ارسال رایگان به سراسر کشور تستوسترون
مراقبت و نگهداری از پوست

بهترین درمان برای سیاهی دور چشم + معرفی درمان های خانگی

بهترین درمان برای سیاهی دور چشم + معرفی درمان های خانگی

مقدمه مطلب سیاهی و گودی اطراف چشم

داشتن یک پوست زیبا و شاداب دور چشم معجزه نیست، بلکه امری است که نیازمند تعهد بوده و مستلزم انجام یک سری کارها می باشد. حلقه‌های سیاه شایع‌ترین مشکلی است که بسیاری از افراد در هر سن و سالی با آن مواجه هستند. در این مقاله از مجله آموزشی آقای دارو، چند درمان خانگی و موثر را جهت داشتن پوستی سالم در اطراف چشم آماده کرده ایم. با مطالعه این مقاله خواهید فهمید «بهترین درمان خانگی برای سیاهی دور چشم چیست؟» با ما همراه باشید.

آنچه در مقاله رفع سیاهی دور چشم ها میخوانیم
  • شایع ترین دلایل سیاهی دور چشم چیست؟
  • درمان‌های خانگی گودی چشم
  • استفاده از کمپرس سرد
  • چای سبز کیسه ای، معجزه رفع سیاهی اطراف چشم
  • استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه
  • کرم های ضد آفتاب برای رفع سیاهی دور چشم
  • تاثیر رژیم غذایی در درمان سیاهی اطراف چشم
  • جمع بندی پایانی

شایع ترین دلایل سیاهی دور چشم چیست؟

چشم ها پنجره روح هستند. همه ما دوست داریم چشمانی زیبا داشته باشیم و یکی از لازمه های چشمانی زیبا، سلامت پوست اطراف چشم است. سیاهی و لکه های زیر چشم رایج‌ترین مشکلی است که افراد مختلف با آن مواجه هستند. به طور کلی شایع ترین دلایل سیاهی دور چشم عبارتند از:

  • ژنتیک
  • کم خوابی
  • خستگی چشم
  • آلرژی
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید
  • سن

 1. درمان‌های خانگی گودی چشم

در این قسمت به درمان های خانگی رایج برای حل مشکل سیاهی اطراف چشم را شرح داده ایم. 

 سبک زندگی سالم: سبک زندگی خود را به درستی تعیین کنید.

خواب خوب: حداقل 8 ساعت خواب در هر شبانه روز مورد نیاز است. خواب کافی فشار به چشم ها را کاهش می دهد و همچنین باعث می شود که حلقه های تیره کمتر دیده شوند.

بالا بردن سر: سر خود را با چند بالش بالا بیاورید تا از تجمع مایع در زیر چشم‌ها جلوگیری کنید. این مایع ها باعث می‌شود زیر چشم شما پف کرده و چشمان شما متورم به نظر برسند.

مشاهده صفحه دیجیتالی: شما می توانید زمان روشن بودن صفحه نمایش پیش رویتان را کاهش داده و برای جلوگیری از فشار به چشم، استراحت های مکرر داشته باشید. همچنین سعی کنید مرتباً پلک بزنید تا چشمان شما خسته نشوند.
 

مصرف غذاهای شور را کمتر کنید: نمک باعث احتباس مایعات و پف کردن صورت و چشم می شود.

از خوردن الکل اجتناب کنید: الکل باعث کم آبی بدن شده و به نوبه خود منجر به سیاهی و کیسه های چشم می شود.

از سیگار کشیدن اجتناب کنید: سیگار باعث کاهش ذخایر آنتی اکسیدانی بدن شما شده و به ساخت کلاژن کمک می کند.

آرایش خود را پاک کنید: با پاک کردن آرایش قبل از رفتن به رختخواب و شستشوی صورت خود در هر شب، خواب شبانه تان را بهبود بخشید. محصولات آرایشی اگر حتی یک شب روی پوست تان رها شوند می توانند باعث تحریک، آلرژی و پف زیر چشم شوند.

2. استفاده از کمپرس سرد

اطراف چشم ها را با تکه های یخ پوشانده شده در یک پارچه تمیز ماساژ دهید. انجام این کار به بهبود گردش خون اطراف چشم شما کمک می کند و همچنین رگ های خونی گشاد شده را کوچک کرده و در نتیجه پف چشم ها را کاهش می دهد.

3. چای سبز کیسه ای، معجزه رفع سیاهی اطراف چشم

کافئین موجود در چای سبز کیسه ای حاوی آنتی اکسیدان های قوی بوده و می تواند جریان خون را به پوست شما افزایش دهد. همچنین با استفاده از چای سبز پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت شده و این ماده به طور بالقوه روند پیری را کاهش می دهد. برای انجام این کار یک چای سبز کیسه ای بردارید و بگذارید به مدت 20 دقیقه در یخچال خنک شود. سپس، ماسک را به ناحیه زیر چشم خود فشار دهید. چای کیسه ای را به مدت 15 تا 30 دقیقه در محل موردنظر بگذارید.

4. استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه

آب خیار، سیب زمینی، گوجه فرنگی و پرتقال به کاهش سیاهی و پف زیر چشم کمک می کند.

5. کرم های ضد آفتاب برای رفع سیاهی دور چشم

استفاده از کرم ضد آفتاب دور چشم را فراموش نکنید. 

6. تاثیر رژیم غذایی در درمان سیاهی اطراف چشم

آنتی اکسیدان ها و غذاهای حاوی ویتامین C را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. هر گونه میوه و سبزیجات رنگی مانند هویج، انار، پرتقال و غیره دارای آنتی اکسیدان های زیادی هستند که برای داشتن پوستی سالم و درخشان مورد نیاز است. بنابراین آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

جمع بندی پایانی

متاسفانه سیاهی دور چشم از آن دست مشکلاتی است که خیلی ها چه پیر و چه جوان با آن روبرو هستند. سیاهی اطراف چشم جذابیت چهره شما را کاهش داده و سن تان را بیشتر نشان می دهد. از این رو حل این مشکل تاثیر زیادی در زیبایی تان خواهد داشت. در این مقاله به زبان ساده به انواع دلایلی که می تواند منجر به سیاهی دور چشم شود اشاره کرده و درمان های مختلف این مسئله را ذکر نمودیم.  از اینکه تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید