافت کالری بیشتر نسبت به مصرف کالری است که موجب می‌شود نیازهای کالری برای رشد عضلات را به خوبی تامین کنید. کره بادام زمینی می‌تواند به عنوان یک منبع کالری قابل توجه در هر وعده غذایی مورد استفاده قرار گیرد و به شما کمک کند تا نیازهای کالری برای رشد عضلات را به خوبی برآورده نمایید.

  • غنی از مواد مغذی

کره بادام زمینی شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی است که به سلامت عمومی بدن و عملکرد عضلات کمک می‌کند. به خصوص، این کره حاوی مقدار زیادی ویتامین E، منیزیم و پتاسیم است. این محتوای غنی از مواد مغذی یکی از خواص مهم کره بادام زمینی محسوب می‌شود.

  • خواص آنتی اکسیدانی

بادام زمینی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی همچون رسوراترول است که دارای خواص ضدالتهابی است. این آنتی‌اکسیدان می‌تواند به بهبود ریکاوری بعد از تمرینات سنگین و کاهش درد عضلانی کمک نماید.

  • پروتئین بالا

کره بادام زمینی یک منبع عالی از پروتئین گیاهی است و پروتئین برای ترمیم و رشد عضلات بعد از ورزش و فعالیت بدنی بسیار ضروری است. در صورتی ورزشکار هستید، می‌توانید این کره را در برنامه غذایی خود جای دهید.

کراس فیت چیست؟

  • چربی‌های سالم

کره بادام زمینی حاوی چربی‌های غیراشباع سالم مثل اسیدهای چرب امگا ۳ است. این چربی‌ها به تامین انرژی پایدار کمک می‌کنند و در تولید هورمون‌های مرتبط با رشد عضلات نقش دارند.

طرز تهیه کره بادام‌زمینی

جهت تهیه کره بادام‌زمینی به این مواد نیاز است:
بادام‌زمینی: 500 گرم
روغن کنجد: 1 قاشق چای‌خوری
پودر قند: 2 و نیم قاشق چای‌خورینمک: نوک قاشق چای‌خوری (اگر بادام‌زمینی شما بدون نمک است)

طرز تهیه کره بادام‌زمینی


مرحله اول

برای تهیه کره بادام زمینی مشابه شکلات نوتلا خانگی با فندق، ابتدا باید پوست بادام زمینی‌ها را جدا کنید. پوست قهوه‌ای و نازکی که روی بادام زمینی‌هاست باید کاملاً گرفته شود. سپس بادام زمینی‌ها را در یک ماهیتابه روی شعله ملایمی قرار دهید تا بدون احتراق، طعم و بوی خامی آن‌ها گرفته شود. اگر بادام زمینی‌ها شروع به بوداده شدن کرده‌اند، این مرحله لازم نیست.

مرحله دوم

بادام زمینی‌ها را در غذاساز یا میکسر رفته و چندین مرتبه میکس کنید. اما باید مراقب باشید، زیرا بادام زمینی در غذاساز یا میکسر بسیار سریع داغ می‌شود. بین هر بار میکس کردن، به بادام زمینی کمی استراحت دهید تا خنک شود. باید تا زمانی که بادام زمینی کاملاً حالت خمیری و کره‌ای پیدا کند و روان شود، آن را میکس کنید.

مرحله سوم

در حین میکس کردن بادام زمینی، پودر قند و نمک را اضافه کنید. برای تهیه کره بادام زمینی نیازی به روغن نیست، زیرا خود بادام زمینی روغن تولید می‌کند.اما می‌توانید برای روان‌تر شدن آن یک قاشق غذاخوری روغن کنجد را هنگام پالس کردن به آن اضافه کنید. پس از چند بار پالس کردن، کره بادام زمینی آماده است. آن را در یک ظرف با درب قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله اشاره نمودیم، کره بادام زمینی یک نوع کره گیاهی است که بسیار محبوب در بین ورزشکاران و بدنسازان است. کره بادام زمینی حاوی حدود 13 تا 16 درصد کربوهیدرات است. این گزینه غذایی حاوی انرژی زیادی است و دارای چربی غیر اشباع است که برای بدنسازان بسیار مفید است. همچنین، اسید چرب امگا 3 موجود در آن خاصیت ضد التهابی دارد و بهترین گزینه برای مصرف پس از تمرینات بدنسازی است.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید