testostron کد تخفیف
مراقبت و نگهداری از پوست

منافذ باز پوست چیست چگونه آن را درمان کنیم؟

منافذ باز پوست چیست چگونه آن را درمان کنیم؟

منافذ باز پوست چیست؟

منافذ باز پوست چاله‌ها یا گودال‌ های کوچکی هستند که روی پوست ظاهر می‌شوند و پوست را مانند پوست پرتقال می‌کنند. این منافذ باعث می‌شوند پوست کدر و پیر به نظر بیاید. افرادی که پوست چرب دارند، مستعد ابتلا به این مشکل هستند، چون تولید سبوم در پوست آن‌ها بالا است. منافذ می‌توانند همچنین منجر به عارضه‌هایی مثل جوش سیرسیاه و آکنه شوند و ظاهر پوست را زشت کنند. عوامل مختلفی مثل استرس، ژنتیک و مراقبت ناکافی از پوست می‌توانند احتمال بروز منافذ باز را بیشتر کنند. با افزایش سن پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد که این موضوع عارضه‌ی ذکر شده را بدتر می‌کند.

 

منافذ باز پوست چه گونه ایجاد میشود؟

  •  ژنتیک یا وراثت
  •  فولیکول‌ های ضخیم مو
  •  تولید زیادی چربی پوست (سبوم)
  •  کاهش خاصیت ارتجاعی پوست
  •  آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه مضر خورشید
  •  کاهش تولید کلاژن در پوست که به واسطه افزایش سن روی می‌ دهد

 

پیشگیری از باز شدن منافذ پوست

رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن پوست درصورتی‌که پوست به صورت روزانه با استفاده از پاک‌کننده‌های مرغوب و سازگار با پوست تمیز شود. آلودگی‌های و چربی‌های باقیمانده بر روی سطح پوست از بین می‌روند و منافذ پوستی دیگر باز نخواهند شد.

 عدم دست‌کاری جوش‌ ها و لک‌های پوستی نیز از دیگر عوامل جلوگیری از باز شدن منافذ پوست است. دست‌کاری این موارد باعث ایجاد زخم در سطح پوست می‌شود و جای این زخم حتی در صورت بهبود کامل نیز مانند یک روزنه گشاد بر روی پوست باقی خواهد ماند.

نور خورشید و آلودگی‌ های محیطی یکی از اصلی‌ترین عوامل بازی منافذ پوست هستند. به همین دلیل استفاده منظم از کرم‌ های ضد آفتاب، آسیب ناشی از این موارد را تا حد زیادی خنثی خواهد کرد. توجه کنید که کرم‌های ضد آفتاب و دیگر مواد آرایشی که استفاده می‌کنید، باید با نوع پوست شما سازگار باشند تا خود دلیلی برای باز شدن منافذ پوست و شروع آسیب بیشتر نباشند.

درمان های خانگی منافذ باز پوست

 راه های درمان منافذ باز پوست چیست؟

لایه برداری 

لایه‌برداری پوست به از بین بردن موادی که داخل منافذ گیر کرده و انباشته شده‌ (مانند چربی و آلودگی‌ها) کمک می‌کند. مواد لایه‌بردار وقتی بهترین تاثیر را خواهند داشت که به صورت روزانه، یا تقریباً هر روز استفاده شوند. مجموعه متنوعی از محصولات لایه‌بردار وجود دارند که می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید.

تیکسل

یکی از جدیدترین و مؤثرترین روش های درمان منافذ باز است. تیکسل یا thermal mechanical ablation  از طریق جوانسازی پوست با افزایش محتوا و بهبود عملکرد کلاژن و الاستین در پوست، باعث افزایش استحکام و کشسانی پوست و درنتیجه جمع شدن دهانه منافذ پوست و صاف و یکنواخت شدن سطح پوست می شود. این روش نیز دائمی است.

 

درمان های خانگی منافذ باز پوست

مقدار زیادی آب بنوشید

مرطوب نگه داشتن پوست برای جلوگیری از خشک شدن آن بسیار مهم است. هر روز حداقل دو لیتر آب بنوشید. پوست کم آب می تواند منجر به بزرگتر شدن منافذ شود.

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید 

یکی از اصلی ترین عوامل انسداد منافذ شما نگه داشتن آرایش برای ساعت های طولانی است. بهتر است هر شب قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.

آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا پوست را پاکسازی و تغذیه می‌کند و چربی و کثیفی موجود در منافذ مسدود شده را از بین می‌برد. هر روز ژل آلوئه‌ورا را روی پوست خود بمالید تا منافذ پوستتان کوچک شوند.

 سفیده‌ی تخم‌مرغ

سفیده‌ی تخم‌مرغ پوست را سفت می‌ک ند که این موضوع در کوچک کردن منافذ باز اثرگذار است. ماسک تخم‌مرغ یک گزینه‌ی عالی برای درمان منافذ باز پوست به شمار می‌رود. می‌توانید از این ماسک برای درمان آکنه هم استفاده کنید. دو بار در هفته این ماسک را روی صورت خود قرار دهید تا پوستتان زیبا شود.

درمان منافذ باز پوست

 پوست موز

آنتی‌اکسیدان لوتئین موجود در پوست موز، همراه با پتاسیم آن پوست را جوان و شاداب می‌کنند‌. استفاده‌ی منظم از این ماسک در نرم کردن پوست اثرگذار است. از این روش خانگی یک روز در میان استفاده کنید.

 روغن آرگان

روغن آرگان پوست را تغذیه کرده و منافذ باز پوست را کوچک می‌کند. این روغن غنی از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است که پوست را هیدراته می‌کنند و آن را درخشان نگه می‌دارند. هر شب قبل از خواب این روش درمانی را به کار بگیرید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن‌ های پرکاربرد است که برای پوست، مو و سلامتی خواص متعددی دارد. ترکیبات فنولیک موجود در روغن زیتون خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارند. این ترکیبات سلامت پوست را حفظ کرده و خشکی، خارش و دیگر مشکلات پوستی را رفع می‌کنند. 

عسل

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل باعث می‌شوند پوست جوان و سالم به نظر بیایند. این ترکیب به‌عنوان یک قابض طبیعی عمل کرده و منافذ باز‌، به‌ویژه منافذ قابل‌مشاهده‌ی اطراف بینی را کوچک می‌کند‌. عسل را هر روز یا هر یک روز در میان روی صورت خود قرار دهید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید