خرید قسطی با اسنپ پی هیرتامین
مراقبت و نگهداری از پوست

مراقبت‌های بعد از لیزر موی زائد

مراقبت‌های بعد از لیزر موی زائد

لیزر موهای زائد یک متد حرفه‌ای است که به طور عمومی به وسیله متخصصان پوست صورت می‌گیرد تا در رهایی از موهای زائد به فرد کمک کند. این فرآیند با تمرکز پرتوهای نور بر روی فولیکول‌های مو و تخریب آنها عمل می‌کند. با این وجود، با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی، لیزر موهای زائد یک روش درمانی پیچیده است و نیازمند توجه دقیق به مراقبت‌های پس از آن است. مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد می‌تواند به کاهش خطر عوارض جانبی و آسیب‌های احتمالی کمک کند.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • لیزر موهای زائد بدن آیا دائمی است؟
  • آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟
  • مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد
  • مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد صورت
  • مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بدن
  • مراقبت‌های بعد از لیزر موهای بیکینی
  • سخن پایانی

لیزر موهای زائد بدن آیا دائمی است؟

بستگی دارد به این که برای دست یابی به نتایج مطلوب، اکثر مردان و زنان نیاز به شش تا هشت جلسه درمانی دارند. هر جلسه بین چهار تا هشت هفته فاصله باید داشته باشد. اما در برخی موارد، ممکن است رشد موهای جدید رخ دهد، به ویژه در زمان‌هایی که نوسانات هورمونی، مانند دوران بارداری، رخ می‌دهد. در صورت رشد موهای جدید در منطقه درمان شده، همیشه می‌توانید به مرکز تخصصی پوست و مو مراجعه کنید.

پی آر پی مو چیست؟

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

احساس ناراحتی کوتاه مدت در نواحی حساس، مانند زیر بغل، طبیعی است ولی نباید درد داشته باشید. بسیاری از مردان و زنان توضیح می‌دهند که هنگام استفاده از لیزر برای پاکسازی موهای زائد، احساسی مشابه چسبیدن نوارهای لاستیکی کوچک به پوستشان دارند.
استفاده از کرم بی حس کننده موضعی قبل از شروع درمان لیزر می‌تواند بسیار مفید باشد. شما می‌توانید این کرم را بدون نیاز به نسخه از داروخانه محل خود تهیه کنید. با استفاده از این کرم، پوست شما پیش از ویزیت و درمان لیزر در کلینیک به طور کامل بی‌حس می‌شود. در صورتی که این کرم در دسترس نباشد، می‌توانید از کیسه یخ به عنوان جایگزین استفاده نمایید تا این تأثیر را بر روی پوستتان داشته باشد.

لیزر موهای زائد بدن آیا دائمی است؟

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

برای مراقبت پس از لیزر موهای زائد، توصیه می‌شود که:

  1. پیش از درمان لیزر، حداقل ۱۲ ساعت قبل از آن، منطقه مورد درمان را اصلاح نکنید.
  2. این کار باعث حذف مقدار لازم رشد مو می‌شود و از سوزش در طول جلسه جلوگیری می‌کند.
  3. برخلاف اپیلاسیون، در لیزر موها را برای حذف آنها مشاهده خارجی نیاز نیست.
  4. حتماً باید از قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید یا تخته برنزه قبل از لیزر موهای زائد خودداری کنید. همچنین استفاده از محافظت کننده‌های ضد آفتاب با SPF بالا و نگه داشتن پوست در حالت مرطوب بسیار ضروری است.
  5. برای انجام لیزر موهای زائد، حتماً باید یک فولیکول مو وجود داشته باشد. این به این معنی است که قبل از جلسه لیزر، حداقل چهار هفته قبل از اپیلاسیون اصلاحی یا کندن موها خودداری کنید.
  6. تراشیدن موها قبل از لیزر موهای زائد مورد قبول است، زیرا با تراش موها، فولیکول مو در زیر سطح پوست حذف نمی‌شود.
  7. در جلسه لیزر، البسه‌های گشاد و راحتی بپوشید تا بتوانید به راحتی مناطق درمانی را دید و بعد از جلسه به طور راحتی حس کنید.

در نهایت، توصیه می‌شود قبل از اقدام به لیزر موهای زائد با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا راهنمایی‌های دقیق‌تر و مناسب‌تری دریافت نمایید.

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد صورت

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد صورت شامل این موارد هستند:

توصیه می‌شود که موهای صورت را کوتاه نکنید یا اپیلاسیون نکنید؛ چرا که این کار ممکن است روند درمان را تحت تأثیر قرار داده و باعث تحریک فولیکول‌های مو شده و منجر به رشد مجدد موها شود. همچنین پس از درمان حداقل تا ۴۸ ساعت از حمام‌های بسیار داغ، دوش گرفتن یا اتاق‌های بخار خودداری کنید. در صورت بروز هرگونه رنگدانه یا تغییر رنگ، می‌توانید از کرم یا روغن ویتامین E استفاده کنید تا به تسکین پوست کمک کند.

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد صورت

به علاوه، می‌توانید میکاپ را در هر ناحیه صورت که با لیزر موهای زائد درمان شده است استفاده کنید، اما تا زمانی که پوست بهبود نیافته است، باید از سایر لوازم آرایشی اجتناب کنید تا از هرگونه سوزش جلوگیری شود. مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بسیار مهم هستند تا بهترین نتایج را بدست آورید. این درمان بیشترین کارایی را در کاهش دائمی موهای زائد و ناخواسته دارد، اما مراقبت‌های بعدی شما برای حفظ پوست سالم و داشتن یک پوشش بی عیب و نقص لازم است.

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بدن

در اینجا برای مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد مواردی آمده است که باید از آن‌ها اجتناب کرد:

  • حداقل تا دو هفته پس از درمان، باید از قرار گرفتن پوست در معرض نور ماوراء بنفش (مانند نور خورشید یا تخت آفتاب) یا خود برونزه شدن پوست خودداری کنید. این اقدام به منظور کاهش تیرگی پوست (هیپرپیگمانتاسیون) است.
  • برای مدت چهار تا پنج روز، باید از شستشوی بیش از حد یا اعمال فشار بر روی پوست خودداری کنید. این کار به پوست درمان شده اجازه بهبودی می‌دهد و از هرگونه عفونت جلوگیری می‌کند.
  • تا ۷۲ ساعت پس از درمان، باید از اصلاح ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  • حداقل ۴۸ ساعت، باید از ورزش خودداری کنید.
  • حداقل ۴۸ ساعت، باید از حمام با آب گرم و دوش با آب گرم خودداری کنید.
  • حداقل ۴۸ ساعت، باید از استفاده از مواد حاوی کلر (مانند شنا) خودداری کنید.
  • در صورت بروز خارش یا پوسته‌پوسته شدن، نباید ناحیه درمان شده را خراشید، زیرا ممکن است باعث ایجاد اسکار شود.
مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد بدن

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای بیکینی

مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی شامل موارد زیر است:

  1. این ناحیه را به آرامی تمیز کنید.
  2. می‌توانید ناحیه تحت درمان را با یک صابون ملایم شستشو دهید. در ۴۸ ساعت اول، پوست باید خشک شود و با ماساژ دادن آن را تحریک نکنید.
  3. در ۲۴ ساعت ابتدایی، از استفاده از لوسیون، مرطوب کننده و دئودورانت در ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  4. ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید. اگر قرمزی و تحریک بیشتر ادامه داشت، اجتناب کنید از آرایش و مرطوب کننده و دئودورانت (برای زیر بغل) استفاده کنید تا زمانی که سوزش برطرف شود.
  5. موهای مرده ۵ تا ۳۰ روز پس از درمان شروع به ریزش می‌کنند.
  6. ممکن است از ۵ تا ۳۰ روز پس از درمان، ریزش مو رخ دهد و به عنوان رشد موهای جدید ظاهر شود. این رشد موهای جدید نیست، بلکه موهای مرده خود را از فولیکول خارج می‌کنند.
  7. بهتر است این شرایط را به صورت حقیقی و بازخورد دقیق از پزشک یا متخصص لیزر مشورت کنید.

سخن پایانی

در جلسات لیزر موهای زائد، از یک دستگاه لیزر با امواج ایمن و مؤثر استفاده می‌شود تا انرژی لیزر به فولیکول‌های مو در عمق پوست ارسال شود. با افزایش دمای فولیکول‌ها به علت تابش لیزر، چرخه رشد طبیعی آنها تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این پروسه به طور معمول به مدت چند هفته ادامه دارد تا موهای هدف نهایی خود را از بین ببرند.

وقتی موهای زائد مجدداً رشد می‌کنند، ظاهر آنها نازک‌تر و روشن‌تر می‌شود. با هر جلسه درمانی بعدی، تعداد موهای زائد کاهش می‌یابد و رشد آنها کمتر می‌شود. این فرایند ادامه می‌یابد تا در نهایت رشد مجدد موهای زائد متوقف شود. لیزر موهای زائد قادر است رشد موهای زائد را در مناطق مختلفی اعم از پاها، بازوها، زیر بغل، معده، پشت و گردن به میزان زیادی کاهش دهد.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید