حراج آخرسال آقای دارو خرید قسطی با اسنپ پی
تناسب اندام دانستنی های پزشکی

چرا باید ورزش و فعالیت بدنی را جدی بگیریم؟

چرا باید ورزش و فعالیت بدنی را  جدی بگیریم؟

مقدمه مطلب، چرا باید ورزش کنیم؟

فعالیت بدنی حرکتی است که در آن نیاز به استفاده از عضلات شما وجود داشته و بدین شکل بدن شما انرژی و کالری می سوزاند. انواع مختلفی از ورزش وجود دارد و یافتن سبکی از ورزش که متناسب با بدن، سبک زندگی و اهداف سلامتی شما باشد، کلید موفقیت تان است. قبل از شروع یک رژیم ورزشی یا ایجاد تغییرات قابل توجه در برنامه ورزشی خود، با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که ورزش برای شما و نیازهای فردی تان ایمن و مناسب است. ورزش فواید بسیاری فراتر از بهبود سلامتی دارد. چندین دهه تحقیقات علمی نشان می دهد که سوزاندن 700 تا 1000 کالری در هفته از طریق فعالیت بدنی می تواند طیف گسترده ای از اثرات مثبت را به همراه داشته باشد.

این موارد شامل کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها می شود. به خصوص سرطان روده بزرگ و سینه. علاوه بر این، تحقیقات ثابت کرده است که ورزش سلامت روان، کیفیت خواب، کیفیت زندگی و خلق و خو را بهبود می بخشد. ما در این مقاله از سایت آقای دارو قصد داریم به فواید ورزش کردن اشاره کرده و بگوییم چرا باید ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهیم. با ما همراه باشید.

آنچه در مقاله «اهمیت ورزش و فعالیت های بدنی» میخوانیم
  • چرا ورزش کردن را جدی بگیریم؟
  • سبک زندگی سالم با ورزش
  • ایجاد عادات مثبت در فرد
  • افزایش انرژی و بهبود ذهنیت
  • ترکیب ورزش های مختلف
  • یافتن ورزش متناسب با خود
  • جمع بندی نهایی

چرا ورزش کردن را جدی بگیریم؟

در پاسخ به این سوال، ذکر پنج مورد ذیل کفایت می کند. توصیه می کنیم این موارد را به دقت مطالعه نمایید.

سبک زندگی سالم با ورزش

ورزش منظم بخشی از داشتن یک سبک زندگی سالم است. ورزش علاوه بر فواید فیزیکی مانند افزایش تراکم استخوان، کاهش وزن و پیشگیری از بیماری های مزمن، فواید زیادی برای سلامت کلی دارد، از جمله سلامت روان، مراقبت از پوست و مدیریت درد.

ایجاد عادات مثبت در فرد

ورزش همچنین می تواند یک سری عادات مثبت ایجاد کند که آن ها روی عادات دیگر نیز تاثیرگذار هستند. در واقع ورزش می تواند زنجیره ای از عادات خوب را در فرد ایجاد کند: عاداتی مثل خواب بهتر، غذا خوردن بهتر و انتخاب های شخصی بهتر. از آنجایی که انواع مختلفی از ورزش وجود دارد، نیازی به انجام ورزشی که برای شما مناسب نیست نمی باشد. ممکن است آدرنالین ناشی از دویدن، آرامش ناشی از یوگا، قدرت وزنه برداری یا چالش کراس فیت را دوست داشته باشید.

افزایش انرژی و بهبود ذهنیت

توسعه یک برنامه ورزشی منظم که متناسب با سبک تناسب اندام شما باشد، موجب افزایش انرژی تان شده و ذهنیت تان را بهبود می بخشد و به انجام فعالیت بدنی لذت بخش و پایدار کمک می کند. اگر عاشق رقابت هستید، ورزش های رقابتی ممکن است بهترین پیشنهاد پیش روی شما باشد. از سوی دیگر، اگر شلوغی را دوست ندارید، ممکن است در کلاس های گروهی احساس راحتی نکنید.

ترکیب ورزش های مختلف

مثل غذا، در مورد ورزش نیز خلاقانه فکر کنید. کنجکاو باشید که ترکیب مناسبی از ورزش ها را امتحان کنید که از نظر جسمی، ذهنی و عاطفی مناسب شما باشد. زمان روز، مدت زمان و سطح شدت ورزش را به شکلی تعیین کنید که متناسب با برنامه و ترجیحات شما باشد. هنگامی که ورزش را به برنامه تان اضافه می کنید، به یاد داشته باشید که بدن شما نیز برای به حداکثر رساندن فواید ورزش و ریکاوری به استراحت و آرامش نیاز دارد. بنابراین، حداقل یک روز در هفته را برای استراحت به خود اختصاص دهید. همچنین استفاده از انواع مکمل های ورزشی می تواند سطح شما را در ورزشی که انجام می دهید افزایش داده و بر انرژی و شادابی تان بیافزاید. بهترین و پرفروش ترین مکمل های ورزشی داروخانه آنلاین آقای دارو را می توانید در لیست زیر مشاهده نمایید:

یافتن ورزش متناسب با خود

همچنین شما باید به ندای درونی بدن تان گوش داده و یاد بگیرید که چگونه خود را به چالش کشیده و از خود محافظت کنید. هدف شما ایجاد عادت ورزش کردن است، بنابراین چیزی را بیابید که بتواند در دراز مدت برای شما مفید باشد. چند لحظه به موانع ذهنی، عاطفی و جسمی سر راه خود فکر کنید و ببینید به چه شکلی و با چه ورزشی می توان آنها را برطرف نمود.

جمع بندی نهایی

ورزش یکی از مهم ترین کارهایی است که برای سلامتی و شادابی تمام اندام های بدن باید در نظر گرفت. ما در این مقاله از سایت آقای دارو به صورت خلاصه پاسخِ این پرسش که «چرا باید ورزش کنیم؟» را داده و مسائل جانبی مرتبط را بررسی نمودیم. امیدواریم این مقاله مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید