کد تخفیف تستوسترون
مراقبت و نگهداری از پوست

محصولات آرایش ارگانیک چگونه هستند و چه مزایایی به همراه دارند؟

محصولات آرایش ارگانیک چگونه هستند و چه مزایایی به همراه دارند؟

در چند ساله اخیر تولید محصولات ارگانیک و طبیعی بدلیل استقبال زیاد عموم بسیار افزایش یافته است. اغلب افراد بر این باورند که محصولات ارگانیک محصولاتی بدون هیچ گونه آسیب و عوارض هستند. کلمه ارگانیک به طور کلی طبیعی معنا می‌شود. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که لوازم آرایش ارگانیک کدامند و چه فوایدی دارند.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • منظور از لوازم آرایش ارگانیک چیست؟
  • ترکیبات لوازم آرایش ارگانیک
  • روش تشخیص محصولات آرایشی ارگانیک
  • فواید استفاده از لوازم آرایشی ارگانیک
  • سخن پایانی

منظور از لوازم آرایش ارگانیک چیست؟

کلمه ارگانیک در علم شیمی به مواد آلی و موادی که معدنی نیستند گفته می‌شد، اما امروزه این کلمه بین عموم رواج یافته است معنایی متضاد دارد، یعنی در واقع محصولات ارگانیک به محصولاتی گفته می شود که در روند تولید آن ها هیچ ماده شیمیایی یا آلی استفاده نشده باشد. باید به این نکته توجه داشت که ارگانیک در محصولات معنای متفاوتی دارد؛ مثلا در تولید محصولات غذایی ارگانیک از کود شیمیایی یا آفت کش شیمیایی استفاده نمی‌شود. واژه ارگانیک در لوازم آرایشی هم تعریف ویژه‌ای دارد.

لوازم آرایش ارگانیک

ترکیبات آلی که در آزمایشگاه‌های شیمی یا در پتروشیمی از مشتقات نفت ساخته می‌شوند، ارگانیک نیستند و لوازم آرایشی و بهداشتی تولید شده با این مواد را نمی‌توان ارگانیک نامید. گرچه محصولاتی که به صورت ارگانیک ساخته می‌شوند روی بسته بندی خود عبارت تهیه شده به روش کاملا طبیعی را دارا هستند. درباره لوازم آرایشی و بهداشتی هم میباست چنین قانونی وجود داشته ‌باشد، اما از آن جا که تهیه لوازم آرایشی بدون تداخلات شیمیایی کاری سخت و هزینه‌بر است به نظر می‌آید که تولید یک محصول آرایشی- بهداشتی صد درصد ارگانیک ممکن نخواهد بود و تنها درصد خاصی از مواد درون آن ارگانیک هستند.

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس

ترکیبات لوازم آرایش ارگانیک

جهت تولید محصولات آرایشی ارگانیک از مواد کاملا طبیعی و همچنین گیاهی که شامل موادی اعم از شیر عسل، مواد آنتی‌ اکسیدان، ضد آفتاب طبیعی و ویتامین‌های مفید برای پوست همچون ویتامین‌های A, E و C استفاده می‌شوند.
این مواد سبب شادابی، طراوت، نرم کنندگی و جوانسازی پوست صورت می‌شوند. این مواد طبیعی از پوست در مقابل آلودگی محیطی و تغییرات آب و هوایی محافظت می‌نمایند. همچنین در روند تولید لوازم آرایش ارگانیک از عصاره‌هایی همچون عصاره چای سفید، دانه انار، هلو و روغن کاکائو نیز استفاده می‌شود.


در کنار موارد گفته شده از مواد معدنی طبیعی نظیر اکسید زینک، اکسید تیتانیوم و اکسید آهن، برای افزایش درخشندگی پوست نیز استفاده می‌شود. تمام این ترکیبات بدون مواد شیمیایی یا آلی بوده و منجر به زیبایی، لطافت و شادابی پوست می‌شوند.
همچنین جهت تولی  انواع این لوازم ارگانیک از گیاهانی اعم از گیاه آلوئه ورا، کالندولا، اسطوخودوس، جوجوبا، سدر، رزماری، بابونه، روغن درخت چای، گل رز، ریحان، شمعدانی، روغن گل گاو زبان، حنا، روغن سنجد دریایی، انبه، عصاره شیرین بیان، اسفرزه، روغن بادام، روغن نارگیل، انگور، خرما نیز کمک گرفته می‌شود.

روش تشخیص محصولات آرایشی ارگانیک

هنگام تهیه لوازم آرایشی ارگانیک به مواد تشکیل دهنده محصولات ارگانیک، استانداردهای مورد تایید جهانی و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی توجه نموده و از فروشگاه‌های معتبر و معروف، این محصولات ارگانیک و طبیعی را تهیه نمایید تا با خیال راحت‌تری از آن‌ها استفاده نمایید.

فواید استفاده از لوازم آرایشی ارگانیک

به دلیل افزایش آلاینده‌های شیمیایی و محیطی، از سوی دیگر پیشرفت علم و کشف مضرات بسیاری از مواد شیمیایی سبب شده است تا افراد برای داشتن زندگی سالم تر محصولات ارگانیک را انتخاب نمایند. بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد که برخی مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی اعم از سرب یا پارابن می‌توانند سبب بروز بیماری‌های خطرناکی همچون سرطان شوند؛ به همین علت بسیاری از بانوان تمایل دارند از لوازم آرایشی ارگانیک استفاده نمایند؛ چرا که این محصولات از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و در ترکیبات خود ضد‌آفتاب طبیعی نیز دارند. 

فواید استفاده از لوازم آرایشی ارگانیک

در این مواد آرایشی طبیعی از ماده شیمیایی استفاده نشده است و این امر سبب می‌شود افراد بسیاری را به خود جلب نمایند به ویژه در بین بانوانی که به علت برخی مشکلات پوستی نمی‌توانند از محصولات شیمیایی استفاده نمایند. همچنین این محصولات روی صورت حالت طبیعی‌تری خواهند داشت و لوازم آرایشی طبیعی مدت زمان بیشتری روی پوست ماندگاری دارند.
در ادامه به دیگر فواید لوازم آرایشی ارگانیک اشاره خواهیم نمود:

  • آبرسانی پوست 
  • جوانسازی پوست
  • شفاف شدن پوست
  • تغذیه رسانی به پوست
  • لطیف و نرم شدن پوست
  • کلاژن سازی و بازسازی پوست
  • ایجاد احساس سبکی‌ بر روی پوست
  • محفاظت از پوست در برابر اشعه خورشید


سخن پایانی

همانطور که در این مقاله اشاره نمودیم، امروژه کلمه ارگانیک زیاد به گوش می‌رسد. این واژه، به فروشندگان کمک می‌کند، که محصول خود را راحت‌تر و بی‌دردسر به فروش برسانند و مردم، با خرید محصول ارگانیک و طبیعی، با خیال راحت و آسوده، از آن استفاده می‌نمایند.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید