hairtamin تستوسترون
مراقبت و نگهداری از پوست دانستنی های پزشکی

چگونه تونر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

چگونه تونر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

تونر چیست؟

تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مرطوب کننده‌های مایع، در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند.اگر پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از یک تونر مناسب، چربی اضافی و منافذ باز‌ پوست تان را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر استفاده از تونرها برای پوست‌ خشک، حساس و نرمال، به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند.

(شما می توانید انواع تونر هارا از داروخانه آنلاین آقای دارو خریداری کنید)

 

ویژگی های تونر 

یک تونر مناسب باید شامل آنتی اکسیدان‌ها، مواد ترمیم‌ کننده و مغذی پوست باشد. مواد شوینده‌ای که ما روزانه برای پوستمان استفاده می‌کنیم، حتی ملایم‌ترین آن‌ها باعث از بین رفتن بسیازی از مواد مغذی پوست می‌شوند.یک تونر مناسب پوست می‌تواند به سرعت مواد حیاتی را به پوست بازگردانده و علاوه برتأمین مواد، پوست را تمیز و شفاف کند و البته پوست را برای آرایش روزانه مهیا کند.

 

فواید استفاده از تونر چیست؟

  • سم زدایی

بسیاری از سموم که بر سلامت و ظاهر پوست شما تاثیر می گذارند از مواد شیمیایی ساخته شده در صنعت تولید می شوند. تونرهای صورت برای از بین بردن سموم محیطی مانند دود و سایر مواد شیمیایی باقی مانده از پوست شما عالی هستند. این محلول به پوست شما کمک می کند تا روشن و سالم به نظر برسد و از مزایای طولانی مدت آن می توان به آکنه کمتر، جای زخم های شدید و چین و چروک های کمتر اشاره کرد.

  • جمع و سفت شدن منافذ

منافذ باز صورت که از خاک، چربی و مواد دیگر پر شده است به مرور باعث تحریک و عفونت پوستی می شود. تونرهای صورت منافذ پوست شما را سفت می کنند و باعث می شوند چوبی کمتری در پوست قرار بگیرند. این باعث ایجاد جلوه ای تازه و تمیز می شود ضمن این که از بروز آکنه جلوگیری می کند.

  • کاهش آکنه

آکنه می تواند برای هر فرد ناخوشایند باشد و منجر به ایجاد لکه های زیاد و در نهایت تیره شدن پوست صورت شود از طرفی می تواند چرب، کدر و نامتعادل تر به نظر برسد. با از بین بردن تجمع چربی و باقی مانده سلول های مرده پوست، می توانید در کاهش میزان لکه های صورت و آکنه ها دخیل باشید.

  • آبرسانی و تغذیه

تونرهای صورت بهترین منبع برای آبرسانی به پوست هستند که برای حفظ خاصیت ارتجاعی، لطافت، رطوبت و ظاهر جوان تر ضروری هستند. آبرسانی می تواند علائم پیری پوست را کاهش دهد و پایه موثری برای استفاده از مواد آرایشی صورت فراهم کند. جالب است بدانید بسیاری از تونرها ویتامین ها و سایر مواد مغذی ضروری پوست را برای سالم و متعادل نگه داشتن پوست فراهم می کنند.

چگونه تونر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

چگونه تونر مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

  • پوست نرمال

اگر پوست نرمال و مختلط دارید به دنبال موادی مانند ویتامین C، کوآنزیم Q10، اسید هیالورونیک و گلیسیرین باشید. آنتی اکسیدان ها، از آسیب های ناشی از آفتاب و سایر عناصر پیری محافظت می کنند. تونر چای بنفش مملو از پلی فنول و آنتوسیانین است که دارای فواید ضد پیری برای مبارزه با چین و چروک و لکه های پیری است.

(می توانید انواع ضد آفتاب های رنگی و بی رنگ را ازداروخانه آقای دارور خریداری کنید.)

  • پوست مستعد آکنه

اگر پوستی مستعد آکنه دارید، در فرمولاسیون تونر خوب خود به دنبال اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک باشید. این می تواند باعث کاهش منافذ باز پوست شود. فراموش نکنید که اسید سالیسیلیک گزینه خوبی است، اما در صورت داشتن پوست حساس می تواند پوست را تحریک کند. اسید سالیسیلیک به عنوان ماده موثره به آرامی باعث لایه برداری و از بین بردن پوست مرده شده و در عین حال، سبب افزایش گردش سلول و تولید کلاژن می شود.

  • پوست ترکیبی

 اسید لاکتیک برای پوست ترکیبی می تواند ترکیب باشد که در هر تونر خوب باید آن را جستجو کرد؛ اسید لاکتیک  یک بخشش الهی است. دلیل آن این است که پوست خشک را آبرسانی می کند، اما این کار را به آرامی انجام می دهد و بنابراین برای پوست های حساس نیز می تواند موثر باشد زیرا پوست را نازک نمی کند.

  • پوست حساس و خشک

برای پوست های حساس و خشک به دنبال مواد آرام بخشی مانند آلوئه ورا و خیار باشید. اگر ۳۰ تا ۴۰ ساله هستید، یک تونر خوب با آنتی اکسیدان ها و مواد آبرسان را در نظر بگیرید. آلوئه ورا، عصاره دانه گریپ فروت، خیار و ویتامین E برخی از مواد تسکین دهنده هستند که برای پوست خشک بهترین هستند. علاوه بر این، جلبک ها برای پوست شما مفید هستند زیرا حاوی اسیدهای آمینه اند، که برای سم زدایی و از بین بردن ناخالصی هایی که می توانند پوست را تحریک کنند، تاثیرگذار باشند.

  • پوست چرب

اگر پوست چربی دارید پوست بید، اسطوخودوس، مریم گلی و درخت چای بهترین گزینه برای تهیه تونر خوب هستند. تهیه تونر از این مواد کمک می کند تا چربی پوست از بین برود، و به متعادل سازی PH نیز به شکل قابل توجهی کمک می کند. برای پوست های چرب به دنبال محصولی باشید که حاوی رس بنتونیت باشد، زیرا می تواند درخشندگی و تصفیه پوست را که برای منافذ متراکم بدن بسیار مهم است کنترل کند.

انواع مختلف تونرها

انواع مختلف تونرها

  • تونرهای آبرسان

اکثر تونرهای پوستی که توسط شرکت های مراقبت از پوست به ویژه مارک های ژاپنی و کره ای عرضه می شوند، بر مرطوب نگه داشتن پوست تأکید دارند. این به این دلیل است که حفظ سطح آبرسانی پوست برای عملکرد مناسب مانع پوستی بسیار مهم می باشد.اگر چه یک تونر خوب آبرسان ممکن است آبرسانی عمیق همانند لوسیون یا کرم را تامین نکند، اما با آبرسانی جزئی به نرم شدن پوست کمک می کند. این دسته از تونرها برای انواع پوست مناسب اند، به ویژه برای پوست های خشک مفید هستند. اگر به دنبال منبع غنی از آبرسانی برای پوست هستید سعی کنید یک تونر خوب بر پایه آب انتخاب کنید که حاوی مواد مرطوب کننده ای مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، آلوئه ورا و ویتامین B5 باشد.

  • تونرهای لایه بردار

بهترین تونر برای پوست های ترکیبی، معمولی یا چرب هستند. تونرهای لایه بردار اغلب حاوی اسیدهایی مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA)، اسیدهای بتا هیدروکسی (BHAs) و اسیدهای پلی هیدروکسی (PHA) هستند. به همین دلیل است که اغلب به تونرهای لایه بردار “تونرهای اسیدی” گفته می شود.اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک برای لایه برداری از لایه بیرونی پوست بسیار عالی هستند که سبب روشن و شفاف سازی پوست می شوند. این باعث می شود تونرهای لایه بردار مبتنی بر AHA برای انواع پوست بالغ یا ترکیبی و … ایده آل باشد.

از طرف دیگر، اسیدهای بتا هیدروکسی مانند اسید سالیسیلیک به پوست نفوذ می کند تا منافذ پوست را پاک کند که موجب تصفیه عمیق تر می شود. این نوع تونرهای صورت بیشتر مناسب پوست چرب و مختلط هستند. نکته شایان ذکر این است که یک تونر خوب لایه بردار را انتخاب کنید که با مواد موثری برای تنظیم چربی اضافی و به حداقل رساندن منافذ پوست چرب استفاده شود.

  • تونرهای روشن کننده

ایده آل ترین حالت برای انواع پوست مستعد آکنه، کدر یا بالغ که به دنبال روشن شدن پوست هستند استفاده از تونر مناسب می باشد. تونرهای روشن کننده اغلب با مواد روشن کننده پوست مانند عصاره پاپایا، جینسینگ، رتینول یا ویتامین C تزریق می شوند. این تونرهای پوستی به کاهش لکه های تیره، لکه های به جا مانده از آفتاب سوختگی، جوش، آکنه و خطوط ریز کمک می کنند.

  • تونرهای ضد پیری

تونرهای ضد پیری اغلب غنی از آنتی اکسیدان هستند تا علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک های زیر چشم و لکه های تیره را کم کنند. یکی از عناصر قابل توجه ضد پیری ویتامین C است. این آنتی اکسیدان قوی برای سنتز به کلاژن نیاز دارد که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.تونری انتخاب کنید که حاوی آنتی اکسیدان های محافظت نوری مانند ویتامین E و اسید فرولیک باشد. با ترکیب ویتامین C، ویتامین E و اسید فرولیک با چروک ها و دیگر مشکلات پوستی برای همیشه خداحافظی خواهید کرد.

  • تونرهای تسکین دهنده

برای انواع پوست های خشک یا حساس مناسب هستند. کسانی که پوستی خشک و حساس دارند، استفاده از یک تونر تسکین دهنده در برنامه مراقبت از پوست برای این دسته از افراد همانند یک معجزه است. برای کاهش قرمزی و تسکین پوست، یک تونر خوب بدون الکل را انتخاب کنید که با مواد ضد التهابی مانند آلوئه ورا، بابونه، چای سبز یا گلاب تهیه شده باشد. از آنجا که انواع پوست های خشک و حساس اغلب از نقص موانع پوستی رنج می برند، یک تونر صورت را انتخاب کنید که حاوی سرامیدها باشد تا به شما کمک کند که سد پوست حفظ شود.

(می توانید تونرهای مناسب با پوست خود را با مراجعه به سایت آقای دارو خریداری کنید.)

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

چگونه از تونر استفاده کنیم؟

چند قطره از تونر خوب را روی یک پنبه بریزید و آن را در سراسر صورت و گردن بزنید. همچنین می توانید به جای پنبه چند قطره در دست خود بریزید و آن را روی صورت بمالید، اجازه دهید خشک شود.توجه داشته باشید بلافاصله پس از تمیز کردن، هنگامی که پوست هنوز مرطوب است از یک تونر خوب استفاده کنید، به نفوذ بهتر مواد کمک می کند. در صورتی که بعد از استفاده از تونر خوب، پوست شما خیلی خشک شد، استفاده از آن را به یک بار در روز محدود کنید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید