حراج آخرسال آقای دارو کد تخفیف
تناسب اندام

پروتئین کازئین و معرفی فواید و عوارض کازئین

پروتئین کازئین و معرفی فواید و عوارض کازئین

پروتئین کازئین همچون پروتیئن وی حاوی تمامی آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن بوده که با این حال دستگاه گوارشی بدن پروتین کازیئن را با سرعت بسیار پایین تری از مکمل پروتئین وی هضم می‌نماید. اسید معده بر این پروتیین تاثیر خود را اعمال کرده و سبب می‌شود در معده دلمه شود. این دلمه‌ها در معده به آسانی از هم جدا نمی شوند، در نهایت باعث‌ هضم‌ دیرتر خواهند شد.
با در نظر داشتن این نکته که این مکمل با سرعت کمتری جذب در بدن جذب می‌شود، در نتیجه سبب می‌شود آمینو اسید بین پنج تا هفت ساعت در عضلات ذخیره شوند. این مکمل بدنسازی سنتز پروتئین موجود در عضلات را به اندازه مکمل بدنسازی پروتین وی افزایش نخواهد داد. اما این مکمل ذخایر طولانی مدتی از آمینو اسیدها را برای عضلات به ارمغان می آورد.
در نهایت، عضلات آسیب کمتری می‌بینند و سنتز پروتین موجود در آن‌ها مدت بیشتری ادامه پیدا میابد. همین امر باعث می‌شود پروتین کازئین برای ارتقای رشد عضلات مثمرثمر واقع شود به ویژه، این ویژگی هنگامیکه غذا مصرف نمی‌کنید، مانند پیش از خواب یا میان وعده ها، مفیدتر خواهد بود.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • کازئین چیست؟
  • محتویات پروتئین کازئین چیست؟
  • پودر کازئین با پودر وی چه تفاوتی دارد؟
  • فواید پروتئین کازئین بر بدن و سلامتی
  • مکمل بدنسازی کازئین و عضله سازی
  • عوارض جانبی مصرف پروتئین کازئین
  • سخن پایانی
کازئین چیست؟

کازئین چیست؟

کازئین انواعی از پروتئین بوده که از شیر بدون چربی بدست می‌آید و استفاده از آن پیش از خواب به تامین پروتئین عضلات کمک چشمگیری‌‌ می‌کند. یک رژیم غذایی پر پروتئین به بدنسازان در عضله سازی، بهبود ترمیم عضلات، کاهش وزن، کاهش احساس گرسنگی و افزایش مصرف انرژی که در بهبود ترکیب بدنی آن‌ها موثر است، کمک می نماید.
80 درصد پروتئین لبنیات را کازئین و 20 درصد آن را پروتئین وی شامل می‌شود. فرآیند هضم کازئین در معده به 7-5 ساعت طول می‌کشد و در نتیجه به آن پروتئین با هضم آهسته گفته می‌شود. کازئین از تحلیل عضلانی پیشگیری نموده و مصرف این پروتئین پس از ورزش به حفظ توده عضلانی کمک می‌کند.

محتویات پروتئین کازئین چیست؟

هر پیمانه از از این مکمل بدنسازی تقریبا 33 گرم است که حاوی 24 گرم پروتئین، 3 گرم کربوهیدارت و 1 گرم چربی است. این مکمل با برندهای مختلفی به بازار عرضه می شود و بسته به نوع برند این مکمل می تواند حاوی کمی املاح معدنی مانند کلسیم باشد.

پودر کازئین با پودر وی چه تفاوتی دارد؟

همانطور که پیش تر ذکر نمودیم، پروتئین کازئین به زمان بیشتری برای هضم‌ نیاز دارد. بدان معنا که آمینواسیدهای موجود در این پروتئین مدت بیشتری در عضلات باقی می‌مانند و همین امر باعث می‌شود در تمام مدتی که غذا نمیخورید، سلول‌های عضلات حاوی پروتئین باشند و عضله سازی انجام‌ شود.
هضم با سرعت پایین این مکمل بدنسازی ویژگی است که منجر می‌شود این مکمل به انتخابی مناسب برای مصرف در شب تبدیل شود؛ چرا که مواد مورد نیاز شما در شب برای بدن شما تامین خواهد شد.

فواید پروتئین کازئین بر بدن و سلامتی

همانطور که می‌دانید شیر حاوی دو نوع پروتئین با نام‌های پروتئین وی و کازئین می‌باشد. همچون تمامی پروتئین‌های حیوانی، این پروتئین کازئین منبع کاملی از آمینو اسیدهای ضروری است که بدن برای رشد، ترمیم و تقویت به آن‌ها نیاز دارد.

مکمل بدنسازی کازئین و عضله سازی

مکمل بدنسازی کازئین مکملی پرطرفدار در میان ورزشکاران و بدنسازان بشمار می‌رود. این پروتئین دربردارنده تمامی آمینواسیدهای ضروری بدن است که برای ترمیم و تقویت عضلات بدان نیاز است.
تاکنون تحقیقات بیشماری در ارتباط با این مکمل بدنسازی انجام شده است. در یک تحقیق به ورزشکاران به دو دسته تقسیم شدند و به گروه اول مکمل بدنسازی کازئین داده شد و به گروه دیگر این مکمل را دریافت نمی‌کردند. در پایان نتایج اینگونه بود که افرادی که از این مکمل بدنسازی استفاده کرده بودند شاهد رشد بهتری در عضلاتشان بودند.

مکمل بدنسازی کازئین و عضله سازی

عوارض جانبی مصرف پروتئین کازئین

بررسی‌های بسیاری نشان‌ دهنده بی‌خطر بودن پروتئین کازئین هستند؛ البته این مکمل در افراد با نارسایی کلیوی و کبدی و پانکراتیت مزمن منع مصرف دارد. افرادی ممکن است به علت عدم تحمل لاکتوز و حساسیت به پروتئین کازئین با استفاده از این مکمل دچار عوارض گوارشی شوند که پیشنهاد می‌شود این افراد میزان مصرف خود را کم کنند.  
باید به این نکته توجه داشت که مکمل کازئین با برخی از داروهای کنترل کننده فشار خون تداخل داشته و نباید به طور همزمان با این داروها استفاده شود. توصیه می‌شود 3-2 هفته پیش از عمل جراحی مصرف این مکمل قطع شود.

پروتئین وی دارای چه ویژگی هایی است؟

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله اشاره نمودیم، کازئین پروتئینی است که هضم و جذب آن با سرعت کمتری صورت گرفته و از پرطرفدار ترین مکمل‌های بدنسازی بشمار می‌رود. از فواید مکمل کازئین می‌توان به ‌‌پیشگیری از تحلیل عضلات و حفظ وضعیت آنابولیک اشاره نمود. البته نباید توقع داشته باشید که با مصرف کازئین صبح که از خواب بیدار می شوید اندام عضلانی متناسبی دارید. مصرف پودر کازئین در کنار تمرینات ورزشی، شما را به نهایی خود نزدیک‌ می‌کند.

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید