ارسال رایگان به سراسر کشور کد تخفیف
دانستنی های پزشکی اخبار

درمان خشکی پوست دور چشم

درمان خشکی پوست دور چشم

نخست جهت درمان خشکی و خارش دور چشم لازم است علت ایجاد را بررسی نماییم. پوست دور چشم نسبت به سایر اعضای بدن بسیار نازک و حساس بوده و در مقابل عوامل آسیب‌زا به آسانی دچار خشکی، پوسته‌ریزی و در آخر چین و چروک خواهد شد. در نتیجه در این مقاله به بررسی دلیل پوسته پوسته شدن زیر چشم و خشکی این ناحیه خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • علت پوسته پوسته شدن زیر چشم
  • چه عواملی موجب خشکی پوست دور چشم می‌شوند؟
  • راه‌هایی جهت درمان خشکی و خارش دور چشم
  • سخن پایانی

علت پوسته پوسته شدن زیر چشم

دلیل این موضوع ممکن است ناشی از اگزما، پسوریازیس یا دیگر مشکلات پوستی باشد. این پوسته‌ریزی گاهی می‌تواند به خارش و قرمزی چشم، کاهش دید، ایجاد التهاب ختم شود.

چه عواملی موجب خشکی پوست دور چشم می‌شوند؟

همانطور که اشاره نمودیم، پوست اطراف چشم نسبت پوست بقیه بدن نازک تر است. به عبارتی پوست این ناحیه قابلیت حفظ رطوبت ندارد و به مرور زمان خشک می‌شود. با وجود لک، خارش، ترک خوردگی و قرمزی این خشکی می تواند بسیار ناخوشایند باشد.

برخی از دلایل عمده خشکی پوست اطراف چشم به شرح زیر هستند:

  1. سال خوردگی
  2. خواب ناکافی
  3. مصرف کافئین
  4. استفاده از آب گرم
  5. شرایط آب و هوایی
  6. گریه کردن بیش از حد
  7. مواد شیمیایی و خشن مراقبت از پوست
  8. مالش بیش از حد و خشن پوست صورت
  9. شیوه های نامناسب و زیاده روی در آرایش
  10. قرار گرفتن در معرض مواد تحریک کننده

راه‌هایی جهت درمان خشکی و خارش دور چشم

نخستین گام جهت درمان خشکی زیر چشم دوری از عوامل ایجاد کننده آن است؛ در نتیجه توصیه می‌شود در اولین قدم عوامل بالا را حذف نمایید و سبک زندگی‌تان را اصلاح کنید. در ادامه به بررسی راهکارهای جهت رفع این مشکل خواهیم پرداخت:

  • پوست دور چشم را مرطوب کنید

یکی از آسان‌ترین و مثمرثمرترین راهکار‌های درمان خشکی و خارش دور چشم‌، مرطوب نگهداشتن این ناحیه با یک کرم دور چشم مناسب است. توصیه می‌شود حتما محصولی را خریداری کنید که علاوه بر داشتن خاصیت آبرسانی، با پوستتان نیز سازگار باشد و با دارا بودن خاصیت ضد پیری، ایجاد چین و چروک را به تعویق بیندازد.

سرم دور چشم و کرم دور چشم چه تفاوتی دارند؟

  • رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

نوشیدن آب کافی و خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها، دو علل مهم و دخیل در حفظ سلامت پوست بشمار می‌روند که به وسیله افراد زیادی نادیده گرفته می‌شوند. توصیه ما این است که در طول روز حتماً به میزان کافی آب بنوشید و میوه‌ها، سبزیجات و مواد غذایی مفید را در رژیم غذایی‌ خود جای دهید.

مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک و آنتی اکسیدان جهت درمان خشکی دور چشم بسیار کارآمد هستند. در نتیجه بهتر است ماست، کلم، آجیل، تخم مرغ، ماهی، زردچوبه و کیوی را به صورت روزانه مصرف نمایید.

  • استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید

همانطور که می‌دانید اشعه‌های ماورا بنفش نور خورشید موجب تجزیه کلاژن و الاستین پوست و در نهایت بروز چین و چروک خواهند شد. در نتیجه با استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب می‌توانید از پوست اطراف چشمتان در برابر این عامل مخرب محافظت کنید.

  • از یک شوینده صورت ملایم استفاده کنید

لازم به ذکر است همانطور که شستشوی منظم صورت جهت حفظ سلامت پوست یک امر ضروری محسوب می‌شود، شستن بیش از حد آننیز می‌تواند موجب بروز خشکی و چروک شود. در نهایت توصیه ما این است که یک شوینده صورت ملایم و فاقد صابون خریداری کنید وروزانه حداکثر دو بار، صورتتان را با آن بشویید.

سخن پایانی

در این مقاله به راهکارهایی جهت درمان خشکی ‌پوست دور چشم پرداختیم. در اغلب مواقع، خرید بهترین کرم دور چشم و استفاده‌یاصولی از آن، به‌راحتی می‌تواند به درمان خشکی دور چشم کمک کند. البته این روند هنگامی تسریع می‌شود که علت این عارضه به‌خوبیشناخته شود. در حقیقت در صورتی که ریشه و علت خشکی دور چشم فرد شناسایی شود، با توجه به نوع و شدت عارضه، بهتر می‌توانمحصولی را انتخاب کرد یا به پیشگیری و درمان عارضه پرداخت.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید