کد تخفیف تستوسترون
مراقبت و نگهداری از مو اخبار

همه چیز درباره نرم کننده و ارتباط آن با ریزش مو

همه چیز درباره نرم کننده و ارتباط آن با ریزش مو

یکی از عوامل اساسی و اهمیت‌زایی در زیبایی افراد، که از سه لایه تشکیل شده، مو می‌باشد. لایه بیرونی مو، نقش حفاظت از لایه‌های زیرین را بر عهده دارد. هنگامی که لایه بیرونی مو آسیب ببیند، لایه زیرین نیز در خطر قرار می‌گیرد. شامپو‌کردن مو به طور منظم، علاوه بر تمیز کردن آلودگی‌ها و خاکسترهای روی مو، چربی‌های آلی و مفید را نیز از بین می‌برد. در این مقاله نرم کننده و ارتباط آن با ریزش مو  را بررسی خواهیم نمود.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • آیا نرم کننده مو باعث ریزش مو می‌شود؟
  • عوارض نرم کننده مو
  • چه مقدار نرم کننده مو استفاده کنیم؟
  • ریزش مو هنگام شانه زدن
  • سخن پایانی

آیا نرم کننده مو باعث ریزش مو می‌شود؟

آیا استفاده روزانه از نرم‌کننده مو می‌تواند باعث ریزش مو شود؟ این سؤال بسیار مطرح است و در واقع این حقیقت ندارد. نرم‌کننده‌های عادی داروخانه‌ای به تنهایی نمی‌توانند سبب ریزش مو شوند. استفاده منظم از شامپو و نرم‌کننده می‌تواند به رشد و سلامت موها کمک کند. شستشو و لایه برداری ملایم پوست سر می‌تواند محیطی مناسب برای رشد موهای سالم فراهم کند. 

به علاوه، استفاده از نرم‌کننده ملایم می‌تواند رطوبت لازم برای محافظت و سلامت موها را فراهم کند. بنابراین، استفاده روزانه از نرم‌کننده مو به طور کلی نمی‌تواند باعث ریزش مو شود. یک نکته مهم این است که نرم‌کننده مو باید به طور مناسب و بدون اغتشاش در روتین مراقبت از موها استفاده شود. همچنین، اقدام به مراقبت کردن از موها و استفاده از محصولات مراقبت از موهای سالم می‌تواند به جلوگیری از آسیب و ریزش موها کمک کند. 

عوارض نرم کننده مو

عوارض نرم کننده مو

در ادامه مقاله به بررسی مهم‌ترین عوارض نرم ‌کننده‌های مو می‌ پردازیم: 

  • عدم محافظت از مو

در صورتی که حتی بعد از استفاده از نرم‌کننده، موهای شما خشک هستند یا به سرعت برهم می‌خورند، باید نرم‌کننده خود را تعویض کنید. تحقیقات نشان داده است که بعضی از نرم‌کننده‌ها هیچ تاثیری بر موها ندارند. اگر ترکیبات شیمیایی آن خوب نباشند، موهای شما به درستی رطوبت مورد نیاز را دریافت نمی‌کنند.

  • مواد شیمیایی مضر

محصولات پوستی و مویی دارای برخی نرم کننده ها هستند که سولفات سدیم لوریت را شامل می شوند. این ماده یک چرب کننده در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو است. سولفات سدیم لوریت قادر است موهای خاصی را خشک کند و می تواند واکنش‌های آلرژیک پوستی را ایجاد کند. اگر پس از استفاده از نرم کننده و شامپو ، پوست سر شما احساس تحریک می کند ، برچسب نرم کننده را بررسی کنید و نرم کننده ها و شامپوهای بدون سولفات را امتحان کنید.

  • موهای بدحالت

یکی از عوارض منفی استفاده از نرم کننده مو این است که می‌تواند باعث بدحال شدن موها شود. موهایی که بیش از حد نرم شده اند به طور عمومی بی جان و بدحال می‌شوند. در صورتی که موهای شما از حد نرمی فراتر رفته باشد، پیشنهاد می‌شود از یک نرم کننده خفیف‌تر استفاده کنید. این نوع محصول باعث رطوبت رساندن به موها می‌شود بدون اینکه آن‌ها را بی روح کند.

  • جلوگیری از عوارض نرم کننده مو

بهترین روش برای کامل رطوبت رسانی به موها استفاده از یک نرم کننده ملایم است که حاوی مواد تشکیل دهنده آن اورگانیک باشد، مانند روغن آرگان یا روغن فندق. از نرم کننده هایی که حاوی سدیم لوریل سولفات یا سدیم لوریل اتر سولفات هستند استفاده نکنید، زیرا این مواد شیمیایی به بسیاری از نرم کننده ها اضافه می شوند و ممکن است برای پوست مضر باشند. 

پس از انتخاب نرم کننده مناسب، موها را به طور دقیق و با دقت مرطوب کنید و از آسیب به آنها جلوگیری کنید. ابتدا شامپو را به آرامی بر روی پوست سر و ساقه مو ماساژ دهید. ماساژ دادن به تمام قسمتهای سر مهم است، اما با آرامی انجام دهید تا به موها آسیب نرسد. سپس یک نرم کننده با اثر نرم کنندگی عمیق را روی ریشه تا انتهای مو بمالید. اگر تمایل دارید نرم کننده مناسب را خریداری کنید، روی کلمه "نرم کننده" کلیک کنید یا به صفحه آن محصول مراجعه کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله تفاوت عملکرد ماسک مو و نرم کننده را نیز مطالعه نمایید.

 چه مقدار نرم کننده مو استفاده کنیم؟

در صورتی که موی شما ضخیم است، نیاز به استفاده از مقدار بیشتری از نرم کننده دارید. اما اگر موهای شما نرم و نازک هستند، باید از مقدار کمتری استفاده کنید. اگر نمی‌دانید چقدر باید نرم کننده را روی موها نگه دارید، بهتر است از آن استفاده بیش از حد نکنید. 

با مقدار کمی شروع کنید و اگر پس از خشک شدن موها هنوز خشن هستند، در باره بار دوم بیشتر استفاده کنید. نرم کننده مناسب برای نوع موی شما می تواند باعث رشد موهای سالم شود و با تغذیه موها و ایجاد محیط ایده آل برای رشد مو، آنها را نرم تر کند.

ریزش مو هنگام شانه زدن

ریزش مو هنگام شانه زدن 

بعد از حمام، مو را با یک حوله به آرامی خشک کنید. هنگامی که موها مرطوب هستند، از برس زدن خودداری کنید. اگر نمی توانید از شانه کردن موهای مرطوب خودداری کنید، از یک شانه دندان با سر کثیف، موها را به آرامی شانه دهید. 

همچنین اجتناب کنید از استفاده زیاد از سشوار و همون اتوی مو. بهترین راه برای داشتن موهای قوی و مقاوم به ریزش و شکنندگی، شروع از درون بدن است. مکمل رشد مو با ویتامین‌ها و مواد معدنی مصرف کنید که فولیکول‌ها را تغذیه کند و موها را پرپشت، ضخیم و سالم‌تر کند. 

آیا استفاده از نرم‌کننده به مو آسیب می‌رساند؟ خیر، در صورتی که از یک نرم‌کننده مناسب استفاده کنید و به موها به خوبی مراقبت کنید، آسیبی به آنها وارد نمی شود. با استفاده از این روش‌ها و رعایت مراقبت‌های لازم، می‌توانید موهای سالم و قوی‌ای داشته باشید.

سخن پایانی 

در این مقاله سعی کردیم شما را با تمام مضرات و فواید نرم کننده آشنا کنیم تا شما بتوانید موهای با طراوت و سالم و درخشان داشته باشید. امیدوارم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید