ارسال رایگان به سراسر کشور کد تخفیف
مراقبت و نگهداری از پوست دانستنی های پزشکی

همه چیز درباره ماندگاری عمل زیبایی پلک

همه چیز درباره ماندگاری عمل زیبایی پلک

چشم‌ها، یکی از عناصر بزرگ در زیبایی انسان به حساب می‌آیند. به طوری که حتی کوچکترین مشکلی در چشم‌ها و حوالی آن، تاثیر به‌سزایی در کاهش جذابیت ما دارد. پلک‌ها نیز جزو بخش‌های حیاتی چشم هستند که در صورت بروز مشکل، تأثیر چشمگیری در ظاهر زیبایمان خواهند داشت. گردش، چینش ناصحیح و چروک‌ها و همچنین تورم زیر پلک، از شایع ترین مشکلات چشم محسوب می‌شوند.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • بلفاروپلاستی (عمل زیبایی پلک) چیست؟
  • بلفاروپلاستی کدام مشکلات اطراف چشم را درمان نمی کند؟
  • مزایای عمل بلفاروپلاستی
  • عوارض احتمالی عمل بلفاروپلاستی کدامند؟
  • ماندگاری بلفاروپلاستی چقدر است؟
  • آیا عمل پلک برگشت پذیر است؟
  • سخن پایانی

بلفاروپلاستی (عمل زیبایی پلک) چیست؟

این روش همچنین برای کاهش چربی‌های اضافی در اطراف چشم و حتی پف زیر چشم استفاده می‌شود. جراحی بلفاروپلاستی در نهایت باعث لیفت پوست پلک بالایی می‌شود و تأثیر بسیار زیادی بر جذابیت و شادابی صورت دارد. در بیشتر موارد، جراح ترجیح می‌دهد پوست اضافی، عضلات و بافت زیرین پوست را بردارد.

اما برخی از پزشکان به جای برداشتن عضلات و چربی، موقعیت آن را زیر سطح پوست تغییر می‌دهند. جراحی بلفاروپلاستی در اصل با هدف زیبایی انجام می‌شود. گاهی اوقات هدف این جراحی ممکن است درمان مشکلاتی مانند کاهش میدان دید در افراد باشد.

جراحی بلفاروپلاستی تأثیر زیادی در حذف سیاهی دور چشم ندارد یا چروک‌های اطراف چشم را نمی‌برد. برای رفع این مشکل می‌توانید از جراحی بلفاروپلاستی به همراه روش‌های دیگر مانند لایه برداری یا لیزر استفاده کنید. در این صورت، نه تنها پوست پلک بالا لیفت می‌شود، بلکه تأثیرات سیاهی و چین و چروک اطراف چشم نیز کاهش خواهند یافت.

بلفاروپلاستی (عمل زیبایی پلک) چیست؟
بلفاروپلاستی کدام مشکلات اطراف چشم را درمان نمی کند؟

بلفاروپلاستی جهت درمان و بهبود موارد زیر به کار نمی‌رود:

  1. افتادگی ابروها
  2. چروک‌های اطراف پلک، بین ابروها و پیشانی
  3. حلقه‌های سیاهی که در اطراف چشم‌ها ایجاد شده‌اند

مزایای عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی مزایای بسیاری دارد، که از مهم‌ترین آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موجب بهبود در زاویه دید فرد می‌شود.
  • موجب طبیعی شدن چهره شخص می‌شود.
  • نتیجه این عمل ماندگاری بسیار بالایی داراست.
  • چهره فرد را جوان‌تر نشان داده و اعتماد به نفس او را بالا می‌برد.
  • این عمل یک عمل سرپایی است و لازم نیست که بیمار بستری شود.


عوارض احتمالی عمل بلفاروپلاستی کدامند؟

علاوه بر داشتن مزایای متعدد، در صورتی که فرد مراقبت های لازم را رعایت نکند و یا پزشک جراح دقت و مهارت کافی نداشته باشد، ممکن است که بیمار با عوارض و خطراتی ناشی از عمل بلفاروپلاستی مواجه شود.

از عوارض و خطرات احتمالی این عمل، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. خونریزی بعد از عمل
  2. نیاز به جراحی مجدد
  3. ناهماهنگی در طول پلک‌ها
  4. واکنش به داروهای بی‌حسی
  5. تاری دید بعد از بلفاروپلاستی
  6. باقی ماندن جای زخم و اسکار
  7. خارش و عفونت در ناحیه عمل
  8. آسیب دیدن قدرت بینایی و عصب چشم
  9. درد، سوزش، خارش و التهاب موقتی پس از عمل

ماندگاری بلفاروپلاستی چقدر است؟

اغلب بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی دائمی محسوب می‌شود؛ البته ماندگاری این عمل زیبایی به عوامل مختلفی وابسته است و در مواردی ممکن است که فرد به عمل مجدد نیاز داشته باشد. بیش از 90 درصد افرادی که این عمل را انجام می‌دهند، یک نتیجه دائمی را مشاهده خواهند کرد. مهم‌ترین عواملی که در ماندگاری نتیجه بلفاروپلاستی نقش دارند، به شرح زیر است:

  • سن بیمار

کسانی که در سن پایین اقدام به عمل بلفاروپلاستی می‌نمایند، ممکن است که با گذشت زمان و بالا رفتن سن، شاهد شل شدن پوست و افتادگی پلک شوند. این افراد نیاز خواهند داشت تا دوباره عمل بلفاروپلاستی را انجام دهند.

  • رعایت مراقبت ها

در کنار افزایش سن، عوامل متعددی بر افتادگی پلک فوقانی یا تحتانی موثر هستند. سبک زندگی انسان می‌تواند بر فرآیند پیری و افتادگی پوست بدن تاثیر بگذارد. برای مثال، در صورتی که به صورت مرتب از لوازم آرایشی نامناسب استفاده نمایید، پوست کیفیت و کارایی خود را از دست خواهد داد. به علاوه عوامل دیگر مثل مالیدن مداوم پلک چشم نیز موجب شل شدن بافت و عضلات اطراف چشم خواهد شد.

  • تخصص پزشک

یکی از عواملی که در ماندگاری و دائمی بودن عمل بلفاروپلاستی نقش دارد، تخصص پزشک است. اگر پزشک متخصص تمامی پوست، چربی و عضلات اضافی را بر ندارد و یا بخیه زدن را به خوبی انجام ندهد، ماندگاری این عمل کم بوده و بیمار مجبور به انجام مجدد عمل می‌شود.

آیا عمل پلک برگشت پذیر است؟

آیا عمل پلک برگشت پذیر است؟

بسیاری از افراد علاقه‌مندند بدانند که آیا عمل بلفاروپلاستی اثر برگشتی دارد یا خیر. حقیقت این است که جراحی بلفاروپلاستی قادر است به طور کامل اثرات پیری که باعث افتادگی پلک می‌شود را از بین ببرد. اما این جراحی تاثیری بر روند پیری آینده ندارد. بنابراین، با افزایش سن، احتمال افتادگی مجدد پلک‌ها بسیار زیاد است.

با این حال، نتایج جراحی بلفاروپلاستی برای مدت طولانی باقی می‌مانند. ماندگاری جراحی بر روی پلک بالا کمتر از جراحی بر روی پلک پایین است. جراحی پلک بالا معمولاً بین ۵ تا ۷ سال دوام دارد، در حالی که جراحی پلک پایین می‌تواند تا پایان عمر ماندگاری داشته باشد. 

سخن پایانی

تقاضای عمل بلفاروپلاستی روز به روز در حال افزایش است و تعداد افرادی که علاقه‌مند به این عمل زیبایی هستند در کشورهای شرق آسیا بسیار زیاد است. کشورهای شرق آسیا مانند چین، کره، ژاپن و غیره هر ساله تعداد زیادی از افراد درخواست بلفاروپلاستی را دارند. جالب است بدانید که در تقریباً نود درصد موارد، این جراحی دائمی است و نگرانی کمی درباره ماندگاری آن وجود ندارد. بنابراین، افرادی که در آسیای شرقی و دیگر نقاط جهان اقدام به این جراحی می‌کنند، تماماً تغییرات دائمی در حالت چشمان خود را تجربه می‌کنند.

 

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید