خرید قسطی با اسنپ پی تستوسترون
مراقبت و نگهداری از پوست اخبار

سرم دور چشم و کرم دور چشم چه تفاوتی دارند؟

سرم دور چشم و کرم دور چشم چه تفاوتی دارند؟

همانطور که می‌دانید پوست نواحی اطراف چشم نسبت به سایر بافت‌های پوست بدن انسان، بسیار ظریف و حساس تر است. در نتیجه در حوزه بهداشت و مراقبت‌های پوستی، محصولات بسیاری جهت مراقبت از پوست چشم‌ها وجود دارند. حال در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت میان سرم و کرم دور چشم و استفاده درست و به موقع از آن‌ها بپردازیم.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • سرم دور چشم چیست؟
  • کرم دور چشم چیست؟
  • تفاوت سرم و کرم دور چشم
  • آیا می‌توان از سرم و کرم دور چشم به طور همزمان استفاده کرد؟
  • کرم دور چشم بزنیم یا سرم دور چشم؟
  • سخن پایانی

سرم دور چشم چیست؟

ابتدا برای اینکه تفاوت میان سرم دور چشم و کرم دور چشم را بدانیم، می‌بایست بدانید که هر یک از این محصولات چه هستند و در حقیقت چه کاربردی دارند. سرم دور چشم همچون دیگر سرم‌های پوستی است؛ با این تفاوت که مخصوص پوست ظریف و حساس اطراف چشم فرموله، تولید و در نهایت عرضه شده است. سرم‌ها سرشار از مواد بسیار غلیظ با وزن مولکولی کم بوده و همین ویژگی سبب می‌شود تا سریعا جذب پوست شوند.

کرم دور چشم چیست؟

این کرم یک محصول آرایشی مراقبتی از پوست بوده که در آن از ترکیبات مرطوب کننده استفاده می‌شود. این ترکیبات آبرسانی پوست اطراف چشم را انجام می‌دهند و بسیار غنی‌تر از مرطوب کننده‌های معمولی برای پوست هستند. آناتومی کرم دور چشم شامل نرم کننده‌هایی است که ظاهر پوست را صاف نموده و به حفظ رطوبت پوست کمک شایانی می‌کنند.

تفاوت سرم و کرم دور چشم

به طور معمول سرم‌های دور چشم خاصیت درمانی دارند و موادی که در آن‌ها وجود دارد، وزن مولکولی کمتری دارند. این خصوصیت سبب می‌شود تا عملیات جذب در لایه‌های مختلف پوست دور چشم انجام شود و اثرات جادویی آن ظاهر شوند. بدین‌ترتیب، سرم‌های دور چشم اغلب به‌عنوان محصولات زیبایی با خاصیت ترمیم‌کنندگی بشمار می‌روند.
با توجه به تمامی خصوصیات، کرم‌های دور چشم سرشار از ترکیبات آبرسان هستند تا ساختار پوست، ابزار کافی را جهت مقابله با پیری زودرس داشته باشند. در نهایت، به طور معمول کرم‌های دور چشم به‌عنوان محصولات پیشگیرانه در روتین‌های روزانه گنجانده می‌شوند.

آیا گل‌‌مژه به چشم آسیب‌‌ می‌رساند؟

  • از لحاظ نوع پوست

بافت سبک سرم‌های دور چشم موجب شده تا استفاده آن برای همه پوست‌ها ممکن باشد. در صورتی که پوست شما چرب یا حساس است، سرم دور چشم بهترین و ایده‌آل‌ترین انتخاب برای پوست شماست. همچنین اگر به آرایش‌های نیمه‌سنگین عادت کرده‌اید، سرم دور چشم می‌تواند بستری مناسب برای کانسیلرهای آرایشی به وجود آورد.
همچنین، در صورتی که پوست شما از نوع خشک یا خیلی خشک است یا ماه‌های سرد زمستان را در پیش دارید، پیشنهاد ما این است تا از کرم دور چشم هم استفاده کنید. این انتخاب موجب می‌شود سرما منجر به خشکی بیش ‌از حد پوست دور چشم نشود؛ زیرا فرمولاسیون غنی و نسبتاً سنگین کرم می‌تواند باعث رفع تشنگی و کم‌آبی پوست شود. همچنین اگر هنوز با علائم پیری زودرس مواجه نشده‌اید، بهتر است از کرم دور چشم استفاده کنید تا ظهور علائم آزاردهنده و ناخوشایند به تعویق اندازید.

  • از لحاظ بافت ترکیبات

به طور معمول سرم‌های دور چشم بافت سبک‌تر و آبکی‌تری نسبت به کرم‌های دور چشم دارند. فرمولاسیون به‌ کار رفته در ساختار سرم‌ها شامل مواد سبک‌وزن هستند و همین موضوع سبب می‌شود ساختارشان آبکی شود. به علاوه، کرم‌های دور چشم برخلاف سرم‌ها دارای بافت سنگین‌تری هستند. کرم‌های دور چشم ضخیم‌تر هستند و پس از استفاده، به طور کامل روی پوست اطراف چشم احساس و مشاهده می‌شوند.

گرچه باید به این نکته توجه داشت که بافت‌های سبک و سنگین که موجب تفاوت سرم و کرم دور چشم می‌شوند، لزوماً پابرجا نیستند و بسته به ترکیباتشان متغیر هستند.
برای مثال، یک سرم دور چشم مرطوب‌کننده که با مواد نرم‌کننده فرموله شده، از نظر بافت، نسبت به یک کرم دور چشم بسیار سنگین‌تر است. مهم‌ترین مسئله‌ای که فرق سرم و کرم دور چشم را نمایان می‌کند، تجزیه‌وتحلیل این موضوع است که آیا ترکیبات هرکدام برای پوست شما مناسب هستند یا نه.

آیا می‌توان از سرم و کرم دور چشم به طور همزمان استفاده کرد؟

در حقیقت توصیه می‌شود هر 2 محصول را به روتین خود بیافزایید. توجه داشته باشید که سرم و کرم دور چشم دارای کاربردهای مختلفی هستند و ترکیب آن‌ها با هم می‌تواند یک فرمول بی‌نظیر با یک تاثیر فوق العاده برای پوست شما داشته باشد.
برای اطمینان بیشتر، با یک متخصص حوزه زیبایی و مراقبت پوست مشورت نمایید تا متوجه شوید چگونه باید ترکیب این 2 محصول را در روتین بگنجانید. ترکیب سرم و کرم دور چشم می‌تواند همزمان هم منجر به پیشگیری از پیری زودرس شود و هم آب‌رسانی را برای این ناحیه از صورت به ارمغان آورد.

کرم دور چشم بزنیم یا سرم دور چشم؟

همانطور که پیش تر مشاهده کردید، تفاوت سرم دور چشم و کرم دور چشم را بررسی‌ نمودیم. برای انتخاب بین این دو محصول موضوعات بیان شده را در نظر داشته باشید:

  1. نوع پوست و مشکل پوستی شماست که تعیین کننده آن است که سرم دور چشم برایتان کارایی بیشتری دارد یا کرم دور چشم. بطور مثال در صورتی که از چروک دور چشم رنج می‌برید، بدون معطلی کرم دور چشم برای شما گزینه مناسب تری خواهد بود؛ چرا که به سنتز کلاژن و الاستین در پوست شما کمک شایانی خواهد کرد.
  2. در صورتی که پوستتان از نوع خیلی چرب است و همچنان چین و چروک زیادی دور چشم خود ندارید، سرم دور چشم بیشتر برایتان مناسب خواهد بود.
  3. در صورتی که مشکل تیرگی زیر چشم یا پف زیر چشم دارید، توصیه می‌شود از کرم دور چشم استفاده کنید.
  4. ترکیبات فعال در سرم‌های دور چشم بیشتر از کرم‌های دور چشم است. در نتیجه جهت رفع مشکلات پوستی در اطراف چشم بهتر است از سرم دور چشم کمک گرفته شود.

سخن پایانی

در این مقاله تفاوت میان سرم دور چشم و کرم دور چشم را بررسی نمودیم. این دو محصول بسیار شبیه به هم بوده اما بافت آن‌ها تفاوت‌هایی دارد. همانطور که اشاره نمودیم، از سرم دور چشم بیشتر جهت درمان مشکلات پوستی در ناحیه اطراف چشم استفاده می‌شود اما کرم دور چشم میبایست جزئی از روتین پوستی باشد و جنبه مراقبتی دارد.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید