کد تخفیف خرید قسطی با اسنپ پی
دانستنی های پزشکی

راه‌حل‌هایی برای داشتن چشمانی زیبا و جوان

راه‌حل‌هایی برای داشتن چشمانی زیبا و جوان

حتی با وجود جوان بودن پف چشم ها، حلقه‌های سیاه و خطوط ریز اطراف آ‌ن‌ها، از علائمی هستند که برای فرد خوشایند نیستند. داشتن تغذیه سالم در سلامت چشم نقش چشمگیری ایفا می‌کند. چهار ماده مغذی خاص اعم از ویتامین ث، ایی،آ و روی می‌توانند به کاهش خطر شیوع بیماری‌های چشم تا 35% کمک کنند. پیشنهاد می‌شود در برنامه غذایی خود، این مواد فوق‌العاده‌ را بگنجانید تا هم به سلامت عمومیی خود و هم به زیبایی چشمان خود کمک کرده باشید.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • چه عواملی سبب درشت شدن چشم می‌شوند؟
  • چگونه با ورزش کردن چشمانی درشت داشته باشیم؟
  • روش‌های فوق‌العاده برای داشتن چشمانی زیبا
  • سخن پایانی

چه عواملی سبب درشت شدن چشم می‌شوند؟

یکی از علل مهمی که در پف کردن چشم‌ها دخیل است، کمبود آب در بدن می‌باشد. با توجه به نیاز بدن به آب، ممکن است چشم‌ها در معرض آسیب قرار بگیرند. پیشنهاد و تاکید بسیاری از پزشکان متخصص بر این است که میبایست روزانه هشت لیوان آب بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدن فواید متعددی به همراه دارد. نوشیدن آب نه تنها بدن را شاداب نگه می‌دارد و چشمان درشت برای شما به ارمغان می‌آورد، بلکه احساس شادابی بیشتری نیز خواهید داشت. هویج یکی از مواد غذایی غنی از بتا کاروتن است. مصرف هویج می‌تواند در حفظ سلامت چشم‌ مفید باشد. این ماده یک آنتی اکسیدان است که به کاهش خطر انحطاط چشمی کمک شایانی می‌کند.

سلامت چشم و شادابی آن

بروکلی‌ حاوی ویتامین ث بوده که برای سلامت چشم و شادابی آن ضروری است. این ماده فوق‌العاده، فلفل دلمه‌ای و کلم بروکلی حاوی ویتامین ث بسیاری می‌باشند که به شما کمک می‌کنند سلامت چشمان خود را حفظ کنید. افزودن ماهی به برنامه غذایی خود سبب حفظ سلامت چشمان شما می‌شود. به دلیل چربی‌های امگا 3 که از رگ‌های خونی کوچک در چشم ها محافظت می‌کنند.‌ در صورتی که شب‌ها دیر می‌خوابید،

بهترین زمان مصرف ویتامین ها و مکمل ها چه زمانی است؟

 حتما چشمان قرمز، خشک و مبتلا به کمبود خواب دارید. اگر قصد دارید اندازه چشمانی درشت داشته باشید، میبایست خواب کافی داشته باشید. برای اینکه چشمان درشت و جذاب داشته باشید باید حدود پنج ساعت در شبانه روز بخوابید. جهت تقویت و درشتی و سلامت چشم‌ها این راهکار فوق‌العاده را امتحان کنید. ابتدا لایه‌های پنبه را در آب یخ فرو ببرید و آن‌ها روی پلک‌های بسته به مدت 10 دقیقه در محل نگه دارید. سردی رگ های خونی را منقبض می‌کند و سبب روشن‌تر شدن چشم‌ها می‌شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که لایه‌های پنبه نباید احساس یخی ایجاد کنند.

چگونه با ورزش کردن چشمانی درشت داشته باشیم؟

همیشه منظور از ورزش کرده اعضایی مثل دست و پا و اندام حرکتی نیستند. گاهی برای اعضایی همچون چشم هم می‌توان ورزش‌هایی در نظر گرفت. تقویت عضلات چشم و ورزش پلک چشم بهترین و ایمن‌ترین روشی است که می‌توان برای درشت شدن و شادابی و جذابیت و تقویت چشم انجام دهید. برای انجام تمرینات تقویت پلک چشم نیاز وسیله خاصی نداشته و می‌توانید ورزش چشم را آغاز کنید.

روش‌های فوق‌العاده برای داشتن چشمانی زیبا

  • علت براق شدن مردمک چشم

مردمک چشم با تغییر اندازه خود مقدار نور دریافتی توسط چشم را مدیریت می‌نماید. مردمک‌ها دایره‌های سیاه در چشم هستند. مردمک‌ها نور را جمع می‌کنند و آن را به شبکیه انتقال ‌می‌دهند تا شبکیه تصاویر اجسام را تولید کند. سلامت این بخش از چشم می‌تواند سبب براق‌تر شدن آن شود. افراد برای تقویت بینایی و حفظ سلامت و شادابی چشم‌های خود می توانند یک عدد انبه، آب یک عدد لیموترش تازه، یک لیوان آب، یک لیوان انگور حبه ‌شده، یک قاشق غذاخوری عسل و در صورت تمایل ۲ تکه یخ را با هم داخل میکسر بریزند و روزانه آب آن‌ها را ۲ تا سه لیوان میل نمایند. تقویت مردمک چشم و دیگر اجزای چشم با ویتامین‌های دریافتی توسط تغذیه شما با براق و زیباتر شدن چشم‌ها در ارتباط است.

  • محلول براق کننده چشم

محلول‌هایی در بازار وجود دارند که سایز مردمک چشم را افزایش می‌دهند و یا موجب تغییر سفیدی چشم می شوند و در نهایت باعث براق‌تر دیده شدن چشم نیز می‌شوند. محلول‌های ششتشو دهنده چشم هم موجب افزایش براق بودن چشم می‌شوند.
همچنین محلول سالین به کنترل عفونت کمک چشمگیری می‌کند تا از سلامت‌ چشمان خود اطمینان حاصل فرمایید. این محلول حاوی مخلوط یک قاشق چای خوری نمک در یک فنجان آب است و سپس محلول را بجوشانید و اجازه دهید سرد شود. در آخر، چشمانتان را با آن شست و شو دهید. شما می‌توانید از گلاب هم برای زیبایی چشمان خود کمک بگیرید.

  • ورزش برای کشیده شدن چشم

ابتدا چشم‌های خود را به خوبی با ژل شستشو بشویید و با ماساژ بسیار آرام شروع به گرم کردن پلک هایتان کنید. با اینکار ساده اما اثربخش جریان خون در پلک ها بیشتر شده و حالا شروع به کشش نواحی اطراف پلک به سمت خارج سر بنمایید. پلک شما در این نقاط در اثر مداومت در این ماساژ های روزانه کم کم به سمت دیگری کشیده و حالت می‌گیرد. لیفت ابروها نیز می‌تواند نرمش کوتاه و خوبی برای حالت گیری پلک و عضلات اطراف چشم بشمار رود.
 

سخن پایانی

جهت داشتن چشمان زیبا و شفاف لازم است چشمان سالمی داشته باشید و‌ همچنین به سلامت آن‌ها اهمیت دهیم. مهم‌ترین نکاتی که باید برای حفظ سلامت چشمان و قدرت بینایی رعایت نمود، تغذیه و بهداشت آن‌هاست. در این مقاله به معرفی راه‌کارهای بسیاری برای داشتن چشمانی زیباتر پرداختیم.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید