حراج آخرسال آقای دارو کد تخفیف
مراقبت و نگهداری از پوست

راه‌های از بین بردن تیرگی‌های بدن

راه‌های از بین بردن تیرگی‌های بدن

بسیاری از افراد به دلیل تیرگی‌های برخی از نواحی بدن خجالت می‌کشند و از این مسئله رنج می‌برند یا حتی از پوشیدن تاپ های بدون آستین، مایو و شرکت در ورزش های جمعی خودداری می‌کنند. همچنین به دلایل مختلف، بدن برخی از افراد در ناحیه بیکینی، رنگدانه بیشتری تولید می کند که معمولاً امری بسیار طبیعی‌ست. با پیشرفت‌هایی در این زمینه نیز راه‌حل‌های مختلفی جهت رفع این تیرگی‌ها وجود دارد. سفید کردن زیر بغل و بیکینی، می تواند به پوستتان جلوه زیبایی ببخشد. در ادامه راه‌های رفع تیرگی‌ها را بیان خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • تیرگی پوست بدن چیست؟
  • علائم تیرگی پوست
  • رفع تیرگی پوست با روش‌های خانگی
  • روش های رایج امروزی
  • درمان تیرگی زیر چشم برای همیشه
  • سخن پایانی

تیرگی پوست بدن چیست؟

ابتدا بدانیم که تیرگی پوست چیست و چگونه به وجود می‌آید. تیرگی پوست به وجود لکه‌های پوستی‌ گفته می‌شود که نسبت به پوست مجاور خود تیره‌تر هستند. هایپرپیگمانتاسیون می‌تواند به صورت منتشر در تمام پوست نیز بوجود بیاید. تغییر رنگ پوست در هایپرپیگمانتاسیون زمانی رخ می‌دهد که تولید ملانین یا همان رنگدانه‌ای که به طور معمول در پوست یافت می‌شود، افزایش یافته و در اثر تجمع آن رنگ پوست تیره می‌شود.‌ در تمامی نژادها تیرگی‌های پوست دیده می‌شود. ملاسما به هایپرپیگمانتاسیون سطوح در معرض آفتاب پوست در افراد کاملا سیاه پوست گفته می‌شود. بخش‌های تیره پوست عموما به صورت نقاط نسبتا کوچکی دیده می‌شوند که به آنها خال نیز گفته می‌شود. خال‌ها ممکن است در اثر نور خورشید و تجمع آسیب‌های پوستی در طول سالیان متمادی بوجود بیایند.

علائم تیرگی پوست

تیرگی پوست ممکن است با یک سری علائم دیگر همراه باشد که نوع این علائم بسته به بیماری، اختلال و یا شرایط زمینه‌ای متفاوت است. شرایطی که باعث درگیری پوست می‌شوند و می‌توانند دیگر بخش‌ها و سیستم‌های بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهند. تیرگی پوست گاهی ممکن است با علائم دیگر پوستی نیز همراه باشد؛ از جمله این علائم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خارش پوست
  • احساس سوزش 
  • ورقه ورقه شدن پوست
  • قرمزی، گرمی و ورم پوست
رفع تیرگی های پوست

رفع تیرگی پوست با روش‌های خانگی

 

شکر و لیمو

شکر و لیمو یکی از بهترین اسکراب‌های لایه بردار پوست از گذشته تا به امروز محسوب می‌شود. دانه‌های شکر مثل دانه‌های اسکراب عمل می‌کند و با سایشی که روی پوست ایجاد می‌کند باعث از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شود. در نتیجه نقش مهمی برای رفع تیرگی پوست دارد. جهت تهیه این اسکراب مقداری از شکر را با کمی آبلیمو مخلوط کنید تا یکدست و منسجم شود. سپس به‌آرامی مواد بدست آمده را روی پوست ماساژ دهید. توجه داشته باشید بعد از استفاده از این اسکراب در معرض نور خورشید قرار نگیرید؛ زیرا پوستتان تا حدی حساس‌تر می‌شود.

شیر و زردچوبه

شیر و زردچوبه همیشه به عنوان یکی از بهترین اسکراب‌های لایه بردار معروف بوده است. جهت ساختن این ماسک سفیدکننده عالی ابتدا مقدار کافی زردچوبه را با شیر مخلوط کنید. شیر را قطره‌قطره اضافه کنید تا خمیر منسجم و یکدستی از زردچوبه درست شود. این ماسک را لازم است کمی بیشتر از سایر ماسک‌ها روی پوستتان بگذارید. به همین دلیل حداقل نیم ساعت صبر کنید. از این ماسک می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده نمایید.

زردچوبه و ماست

یکی از ساده‌ترین ماسک‌ها برای رفع تیرگی پوست صورت و بدن، ترکیب زردچوبه و ماست است. زیرا این دو ماده در دسترس ترین مواد موجود در هر خانه ای هستند. دو قاشق ماست را با یک قاشق زردچوبه مخلوط کنید و روی پوستتان بمالید. حدود ۲۰ دقیقه اجازه دهید روی پوستتان بماند و سپس شست و شو دهید. این ترکیب برای نرمی و لطافت پوستتان نیز عالی است و مانند یک کرم ضد لک عالی کمک می‌کند.

آلوئه ورا، زردچوبه، عسل

این لایه بردار و سفید کننده از ترکیب چند ماده عالی به وجود می‌آید که کمتر کسی از نتیجه معجزه آسای آن بی خبر است. این ترکیب شامل آلوئه ورا، زردچوبه و عسل است که این ترکیب را در کرم ضد لک عالی هم می‌توان یافت. این ماسک نه‌تنها برای روشن شدن پوست، بلکه برای کاهش التهاب آفتاب‌شوختگی نیز عالی است. جهت ساخت این ماسک فوق العاده کافی است نسبت تقریباً مساوی از هر سه ماده را با هم مخلوط کنید و سپس روی پوستتان بزنید. بعد از ۱۵ دقیقه شست و شو دهید.

همچنین می‌توان از روش های رایج امروزی نیز جهت رفع این تیرگی‌ها استفاده نمود که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

ميكرونيدلينگ

در روش میکرونیدلینگ با استفاده از یک قلم الکترونیک و از سوزن‌های متعدد سوراخی عمودی در پوست ایجاد می‌کنند و به نتایج جوانسازی بهینه، حفظ انسجام اپيدرمي و کاهش زمان از کارافتادگی منجر می‌شود. عملكرد ارتعاشی خودکار قلم سرعت نيدلينگ پوست، اثربخشی و جذب محصولات را افزایش داده، و در عین‌حال موجب کاهش درد و ناراحتی ناشی از درمارولر می‌شود. سوزن‌های درماپن به سطح داخلي پوست شما نفوذ كرده و ترميم پوست از داخل به خارج را تسریع می‌کنند. این درمان تولید کلاژن توسط بدن را تحریک کرده و موجب کاهش ظهور خطوط ريز و چین‌وچروک‌ها، ناصافی‌های سطح پوست، پيگمانتاسيون سطحی، اسكارهايي چون آکنه یا آبله‌مرغان، ترک‌های بدن و افتادگی پوست می‌شود. این روش را می‌توان بر روي صورت،‌ ناحیه حساس چشم، و هر نقطه از بدن كه دچار ترک ‌مثل ران‌ها، شکم، باسن و لگن و یا افتادگی پوست همانند زیر بغل، ران داخلی، و شکم است، به کار برد.

ميكرودرم

یکی از روش‌های درمان سیاهی زیر بغ ميكرودرم ابريژن است که به صورت غیرشیمیایی صورت می‌گیرد. برخلاف لایه‌برداری شیمیایی و لیزر، آسیب آن به پوست، به ‌ویژه زير بغل، که معمولاً یکی حساس‌ترین نقاط بدن است، كمتر می‌باشد. این روش به واسطه فرآيند سايش خود موجب روشن شدن رنگ پوست شده، و به رفع پيگمانتاسيون زير بغل كمك كند و به پوست، به‌ویژه پوست مبتلا به عارضه پوست مرغی ظاهری صاف‌تر می‌دهد.

لیزر

از دیگر روش‌های محبوب و معروف امروزی می‌توان به روشن كردن پوست با ليزر اشاره نمود. این روش به‌طور ویژه برای روشن كردن زیر بغل و ناحیه بیکینی استفاده می‌شود. نور لیزر با هدف قرار دادن ناحیه آسیب‌دیده پوست شما، آثار سلول‌های مرده پوست را از بين برده و با رفع پيگمانتاسيون سبب می‌شود سفیدتر شدن و صاف تر شدن زیر بغل شما خواهد شد. حال به مزایای درمان با استفاده از لیزر می‌پردازیم.

  • بهبود بافت پوست
  • از بین‌بردن لکه‌های تیره
  • رفع عارضه پوست مرغی
  • روش سریع و ايمن سفيد كردن تيرگي زير بغل
درمان تیرگی زیرچشم

درمان تیرگی زیر چشم برای همیشه

یکی از عالی ترین روش ها جهت از بین بردن سیاهی دور چشم، حلقه های گود و فرو رفته زیر پلک و افتادگی پلک، استفاده از روش کربوکسی زیر چشم است. با استفاده از روش کربوکسی تراپی می توانید به صورت کاملا طبیعی، سلول های بدن را به خودسازی وادار نمایید و با یک واکنش طبیعی، جوانی و شادابی را به چهره خود باز گردانید. برای انجام این روش درمانی معمولا به ۳ الی ۴ جلسه نیاز دارید. البته این تعداد جلسات ممکن است برای برخی افراد متفاوت باشد.

بهترین درمان برای سیاهی دور چشم + معرفی درمان های خانگی

سخن پایانی

در این مقاله چند روش ساده و در دسترس برای رفع تیرگی پوست را بررسی کردیم. موادی که در این مقاله نام بردیم، اغلب در همه خانه‌ها پیدا می‌شود. کافی است از این ماسک‌ها به‌طور مرتب استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید. البته برای افزایش اثربخشی این ماسک‌ها، قبل از خروج از منزل، حتماً از بهترین کرم ضد آفتاب نیز استفاده نمایید. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید