hairtamin خرید قسطی با اسنپ پی
مراقبت و نگهداری از پوست

مراقبت از پوست در فصل زمستان

مراقبت از پوست در فصل زمستان

مراقبت از پوست 

درجه حرارت پایین و آب و هوای سرد  لایه شاخی پوست را نازک می‌کند و اثرات قابل مشاهده آن داشتن پوست خشک است. علت این وضعیت از دست رفتن سلول های پوست در دمای پایین است که موجب سایش و التهاب ناشی از آب و هوای سرد می شود. مرگ سلولی در پوست معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که به دلیل کاهش احساس تشنگی در هوای سرد، مایعات کمتری می نوشیم.

کم نوشیدن مایعات باعث کاهش هیدراتاسیون سلولی می شود؛ و حتی می تواند منجر به بیماری هایی مانند درماتیت ناشی از خراش پوست هنگام خارش شود.می توانید انواع کرم های مرطوب کننده و آبرسان های مناسب پوست خود را از سایت آقای دارو خریداری کنید .

به طور طبیعی، میزان رطوبت و شفافیت پوست در فصل سرما کاهش می‌یابد. اثرات خشکی و سرما می‌تواند به چروک‌های ماندگار پوستی منجر شود،‌ بنابراین حفاظت از پوست در فصل سرما ضروری است.

 

چگونه از پوست خود در برابر سرما مراقبت کنیم؟

  • تغذیه مناسب 

بهترین روش برای این‌ که پوست خود را انعطاف‌پذیر و نرم نگه دارید این است که آن را از درون مرطوب کنید. پوست شما به چربی نیاز دارد تا نرم، منعطف و سالم باشد. مواد غذایی طبیعی و ارگانیک مانند تخم‌مرغ، مغزها، دانه چیا، آووکادو، گوشت‌های بدون چربی مانند ماهی، بوقلمون، مرغ و گوشت گاو، لبنیات پرچرب و شیر (البته اگر به لبنیات یا لاکتوز موجود در آن‌ها آلرژی نداشته باشید) همگی سرشار از چربی‌های مفید هستند که به طور چشم‌گیری در سلامت پوست و بدن مؤثر خواهند بود.
حتی افرادی که بدن آن‌ها قادر به تحمل لاکتوز نیست باید بتوانند مقدار کمی ماست یا پنیر خوب تخمیر شده مصرف کنند. زیرا تخمیر خوب لبنیات می‌تواند از مقدار لاکتوز آن‌ها کاسته و موجب هضم بهتر آن‌ها شود. معمولاً ماست‌های سفت و پنیرهای تند و کهنه حاوی لاکتوز کمتری نسبت به ماست‌های خامه‌ای و رقیق و پنیرهای شیرین‌ و تازه‌ هستند.از منابع خوب دیگر چربی‌ها می‌توان به روغن نارگیل و روغن زیتون اشاره کرد که با هر چیزی می‌توان آن‌ها را مصرف کرد. همچنین روغن جگر ماهی که سرشار از امگا3( قرص های امگا 3 را میتوانید از سایت آقای دارو خریداری کنید) است را نیز می‌توانید هفته‌ای یک بار مصرف کنید.

 

چگونه از پوست خود در برابر سرما مراقبت کنیم؟

  • اصول شستشو و نظافت پوست

 پوست خود را به آرامی شستشو دهید و تایم استحمام و شستن پوست دست و صورت را نیز به حداقل برسانید.از محصولات شوینده مناسب و سازگار با پوست خودتان و به میزان کافی استفاده نمایید. آب باید همیشه گرم باشد ولی نه در حدی که موجب قرمزی پوست شود؛ و از نوسانات دمایی که به دلیل تغییر در کالیبر ورید باعث ایجاد رگهای عنکبوتی و گشاد شدن عروق می شود؛ جلوگیری کنید. پس از دوش گرفتن سعی کنید خود را به آرامی خشک کنید و از کشیدن حوله روی سطح پوست پرهیز نمایید.برای خشک کردن دستها و صورت نیز حوله را بدون کشیدن روی پوست، فقط به آرامی گذاشته و بردارید. پس از خشک شدن، یک محصول مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید. در فصول گرم لوسیون مناسب تر است و در روزهای سرد به ویژه اگر پوستی خشک دارید؛ بهتر است از محصولات کرمی استفاده کنید.

  • مایعات به مقدار زیاد مصرف کنید

یکی از بهترین و البته آسان‌ترین روش‌ها برای مرطوب‌کردن پوست، نوشیدن آب است. آب به هیدراته ماندن بدن کمک می کند و رطوبتی که پوست به آن نیاز دارد را تأمین می‌کند. همچنین نوشیدن چای نیز می‌تواند مفید باشد. اما به یاد داشته باشید که نوشیدن آب به تنهایی کافی نیست زیرا برای این‌که مایعات در بدن حفظ شوند لازم است که مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، نمک و چربی‌های مفیدی که در سبزیجات، میوه‌ها و مغزها وجود دارند نیز مصرف شوند.

  • لباس گرم بپوشید

 زمانی که هوا سرد است سعی کنید تا آن‌جا که ممکن است با لباس، دستکش، روسری، کلاه و هر پوشش دیگری خودتان را بپوشانید تا پوستتان در برابر عواملی که باعث از بین رفتن رطوبت می‌شوند، محافظت شود.

  • کمتر لایه برداری کنید 

هرگز در لایه‌برداری زیاده‌روی نکنید. انجام آن هفته‌ای یک بار کافی است مخصوصاً اگر معمولاً صورت خود را با لیف بشویید.

  • از دستگاه بخور استفاده کنید

اگر هوای خانه یا محیط کارتان خیلی خشک است می‌توانید از یک دستگاه بخور استفاده کنید تا رطوبت هوا تنظیم شده و از خشک شدن بیش از حد پوستتان نیز جلوگیری شود.

چگونه از لب ها در فصل زمستان مراقبت کنیم؟

چگونه از لب ها در فصل زمستان مراقبت کنیم؟

در طول روز به ویژه مواقعی که بیرون از منزل هستید، لب‌های خود را با روغن نارگیل یا یک بالم لب حاوی موم عسل رطوبت‌رسانی کنید. همچنین می‌توانید از یک محصول طبیعی حاوی لانولین (Lanolin) که خاصیت مرطوب‌کنندگی بالایی دارد، استفاده کنید.

 

مراقبت از ناخن ها در فصل زمستان

از روغن نارگیل، روغن زیتون، وازلین و یا یک محصول طبیعی حاوی لانولین استفاده کنید.همچنین می توانید از کرم های مناسب پوست و ناخن هم اسفاده کنید.

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید