testostron ارسال رایگان به سراسر کشور
مراقبت و نگهداری از مو اخبار

صفر تا صد ریباندینگ مو

صفر تا صد ریباندینگ مو

صفر تا صد ریباندینگ مو؛ در دهه اخیر، لوازم آرایشی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. می‌توان به ریباندینگ و کراتینه مو اشاره کرد که در واقع عملیات صافی و احیای مو را انجام می‌دهند. این دو روش در یک دوره زمانی حدوداً 10 تا 15 سال اخیر به بازار عرضه شده‌اند. در استفاده از این موارد، نیازمند دقت و دانش کافی هستیم. 

ممکن است پرسشی مبنی بر معنی کراتینه یا ریباندینگ برایتان پیش بیاید. بنابراین، مطمئن شوید که قبل از انجام هر اقدامی، اطلاعات کافی درباره آن موضوع را دارید و براساس دانش خود عمل می‌کنید. در غیر این صورت، قادر به دستیابی به نتیجه مطلوب نخواهید بود. در این مقاله، به معرفی و توضیح روش‌های ریباندینگ و کراتینه مو پرداخته‌ایم. 

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • ریباندینگ چیست؟
  • چگونگی انجام ریباندینگ مو
  • مواد لازم جهت انجام ریباندینگ مو
  • زمان لازم برای انجام ریباندینگ مو
  • مراقبت‌های پس از ریباندینگ
  • مقایسه ریباندینگ با کراتینه کردن موها
  • سخن پایانی

ریباندینگ چیست؟

ریباندینگ یکی از روش‌های صافی مو است و به عکس کراتینه مو، یک روش کاملاً شیمیایی است که ساختار مو را از بین می‌برد و آن را به یک موی مرده تبدیل می‌کند. البته باید ذکر کنیم که این روش به موهای شما صافی می‌دهد، اما موهای ریباندینگ شده در واقع دیگر ساختار طبیعی مو را ندارند و ممکن است به طرز جدی آسیب ببینند. حتی ممکن است پس از مدتی خشک و شکسته شوند. 

این روش یک روش کاملاً شیمیایی است و ما به هیچ عنوان آن را به شما به عنوان زیباجویان عزیزمان توصیه نمی‌کنیم. ریباندینگ، گلد، و... همه آنها از نظر ما به طور کامل برای موها ضرر آور هستند. اگر موهای فر و یا انبوه شما دردسرساز شده است یا به دنبال تغییر و تنوع در ظاهر خود هستید، می‌توانید از روش درمانی کراتینه مو برای صافی موهای خود استفاده کنید. این روش، علاوه بر صافی مو، به احیای موهای آسیب دیده‌ی شما هم می‌پردازد. 

چگونگی انجام ریباندینگ مو

چگونگی انجام ریباندینگ مو

موها با شامپوی ملایم شسته می‌شوند. نیازی به نرم کننده ندارند. سپس موها به طور طبیعی با جریان هوا یا با استفاده از سشوار خشک می‌شوند. ارایشگر موها را بر اساس بافت و حجم آنها به چند بخش تقسیم می‌نماید.

موها هنگامی که با استفاده از گیره‌های نازک پلاستیکی صاف نگه داشته می‌شوند، ماده‌ای نرم‌کننده از بسته ریباندینگ بر روی آن ها مالیده می‌شود. ارایشگر باید با دقت ماده نرم‌کننده را به هر تار مو بمالد. ماده نرم‌کننده بسته به بافت مو، بین 30 تا 45 دقیقه روی مو باقی می‌ماند. سپس موها، در بازه زمانی 10 تا 40 دقیقه و بسته به حجم، بافت و دیگر شرایط مو، با بخار داغ شسته می‌شوند. 

همچنین‌ پیشنهاد می‌شود مقاله همه چیز درباره بوتاکس موها را نیز مطالعه نمایید.

در مرحله بعدی ارایشگر کار را ادامه داده و موها را خشک و صاف می‌کند. یک لوسیون کراتین بر روی موها مالیده می‌شود و سپس با استفاده از اتوی موی سرامیکی با دمای 180 درجه سانتیگراد صاف می‌شوند. سپس یک خنثی‌کننده برای مراقبت از پیوندهای قبلی به موها مالیده می‌شود و تا 30 ثانیه روی آن‌ها باقی می‌ماند. بعداز آن، موها به طور کامل با آب سرد آبکشی می‌شوند. سپس با سشوار خشک می‌شوند، یک سرم مورد استفاده قرار می‌گیرد و به نهایت موها یک بار دیگر صاف می‌شوند.

مواد لازم جهت انجام ریباندینگ مو

مواد لازم جهت انجام ریباندینگ مو عبارتند از: 

  1. یک بسته ریباندینگ مو: برای اجرای فرایند ریباندینگ مو نیاز به یک بسته ریباندینگ مو است. این بسته شامل محصولات شیمیایی نرم‌کننده و پرمانند کننده مو می‌باشد.
  2. اتوی مو با قابلیت تنظیم دما: برای صاف کردن موها بعد از استفاده از محصولات ریباندینگ، نیاز به یک اتوی مو با قابلیت تنظیم دما است. این اتو قدرت حرارتی را به موها منتقل می‌کند و با کمک دماهای مختلف، موها را صاف و به شکل دلخواه شما می‌سازد. 
  3. سشوار: پس از استفاده از اتوی مو، ممکن است نیاز به خشک کردن موها داشته باشید. در این صورت سشوار به عنوان ابزاری برای خشک کردن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
  4. یک شامپوی ملایم: پس از اتمام فرایند ریباندینگ، بهتر است از یک شامپوی ملایم برای شستشوی موها استفاده کنید. این شامپو باید مناسب برای نرم کردن و حفظ شکل دادن به مو‌ها باشد.

زمان لازم برای انجام ریباندینگ مو

برای انجام این متد مدرن به 3 تا 8 ساعت بسته به طول ، حجم و نوع موها زمان نیاز دارد.

مراقبت‌های پس از ریباندینگ

تا 3 روز پس از ریباندینگ، موها خود را خیس نکنید و شنا نکنید. تا 1 ماه پس از ریباندینگ، موها را هیچ‌وقت بصورت دم‌اسبی و پشت گوش‌ها بند نکنید. بهتر است موها را باز بگذارید. برای شستن موها از آب داغ استفاده نکنید، زیرا ممکن است اثر نرم کننده‌های مو را از بین ببرد. هنگام خواب، موها را صاف و بدون خم شدگی روی متکا ول کنید. بعد از ریباندینگ، از شامپوهای عادی استفاده نکنید. بهتر است از شامپوهای مخصوص موهای ریباندینگ شده با مشورت آرایشگر خود استفاده کنید. شش ماه بعد از ریباندینگ، به آرایشگاه خود مراجعه کنید تا موها را دوباره ترمیم نمایند.

مقایسه ریباندینگ با کراتین موها

مقایسه ریباندینگ با کراتین موها

️ هزینه مواد اولیه برای کراتینه کردن موها ارزان‌تر از ریباندینگ است. همچنین، مدت زمان لازم برای انجام ریباندینگ بیشتر از کراتینه کردن موها است. انجام ریباندینگ نیاز به تخصص بیشتری دارد تا از آسیب به موها جلوگیری شود و در واقع ریسک آسیب دیدن موها در ریباندینگ بیشتر از کراتینه کردن موها است. 

در صورتی که مشکلات تنفسی دارید، قبل از انجام ریباندینگ بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. استفاده از ابزارهای حالت دهنده موها پس از ریباندینگ منجر به کاهش دوام صافی شلاقی می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود از آنها استفاده نکنید. همچنین، ریباندینگ می‌تواند برای موهای هر طولی، از کوتاه تا بلند، انجام شود. 

سخن پایانی

ریباندینگ مو یک روش صاف‌کننده دائمی است که می تواند به موها ظاهری مرتب و آراسته بدهد. استفاده از این روش ژاپنی همچنین می تواند به موها جلوه ای براق و شلاقی ببخشد. ریباندینگ تنها روش دائمی صاف‌کننده مو است که می توانید برای موهای خود انجام دهید. 

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید