خرید قسطی با اسنپ پی هیرتامین
مراقبت و نگهداری از پوست دانستنی های پزشکی

بهترین روش‌های درمان موهای زیر پوستی

بهترین روش‌های درمان موهای زیر پوستی

بهترین روش‌های درمان موهای زیر پوستی؛ موهای زیرپوستی، با ماندن در ناحیه زیر پوست، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مانند عفونت شوند. بنابراین، اگر رشد موهای زیرپوستی شدیدی در قسمتی از پوست متوجه شدید، بهتر است به سرعت راه‌های درمان خانگی را امتحان کنید. این روش‌ها می‌توانند جلوی ایجاد عفونت در ریشه مو یا فولیکول مو را بگیرند.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • موی زیر پوستی چیست؟
  • علت ایجاد موهای زیر پوستی
  • موهای زیر پوستی درچه نواحی بیشتر دیده می‌شود؟

  • روش‌های درمان خانگی موهای زیر پوستی
  • اگر موهای زیر پوستی باعث عفونت پوست شوندچه کنیم؟
  • راه‌های پیشگیری از مو برگشتی
  • سخن پایانی

موی زیر پوستی چیست؟

موهای زیر پوستی از قسمتی کوچکی در پوست شروع به رشد می‌کنند و سپس به سمت داخل پوست باز می‌گردند. آن‌ها برآمده و متورم هستند و دیگر از پوست خارج نمی‌شوند، بلکه در زیر پوست درون یک کانال نازک و کوچک قرار می‌گیرند. موهای زیر پوستی می‌توانند کمی برآمده و التهاب‌زده باشند و در برخی موارد می‌توانند باعث خارش در آن ناحیه شوند.

موهای زیر پوستی درچه نواحی بیشتر رشد می‌کنند؟


علت ایجاد موهای زیر پوستی

مواردی مانند تیغ‌زدن، موکن برقی، موم انداختن و پوشیدن لباس‌های تنگ می‌توانند باعث موهای زیر پوستی شوند. زمانی که دهانه فولیکول مو بسته شود و موی در حال رشد با نوکی تیز و قوی برخورد کند، به زیر پوست هدایت می‌شود و در آنجا رشد می‌کند، این باعث ایجاد یک برجستگی کوچک زیر پوستی می‌شود که احتمالاً می‌تواند التهاب داشته باشد و یا باعث درد شود. افرادی که موهای ضخیم و فر دارند، بیشتر به موهای زیر پوستی مبتلا می‌شوند، همچنین برخی افراد به طور ژنتیکی این مشکل را دارند. خشکی پوست هم ممکن است باعث ایجاد موهای زیر پوستی شود.

موهای زیر پوستی درچه نواحی بیشتر دیده می‌شود؟


خصوصیت مشاهد ه‌شده‌ی بیشتر موهای زیر پوستی در خانم‌ها، به ویژه در ناحیه ساق پا، اغلب پس از استفاده از موکن برقی مشاهده می‌شود. بعضی اوقات، فقط مانند لکه‌های قهوه‌ای روی پا هستند. در بانوان، در ناحیه خط مایو نیز پوست آن قسمت جوش‌های چرکی و دانه‌های برجسته را تشکیل می‌دهد. در آقایان، به ویژه در ناحیه ریش، گردن و پشت سر، این مشکل رخ می‌دهد و معمولاً به دلیل اصلاح کردن مکرر و نزدیک به پوست برای این مناطق است. همچنین، استفاده از لباس‌های تنگ نیز می‌تواند به ایجاد این مشکل منجر شود.

روش‌های درمان خانگی موهای زیر پوستی

بیشترین موارد نیاز به درمان موهای زیر پوستی ندارد  و در اکثر موارد آن‌ها به خودی خود ترمیم می‌شوند. اگر به هر دلیلی موهای بدن شما نتوانستند به سطح پوست بروند، ما می‌توانیم به شما راهکارهای درمان خانگی برای موهای زیر پوستی ارائه دهیم تا به راحتی از این مشکلات خلاص شوید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله مراقبت‌های بعد از لیزر موی زائد را نیز مطالعه نمایید.

  • از بین بردن پوست مرده 

به آرامی محل رشد موها را بشویید و از لایه بردار برای جدا کردن پوست مرده استفاده کنید. در اکثر موارد، استفاده از لایه بردار به تخلیص موهای زیر پوستی روی صورت و مناطق دیگر بدن کمک می‌کند. اما اگر به هر دلیلی قادر به حذف پوست مرده نشدید، بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید تا از کرم‌ها و داروهای مناسب استفاده کنید.

  • استفاده از کمپرس گرم

یکی از روش‌های خانگی برای درمان موهای زیر پوستی استفاده از کمپرس گرم است. می‌توانید کمپرس گرم را روی محل مورد نظر قرار داده و همچنین از یک دستمال مرطوب یا مسواک نرم استفاده کنید. با استفاده از حرکات دایره‌ای، دستمال یا مسواک را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

  • بیرون کشیدن موها 

پس از بروز خروج موها از زیر پوست، از موچین استریل یا سوزن به منظور استخراج آن‌ها استفاده کنید. ضمن انجام این کار، توصیه می‌شود تا زمانی که منطقه بهبود نکرده است، به طور کامل موهای زیر پوستی رشد کرده را حذف نکنید، زیرا این اقدام ممکن است باعث عفونت شدید پوستی شود.

  • توقف اصلاح مو 

در ناحیه‌ای که موها به صورت زیر پوستی رشد می‌کنند، لطفاً فعالیت‌های اپیلاسیون، اصلاح یا کندن موها را متوقف کنید. ادامه دادن به فرایند اصلاح مو در این ناحیه ممکن است ناراحتی شما را تشدید کند. علاوه براین، ادامه دادن به اصلاح موها در این ناحیه می‌تواند به عفونت پوستی یا جای زخم منجر شود.

اگر موهای زیر پوستی  باعث عفونت پوست شوندچه کنیم؟

در صورت رشد موهای زیر پوستی در بدن شما، ممکن است با بروز برجستگی‌های دردناک و حاوی چرک مواجه شوید. برای درمان این مشکل، بهتر استسریعا  به پزشک مراجعه کنید. در بیشتر موارد، پزشک از پمادهای حاوی آنتی‌بیوتیک برای درمان استفاده می‌کند. در صورتی که عفونت  شدت بالایی را نشان دهد، ممکن است نیاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی نیز وجود داشته باشد.

موهای زیر پوستی درچه نواحی بیشتر رشد می‌کنند؟


راه‌های پیشگیری از مو برگشتی

  1. پس از اصلاح موها، از لوسیون استفاده کنید.
  2. هر بار پس از استفاده، ژیلت را به طور کامل بشویید.
  3. پیش از اصلاح موها، پوستتان را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم صورت بشویید.
  4. چند دقیقه پیش از اصلاح، از یک کمپرس گرم یا کرم یا ژل استفاده کنید تا موها نرم شوند.
  5. چند دقیقه قبل از تراشیدن موها، کرم اصلاح یا ژل کننده را بر روی آنها بمالید تا نرم شوند. همچنین، می‌توانید از یک کمپرس گرم استفاده نمایید.

سخن پایانی

موهای زیرپوستی برای بسیاری از افراد مشکلی آزاردهنده است. آن‌ها می‌توانند علاوه بر قرمزی و التهاب آن ناحیه از پوست، ظاهر ناخوشایندی را هم به همراه داشته باشند. افراد از روش‌های مختلفی برای اپیلاسیون و حذف موهای زیرپوستی استفاده می‌کنند. موهای زیرپوستی به شکل جوش‌های چرکی قرمز ظاهر می‌شوند که اغلب دردناک هستند و با خارش آزاردهنده، به یک مشکل تبدیل می‌شوند.

 

 

1 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید