hairtamin کد تخفیف
مراقبت و نگهداری از پوست

 پوست ما برای سالم ماندن به چه چیزی نیاز دارد؟

 پوست ما برای سالم ماندن به چه چیزی نیاز دارد؟

مقدمه مطلب، سبک زندگی سالم برای داشتن پوستی سالم

پوست سالم و شاداب تاثیر زیادی روی زیبایی افراد می گذارد. اگر سری به بازار محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی بزنید، با طیف گسترده ای از محصولات مراقبت از پوست روبرو می شوید که شاید خیلی از آن ها تاثیر چندانی هم در نرمی و زیبایی پوست تان نداشته باشند. بجای استفاده از محصولاتی که آن ها را به خوبی بررسی نکرده و از نتایج شان مطمئن نیستید، بهتر است راهکارهایی را دنبال کنید که در سبک زندگی تان تاثیر گذاشته و از این طریق کیفیت پوست تان را افزایش می دهند. ما در این مطلب به بررسی این راهکارها پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

آنچه در مقاله راهکارهای سلامتی پوست میخوانیم
  • پنج ترفند آسان برای داشتن پوستی نرم و شاداب
  • رساندن آب کافی به بدن
  • پیروی از یک رژیم غذایی سالم برای زیبایی پوست
  • دوری از اشعه ماوراء بنفش نور خورشید
  • مرطوب کردن پوست به صورت منظم
  • لایه برداری برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست
  • جمع بندی نهایی؛ پوست سالم و شاداب با راهکارهای آسان

پنج ترفند آسان برای داشتن پوستی نرم و شاداب

در این بخش با بررسی پنج ترفند که به شما کمک می کند پوستی باکیفیت و درجه یک داشته باشید در خدمت تان هستیم.

1. رساندن آب کافی به بدن

 اول از همه، پوست ما باید به درستی هیدراته شود تا کار خود را به درستی انجام دهد. این بدان معناست که هر روز مقدار زیادی آب بنوشید، که به هر حال انجام آن خوب است، زیرا بدنی که به خوبی هیدراته شده است می تواند بسیار بهتر از بدنی که کمبود آب دارد، عمل کند. آب به افزایش استحکام، نرم تر شدن و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست ما کمک زیادی کرده و گردش خون را کارآمدتر می کند. همین امر باعث می شود رسیدن سایر مواد مغذی ضروری به سلول های هر لایه پوست افزایش یابد.

آیا می خواهید یک راه سریع و آسان برای تشخیص اینکه آیا فردی کم آب هستید یا نه، بدانید؟ برای بررسی این موضوع، به آرامی قسمتی از پوست را در پشت دست خود نیشگون بگیرید و کمی آن را بکشید، سپس به سرعت انگشتان خود را رها کنید. پوستی که به خوبی هیدراته شده است به سرعت به حالت عادی باز می گردد، در حالی که فردی که آب کافی دریافت نمی کند متوجه می شود که پوست خود بسیار کندتر پاسخ می دهد. این یک ترفند کوچک است که احتمالاً اکنون که در مورد آن می دانید، آن را از روی کنجکاوی تان انجام می دهید.

2. پیروی از یک رژیم غذایی سالم برای زیبایی پوست

 پوست ما همچنین باید از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل با ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی تغذیه شود. جذب سریع ویتامین هایی مانند C، E و A، و همچنین مواد معدنی مانند روی، کلید ایجاد پوستی قوی است. اسیدهای چرب مانند امگا 3 و امگا 6 نیز نقش مهمی در سلامت پوست دارند. همانطور که در تمام زندگی به ما گفته شده، یک رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است.

3. دوری از اشعه ماوراء بنفش نور خورشید

به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش خورشید یکی دیگر از بخش های حیاتی برای حفظ سلامت و استحکام پوست است. تأثیری که قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند بر روی پوست ما داشته باشد به خوبی ثابت شده است. به طوری که محققان معتقدند مشکلاتی مثل پیری زودرس یا حتی توده های سرطانی ممکن است به علت قرار گرفتن بیش از حد زیر نور خورشید برای افراد رخ دهند. برای جلوگیری از این اتفاقات ناخوشایند، کمتر قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از کرم های محافظت از پوست SPF که مزایای قابل توجهی نیز دارند، کارهلیی هستند که می توانید برای حفظ ظاهر عالی پوست تان انجام دهید.

پس به یاد داشته باشید لازم نیست کاملاً از نور خورشید دور بمانید، اما محافظت از خود در برابر اشعه مستقیم نور خورشید ضروری است. پوشیدن لباس های سبک و ضد اشعه ماوراء بنفش و استفاده منظم از کرم های ضد آفتاب با SPF قوی به شما کمک می کند از گرمای خورشید لذت ببرید و در عین حال از آسیب رساندن اشعه های مضر فرابنفش به پوستتان جلوگیری نمایید.

4. مرطوب کردن پوست به صورت منظم

انجام این کار فقط به این معنی نیست که پوست خشک تان را به حالت نرم برگردانید، بلکه در مورد اضافه کردن یک لایه محافظتی اضافی در برابر عوامل محیطی ای است که پوست را خشک می کند. مرطوب کننده های باکیفیت نه تنها پوست را جوان می کنند، بلکه آن را در برابر از دست دادن رطوبت در محیط های بسیار خشک، به ویژه در فصل زمستان، مقاوم تر می کنند.

5. لایه برداری برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست

یکی از بهترین راه ها برای کمک به سلامت و قوی ماندن پوست این است که در یک پروسه منظم، لایه برداری پوست تان را انجام دهید تا سلول های مرده و آسیب دیده پوست را از سطح آن پاک کرده، گردش خون تان را بیشتر نموده و علائم قابل مشاهده پیری را کاهش دهید.

جمع بندی نهایی؛ پوست سالم و شاداب با راهکارهای آسان

این روش ها، راهکارهای مبتکرانه ای هستند که حتی آزمایش تعدادی از آن ها می تواند نتیجه بسیار مثبتی داشته باشد؛ بنابراین اگر نمی توانید همه آنها را انجام دهید نگران نبوده و فقط با انجام کارهایی که برایتان راحت تر است شروع کنید و در حین حرکت رو به جلو، بر روی آنها تمرکز کنید. هر تلاشی در جهت یک هدف نهایی کار می کند، بنابراین انجام یک کار همیشه بهتر از انجام ندادن آن است. ما مطمئن هستیم که این نکات و ترفندها برای تأثیر قابل توجهی بر کیفیت خواب شما و مطمئناً بر ظاهر و احساس پوست شما کافی است.

گاهی اوقات این یک تغییر اساسی در سبک زندگی نیست که به آن نیاز داریم، بلکه یک سری تغییرات کوچک است که همگی تأثیر مثبتی بر سلامتی ما دارند. امیدواریم این مقاله مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد. در صورتی که قصد اظهار نظر یا انتقادی نسبت به این مطلب دارید، از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید