testostron خرید قسطی با اسنپ پی
تناسب اندام

معرفی بهترین مکمل چربی‌ سوز و عضله ‌ساز

معرفی بهترین مکمل چربی‌ سوز و عضله ‌ساز

از مهم‌ترین اهداف بدنسازان می‌توان به عضله‌سازی و افزایش چربی‌سوزی در بدن اشاره کرد. امروزه افزایش چربی سوزی شکم به ویژه چربی دور شکم دغدغه‌های مهم اغلب افراد است. افزایش چربی نه تنها تاثیر منفی بر تناسب اندام خواهد داشت بلکه سبب به وجود آمدن مشکلاتی در سلامتی فرد اعم از دیابت، فشار خون و علائم کبد چرب می‌شود. برای رهایی از چربی فقط استفاده از رژیم ‌های چربی سوز کافی نیست و میبایست استفاده از مواد غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم نیز در کنار این رژیم غذایی قرار گیرد.


آنچه در این مقاله میخوانیم
  • مکمل چربی سوز چیست؟
  • انواع مکمل چربی سوز شکم و پهلو
  • سخن پایانی

مکمل چربی سوز چیست؟

این مکمل‌ها دربردارنده مواد محرک هستند. رژیم غذایی و ورزش اولین عنصر لازم و ضروری برای چربی‌سوزی بشمار می‌رود و صورتی که به درستی به آن عمل شود، سبب کاهش وزن و چربی های اضافی خواهد شد. با این وجود، احتمال اینکه زمان زیادی سپری شود و هیچ گونه تغییری به چشم نخور‌د، وجود دارد. در این هنگام، باید از مکمل چربی سوز کمک‌ گرفت. در این گام ممکن است با مشکلات زیادی برخورد کنید، به ویژه هنگامی که از مکمل های چربی سوز متفاوتی (بدون داشتن اطلاع کافی از مواد تشکیل دهنده آن ها) استفاده می کنید.

مکمل‌های کاهش وزن در بدنسازی

انواع مکمل چربی سوز شکم و پهلو

انواع مختلفی از این مکمل‌ها که به چربی سوزی شکم و پهلو کمک می‌کند، وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم نمود:
پروتئین
این ماده شگفت‌انگیز، مهم‌ترین ماده غذایی است که برای بهتر شدن عملکرد ورزشی به آن نیاز خواهیم داشت. توجه داشته باشید در صورتی که به‌طور منظم ورزش کنید، باید پروتئین بیشتری دریافت نمود. این پروتئین دارای انواع گوناگونی است که به شرح زیر است:
پروتئین وی
پروتئین وی حاوی ۲۰ درصد از پروتئین شیر است. این پروتئین دربردارنده تمام آمینواسیدهای ضروری و به‌ویژه غنی از آمینواسیدهای ضروری، BCAA و لوسینرال سیستئین است. پروتئین وی به دلیل حل شدن پروتئین در آب، در پی اچ پایین سرعت جذب بالایی دارد. دوز مصرفی این پروتئین 10 تا 30 گرم بوده و میبایست حداقل 30 دقیقه پیش از تمرین از آن استفاده نمود.

مولتی‌ ویتامین بدنسازی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
پروتئین کازئین
این پروتئین نیز در شیر گاو یافت می‌شود. این مکمل حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری و علی‌ الخصوص غنی از تیروزین و پرولین است. به دلیل تشکیل توده مولکولی در پی اچ پایین معده، سرعت جذب پایینی دارد. در صورتی که این پروتئین را به میزان ۱۰ تا ۳۰ گرم در یک ساعت پس از تمرین استفاده کنید به نتیجه دلخواه خود دست خواهید یافت.


بتا آلانین
بتا آلانین در حوزه افزایش حجم عضلات، چربی‌سوزی بیشتر و بهبود ریکاوری بین ست‌ها نقش به سزایی ایفا می‌کند. در صورتی که بتوانید سخت‌تر و به عبارتی دیگر سنگین تر تمرین کنید، حجم تمرینی شما کنترل‌شده و مناسب باشد با گذشت زمان و رفته رفته نیز رشد شما بهتر خواهد شد و هرچه شدت تمرینی بیشتر شود، 

شاهد عضله سازی بیشتری خواهید بود. مصرف این مکمل در دوز‌های بالا در بعضی موارد سبب احساس خارش در صورت می‌شود. مصرف یک پیمانه 30 دقیقه پیش از تمرین شما‌ را به نتیجه دلخواه خود نزدیک می‌کند.
سی ال ای
این ماده شامل اسید چرب لازم برای بدن است و همچون امگا 3 سبب فعال شدن بدن در چربی سوزی می‌شود اما اور آن از مکمل ال کارنتین کمتر خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهند که سی ال ای در کاهش وزن تاثیر چشمگیری دارد. می‌توان این مکمل چربی سوز را در کنار وعده‌های غذایی صبحانه ناهار و شام در دوره کات و چربی سوزی استفاده نمود.
مولتی‌ویتامین
هنگام‌ کاهش وزن مواد زائدی در بدن تولید می‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود که فشار متابولیک به سیستم گوارشی وارد شود. در نتیجه جهت پیشگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن و بهبود ریکاوری و همچنین حفظ و تقویت سرعت واکنش‌های سوخت‌وساز در دوره کات و چربی سوزی به انواع ویتامین‌ها نیاز خواهیم داشت. جهت دریافت مقادیر لازم ویتامین می‌توان از مکمل‌های ویتامینی به صورت قرص، در کنار وعده‌های غذایی استفاده نمود.


کراتین
مکمل کراتین از موثرترین مکمل غذایی مجاز امروزه برای رسیدن به فرم ایده آل‌‌ محسوب می‌شود. کراتین از طریق بهبود ظرفیت آدنوزین تری فسفات در بدن هنگام انجام تمرینات کوتاه و پر فشار عمل می‌کند. استفاده از مکمل کراتین می‌تواند سبب بهبود کیفیت کلی‌ تمرینات و افزایش قدرت و عملکرد بیشتر فرد شود. از این مکمل به صورت روزانه ۲۰ گرم در هفته اول و از هفته‌های بعد روزانه به میزان ۱۰ گرم مصرف نمایید.
 

ال کارنتین
ال کارنتین یک آمینو اسید بوده که به‌صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان یک مکمل چربی سوز ترموژنیک برای چربی سوزی بشمار آورد. عملکرد ال کارنتین اینگونه است که اسیدهای چرب را وارد سلول و میتوکندری کرده تا این اسیدها در آنجا بسوزند و کالری تولید نمایند. این روش ایده آل ترین روش کاهش وزن را برای بدنسازان و‌ ورزشکاران محسوب می‌شود. توصیه می‌شود این مکمل را صبح و یک ساعت پیش از تمرین مصرف نمایید.

سخن پایانی

بعضی از مواد غذایی به چربی سوزی سرعت بخشیده و می‌توان با استفاده از آن‌ها از شر چربی‌های اضافی بدن خلاص شد و به سلامت و تناسب اندام کمک نمود. در این مقاله به بررسی چربی سوز ترین مکمل‌های بدنسازس اشاره نمودیم.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید