ارسال رایگان به سراسر کشور ارسال رایگان به سراسر کشور
تناسب اندام

مولتی‌ ویتامین بدنسازی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

مولتی‌ ویتامین بدنسازی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در هر نوع ورزشی، علی الخصوص بدنسازی، تغذیه مناسب و مصرف مولتی‌ ویتامین میبایست مکمل تمرینات فرد باشد. وجود ویتامین در رژیم غذایی بسیار مهم و اساسی است. هر نوع فرایند تولید انرژی و یا مرحله رشد عضله، به گونه‌ای به ویتامین‌ها بستگی دارد و مولتی ویتامین برای عضله‌سازی و موفقیت در بدنسازی مهم و موثر است. به این نکته توجه داشته باشید که بدون مولتی‌ویتامین، عضلات از بین می‌روند و تراکم استخوان‌ها کاهش یافته و سیستم بدن‌ تضعیف می‌شود.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • معرفی و تقسیم‌بندی ویتامین‌ها
  • تاثیر مصرف مولتی ویتامین در عضله سازی
  • معرفی بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی
  • پیش از خرید مولتی‌ ویتامین به این نکات توجه فرمایید
  • مولتی ویتامین مینرال در بدنسازی
  • سخن پایانی

معرفی و تقسیم‌بندی ویتامین‌ها

ویتامین‌ها در دو دسته تقسیم‌ بندی می‌شوند:

  • ویتامین‌های محلول در چربی


ویتامین‌های محلول در چربی همچون ویتامین‌های K،E،D،A در بافت چربی بدن ذخیره شده و نیاز روزانه به دریافت آن‌ها نیست، اما باید توجه داشت که ذخیره بیش‌ از اندازه این مواد، در نهایت سبب مسمومیت خواهد شد.


  • ویتامین‌های محلول در آب 


ویتامین‌های محلول در آب به‌جز ویتامین C همه و همه از ویتامین‌های B و B کمپلکس تشکیل شده‌اند، که حاوی ویتامین‌های تیامینB1 ریبوفلاوین B2 نیاسین یا نیکوتینیک B3 پیریدوکسین B6 فیانوکوبالامین B12 و بیوتین H هستند. این ویتامین‌ها، در زمان ورود به بافت چربی دچار اختلال شده و در بدن ذخیره نمی‌شوند و اضافات آن‌ها از بدن دفع می‌شود. در نتیجه با مصرف این ویتامین‌ها مسمومیت ایجاد نشده و باید همیشه در رژیم غذایی بدنسازان قرار گیرند. مولتی ویتامین بدنسازی هم مجموعه‌ای از این گروه از ویتامین‌ها است و به همین دلیل مصرف آن برای بدنسازان موثر است.

تاثیر مصرف مولتی ویتامین در عضله سازی

تاثیر مصرف مولتی ویتامین در عضله سازی

سلول‌های بدن، به‌ویژه سلول‌های عضله‌ای، جهت بقا، رشد و متابولیسم کامل، به برخی واکنش‌های بیوشیمیایی نیاز دارند. انجام این واکنش‌ها نیز به ویتامین‌های مشخص به‌عنوان کاتالیزور واکنش نیازمند است. اغلب درباره پودرهای پروتئینی برای بدنسازی شنیده ایم، اما باید دانست که مصرف مولتی ویتامین بدنسازی هم الزامی است و سبب بهبود عملکرد آنان در ورزش می‌شود. غذا به تنهایی ممکن است برای یک بدنساز کافی نباشند، 

به ویژه به این دلیل که بدنسازان به طور معمول برای دستیابی به عملکرد بهتر در مسابقات، از مواد غذایی خاصی اعم از چربی، قند و کربوهیدرات دوری می‌کنند. به دلیل محدود بودن چنین رژیم‌هایی، یک مکمل استاندارد حاوی مولتی ویتامین بدنسازی است.‌ این مولتی ویتامین‌ها حاوی ویتامین‌های گوناگونی مثل ویتامین های گروه B، ویتامین A ،C ،D هستند که یک شخص بدنساز جهت تامین نیازهای مختلف بدنش به آن‌ها نیاز دارد و میبایست مولتی ویتامین بدنسازی این منابع را دارا باشد.

بهترین زمان مصرف ویتامین ها و مکمل ها چه زمانی است؟

معرفی بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی

بدنسازان، چه مردان و چه زنان، جهت عضله سازی میبایست یک برنامه غذایی تخصصی بچینند. علاوه بر تغذیه مناسب گاهی استفاده از مولتی ویتامین‌ها بدنسازی لازم است و سبب عضله سازی بیشتر آن‌ها خواهد شد.

 علاوه بر رشد عضلات، مکمل‌های غذایی و دارویی به سلامت مغز، سلامت قلب، سلامت استخوان و حتی سلامت پروستات مردان و افزایش ایمنی فرد کمک شایانی می‌کنند. به همین دلیل است که انتخاب بهترین مولتی ویتامین بدنسازی حائز اهمیت است. در انتخاب مکمل و مولتی ویتامین اطمینان حاصل فرمایید که مولتی ویتامین فوایدی ذکر شده را دارا باشد.

پیش از خرید مولتی‌ ویتامین به این نکات توجه فرمایید

جهت خرید مولتی ویتامین بدنسازی توجه نمایید که مکمل توسط شرکت‌های معتبری تولید و ساخته شده باشد. سن، جنسیت، شرایط جسمی و نوع ورزش خود را همیشه در نظر داشته باشید و مولتی‌ویتامینی را انتخاب نمایید که فرمول آن مرتبط با شرایط شما باشد. مکمل‌هایی مصرف کنید که فاقد هر نوع ماده مضر اعم از نشاسته، قند، گلوتن یا رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی باشند. در نهایت، با رعایت همه نکات ذکر شده به نتیجه دلخواه خود دست خواهید یافت.

<div class="similar_products"></div>

مولتی ویتامین مینرال در بدنسازی

اغلب بدنسازان ممکن است که با گذشت زمان‌، با کمبود ویتامین‌ و مواد معدنی روبرو شوند. یکی از راه‌هایی که می‌توان با آن مبارزه نمود، این است که مولتی ویتامین مینرال بدنسازی را به صورت مرتب و اصولی در برنامه غذایی خود بگنجانید.
اصولا مولتی ویتامین مینرال بدنسازی یک مکمل غذایی بشمار می‌رود که مجموعه‌ای از تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن را تامین می‌نماید و جهت بهبود عملکرد و سلامتی حائز اهمیت است.
مولتی ویتامین مینرال بدنسازی به صورت‌های مختلف اعم از پودر، شربت، کپسول، قرص یا حتی تزریقی در بازار موجود است. همین مسئله آن را به یکی از مواد مغذی در دسترس تبدیل نموده است.

سخن پایانی

کسانی که اندام خوش فرمی دارند و به دنبال حفظ سلامت عمومی بدن خود هستند میبایست بهترین مولتی ویتامین برای بدنسازی را در برنامه غذایی خود بگنجانند. بودن این مکمل های غذایی در برنامه افراد فعال و یا کسانی که به ویتامین های بیشتری در طول روز نیاز دارند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 

1 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید