خرید قسطی با اسنپ پی ارسال رایگان به سراسر کشور
مراقبت و نگهداری از مو

تفاوت عملکرد ماسک مو و نرم کننده

تفاوت عملکرد ماسک مو و نرم کننده

اغلب برای همه پیش آمده که با موهای پر از گره، ضعیف یا شکننده مواجه شده باشیم. در این حالت بهترین انتخاب، استفاده از نرم‌کننده و ماسک مو است. اغلب افراد بر این باورند که این دو محصول تفاوت زیادی ندارند، تنها مسئله این است که هرکدام برای هدفی ساخته شده است و کاملاً با دیگری متفاوت است.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • ماسک مو چیست؟
  • نرم‌کننده چیست؟
  • ترتیب استفاده از نرم‌کننده و ماسک مو
  • ماسک مو بهتر است یا نرم‌کننده؟
  • چه تفاوت‌هایی بین نرم کننده و ماسک مو وجود دارد؟
  • سخن پایانی

ماسک مو چیست؟

همانطور که می‌دانید جهت داشتن پوست و مویی سالم و درخشان، برنامه غذایی کامل و درستی باید در روتین روزانه هر فرد جای گیرد. البته که تغذیه سالم شرط لازم است اما کفایت نمی‌کند. اکنون بهتر است بدانیم ماسک مو چیست. ماسک مو یک نرم‌کننده بسیار قوی است که مواد مورد نیاز پیاز مو جهت رشد مو را فراهم می‌کند. ماسک مو حاوی مواد مغذی همچون روغن‌های طبیعی است که علاوه بر رشد موها سبب ترمیم موهای آسیب‌دیده می‌شود.

ماسک مو چیست؟

نرم‌کننده چیست؟

نرم‌کننده مو، از انواع محصولات بهداشتی برای مراقبت از مو است که پس از شامپو مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول نرم‌کننده‌های مو تشکیل شده از روغن‌ها، سیلیکون‌ها و موادی هستند که سبب نرم‌تر شدن مو می‌شود. نرم‌کننده از ساقه مو در برابر آسیب محافظت می‌کند، رطوبت موها را فراهم می‌کند سبب باعث راحت‌تر شانه زدن موها می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشت که نرم کننده‌ها قابلیت تمیزکنندگی موها را ندارند.

شامپوی بدون سولفات بهتر است یا با سولفات؟

ترتیب استفاده از نرم‌کننده و ماسک مو

یکی از متداول‌ترین اشتباهات ترتیب استفاده از نرم‌کننده و ماسک مو است و نتیجه این کار غلط می‌تواند سبب بی‌اثر شدن این محصولات شود. در صورتی که بخواهیم ترتیب سه محصول شامپو، نرم‌کننده و ماسک مو را به‌صورت اصولی رعایت کنیم، روش انجام به این شکل است که همیشه شامپو اولین انتخاب خواهد بود. زیرا بعد از نرم‌کننده و ماسک مو، چربی‌زدایی رخ نمی‌دهد؛ در نتیجه ‌پیش از نرم‌کننده و ماسک مو، موهایتان را با شامپوی مناسب شست و شو دهید.
اگر قصد دارید هم‌زمان از نرم‌کننده و ماسک استفاده نمایید، نخست میبایست ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موهایتان بگذارید سپس پس از آبکشی از نرم‌کننده استفاده کنید. علت این ترتیب‌بندی این است که اگر اول از نرم‌کننده استفاده نمایید، کوتیکول‌های مو بسته خواهند شد و کار برای ماسک مو سخت می‌شود. به عبارتی دیگر هنگامی کخ موهایتان به نرم‌کننده آغشته می‌شود ماسک مو تأثیری بر تارهای مو برجای نمی‌گذارد.

ماسک مو بهتر است یا نرم‌کننده؟

گزینش میان نرم‌کننده یا ماسک مو به طور کامل به خود فزد بستگی دارد. البته که می‌توان از هر دو محصول نیز استفاده نمود اما اگر بین این دو شکی وجود داشته باشد، چنانچه از سالم بودن ساختمان موی خود مطمئن هستید نرم‌کننده می‌تواند موها را خوشحالت کند و دیگر نیازی به ماسک نیست. 

اما اگر به هر دلیلی احساس می‌کنید موهای شما ضعیف یا نازک یا خشک و شکننده به نظر می‌رسد، در این صورت نیاز به تقویت دارد و باید به سراغ یک ماسک موی خوب بروید یا هر دو محصول یعنی نرم‌کننده و ماسک را استفاده نمایید.

چه تفاوت‌هایی بین نرم کننده و ماسک مو وجود دارد؟

تفاوت ماسک با نرم کننده موی اینگونه است که نرم کننده تارهای مو را نرم و لطیف می‌کند اما ماسک مو، در کنار انجام این‌کار، سبب آبرسانی به مو و تغذیه آن نیز خواهد شد.

ماسک مو چیست؟
بافت
نخستین تفاوت نرم کننده و ماسک مو ، بافت آن‌هاست. ماسک‌ها به طور معمول از بافت کرمی و آبکی‌ نرم کننده‌ها، غلیظ‌تر هستند. غلظت بالای ماسک، موجب می‌شود به آسانی بر روی مو پخش و حل نشود. در حقیقت ماسک مو در زمان مصرف، یک لایه‌ ضخیم نیز روی مو بوجود می‌آورد.
نحوه‌ مصرف
ماسک مو را همچون نرم کننده، پس از شستشوی کامل موهایتان استفاده نمایید. با این تفاوت که در زمان استفاده از ماسک مو، باید حداقل 15 دقیقه آن را روی موهایتان نگه‌دارید و سپس آبکشی‌ نمایید. این در حالی‌ست که مدت زمان لازم برای نگهداشتن نرم کننده روی مو، بسیار کمتر از این زمان 15 دقیقه‌ای‌ست.
در برخی موارد، موها با یک حوله‌ گرم یا کلاه حمام می‌پوشانند، تا جذب مواد به مو بالا رود. در صورتی که موهای بسیار خشکی دارید، می‌توانید ماسک مو را به صورت روزانه استفاده نمایید.


عملکرد
مواد کاتیونی (مواد یونی، دارای بار مثبت) نرم کننده‌ موجود در ماسک مو، رفتار و عملکرد یکسانی با مواد موجود در نرم کننده دارد. به علت دارا بودن بار الکتریکی مثبت، این مواد جذب تارهای مو می‌شوند و روی آن قرار می‌گیرند.
همچنین ماسک‌ها دارای مواد موثره دیگری نیز هستند که با به وجود آوردن لایه‌ای روی مو، رطوبت آن را حفظ می‌کنند. ماسک مو همچنین، مملو از روغن‌هایی‌ست که قابلیت نفوذ به تارهای مو را دارند و با افزایش لطافت، سبب بهبود در انعطاف مو می‌شوند.
دیگر این‌که غلظت مواد موجود در ماسک مو، عموما بیشتر از نرم کننده است و به همین دلیل محصول نهایی، از نرم کننده غلیظ‌تر و موثرتر است این یکی از تفاوت نرم کننده و ماسک مو است.

سخن پایانی

مو، یکی از ویژگی‌های اصلی و مهم زیبایی در افراد محسوب می‌شود. به همین علت جهت حفظ زیبایی‌‌مان، می‌توانیم با استفاده از روش‌های مناسب، مراقب سلامت موهایمان باشیم و اطلاعات درستی درباره‌ی رشد، تقویت و راه‌های محافظت از آن بدانیم. در این مقاله به بررسی تفاوت میان نرم‌ کننده و ماسک مو پرداختیم تا با در نظر داشتن این موضوع انتخاب صحیح تری داشته باشیم.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید