hairtamin خرید قسطی با اسنپ پی
مراقبت و نگهداری از مو دانستنی های پزشکی

فواید بی نظیر وازلین برای مژه و ابرو

فواید بی نظیر وازلین برای مژه و ابرو

 فواید بی نظیر وازلین برای مژه و ابرو؛  ابروها یکی از اساسی‌ترین اعضا تاثیرگذار در زیبایی صورت محسوب می‌شوند و به نوعی قاب چشمان به شمار می‌روند. داشتن ابروهای پر پشت و مرتب یکی از مهم‌ترین اصول زیبایی است. یکی از موادی که برای تقویت ابرو از آن استفاده می‌شود، وازلین است.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • تاثیر وازلین بر رشد ابرو و مژه
  • وازلین برای پرپشت شدن ابرو
  • وازلین برای تقویت مژه‌‌ها
  • نحوه استفاده از وازلین برای مژ‌ه‌ها
  • دیگر فواید وازلین
  • آیا استفاده از وازلین عوارض دارد؟
  • سخن پایانی

 تاثیر وازلین بر رشد ابرو و مژه

پیش از پرداختن به موضوع مهم، بگذارید در ابتدا وازلین را معرفی نماییم. در واقع وازلین یک ژله نفتی و یک خمیر ضخیم و مومی شکل بوده که در دنیای امروزی به خوبی توانسته جایگاه خود را به عنوان یک محصول مراقبت از پوست و مو به همگان ثابت کند. لازم به ذکر است که از این ماده جهت درمان جوش‌های جزئی و سوختگی نیز استفاده می‌شود.

وازلین برای پرپشت شدن ابرو

همانطور که در بالا نیز بیان نمودیم، وازلین از مشتقات نفتی است و ترکیبی از روغن‌های معدنی و موم‌ها ساخته شده است. وازلین قدرت مرطوب‌کنندگی بسیار بالایی دارد و به همین جهت برای بهبود بافت‌های آسیب دیده نقاط مختلف پوست اعم از اگزما یا لب‌های خشک تاثیر چشمگیری دارد.

از وازلین نه تنها برای پوست بلکه جهت پرپشت شدن مژه و ابرو نیز کمک گرفته می‌شود. از آنجا که وازلین مانند یک روغن طبیعی، خواص مرطوب‌کنندگی بالایی دارد، ابروهای خشک را به خوبی مرطوب و آبرسانی می‌نماید. ماساژ ابرو پس از زدن وازلین، موجب ضخیم‌تر شدن ریشه موهای ابرو خواهد شد.

از طرفی دیگر، وازلین محیط مرطوبی را فراهم می‌کند که سببرشد بهتر ابروها می‌شود. در صورت استفاده مداوم از وازلین، رشد سریع‌تر ابروهای خود را مشاهده خواهید کرد.

وازلین برای تقویت مژه‌‌ها

وازلین برای تقویت مژه‌‌ها

همانطور که می‌دانید مژه موهای کوچکی‌ است که سر پلک رشد می‌کند و نه تنها موجب می‌شود تا گرد و خاک مستقیم وارد چشمانمان نشود، بلکه در زیبایی صورت هم تاثیر بسیاری بی‌نظیری دارد.

علت مژه‌های نازک عوامل متعددی است؛ مانند عفونت چشم، سن، ژنتیک، شرایط خاص پزشکی و سلامتی فرد، کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی در بدن، تغییرات هورمونی و غیره.

بسیاری معتقدند که زیبایی چشم‌ها به مژه‌ها برمی‌گردد. اثرگذاری ای که مژه‌های بلند، تیره و پر پشت بر زیبایی چهره دارند، بر هیچ کسی پوشیده نیست. به همین علت است که خانم‌ها همواره در پی وسایل آرایشی هستند که به کمک آن‌ها مژه‌هایی بلندتر و تیره‌تر برای خود بوجود آورند. بسیاری از افراد جهت تقویت مژه‌ها خود از سرمه استفاده می‌نمایند، چیزی که ما آن را اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چرا که سرمه حاوی سرب است و به شدت سلامت مژه‌های‌تان را تهدید می‌کند.

همچنین پیشنهاد می شود مقاله تاثیر مژه بر زیبایی خانم ها را مطالعه نمایید.

در‌ صورتی که می‌خواهید بدون استفاده از ریمل و دیگر وسایل آرایشی، مژه‌های جذاب و پر پشتی داشته باشید، پیشنهاد می‌شود حتما وازلین را امتحان کنید. برای این منظور، چند قطره از وازلین را شب هنگام پیش از خواب روی مژه‌هایتان بزنید. پس از چند وقت، نتیجه بی‌نظیر آن را مشاهده خواهید کرد.

نحوه استفاده از وازلین برای مژ‌ه‌ها

برای این منظور می‌توانید از فرچه ریمل‌های قدیمی، خشک شده کمک گرفت. پیشنهاد ما به شما این است که حداقل سه روز در هفته، از وازلین برای ابرو و مژه‌هایتان استفاده کنید و آن‌ها را با کمک این ماده مرطوب نمایید. مطمئن باشید در صورت مداومت، از حجم مژه‌هایتان شگفت‌زده خواهید شد.

دیگر فواید وازلین

  • درمان موخوره

موخوره نام یکی از بیماری‌های مربوط به مو است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. خشکی ساقه مو یکی از علل ابتلا به موخوره است. برای درمان این مشکل کافیست موها را چرب کنید.

مقداری وازلین را با آب ترکیب کرده و ساقه موهایتان را به آن آغشته کنید و آن را یک شب روی مو هایتان باقی بگذارید و صبح روز بعد با شامپو تمیز کنید. در این صورت خواهید دید که بعد از گذشت مدت کمی، موخوره موهایتان درمان شده و دیگر نگران سلامت موهایتان نخواهید بود.

  • نرم کننده مو

برخی نرم کننده‌های مو موجود در بازار علاوه بر این که موها را نرم و لطیف می‌کنند، گاهی هم ممکن است باعث ریزش آن‌ها شوند. برای جلوگیری از ریزش بیش از حد موها باید دقت کنید که نرم کننده با ریشه مو و پوست سر تماس پیدا نکند. اگر نمی‌خواهید خود را درگیر استفاده از نرم کننده مو کنید بهتر است از یک وازلین استفاده کنید. وازلین یک نرم کننده طبیعی برای موها به شمار بیاید.

  • مرطوب کننده مو

در صورتی که از جمله افرادی هستید که بعد از استحمام موهایتان حالت وز پیدا می‌کند، حتما همواره به دنبال یک مرطوب کننده مو بوده‌اید. اما ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم و آن هم این است که از وازلین کمک بگیرید. وازلین می‌تواند به خوبی به عنوان یک مرطوب کننده عمل کند و با آبرسانی به موها از خشک شدن و شکنندگی آن‌ها جلوگیری کند. تنها کافیست مقداری روغن وازلین را روی موهایتان بمالید تا از وز شدن آن‌ها رهایی پیدا کنید. با این کار می‌توانید با کمترین هزینه به موهای خود رسیدگی کنید.

نحوه استفاده از وازلین برای مژ‌ه‌ها
  • درمان شپش موی سر

همانطور که با پیشرفت علم و بالا رفتن سطح بهداشت جامعه، همچنان هم شاهد شیوع شپش مو در بیشتر مدارس هستیم، مبارزه با این مسئله بسیار مهم جلوه می‌کند. راه‌های مختلفی برای درمان شپش مو وجود دارد که یکی از آن‌ها این است که یک لایه ضخیم وازلین را روی سر قرار دهید و آرام آن را ماساژ دهید. این کار به از بین رفتن شپش سر کمک بسیاری خواهد کرد.

  • درمان شوره سر

شوره سر به عنوان یک مشکل پوستی ممکن است در برخی افراد ایجاد شود. این مشکل عمدتاً به دلیل خشکی پوست سر رخ دهد و در اکثر موارد با استفاده از شامپوهای ضد شوره قابل درمان است. یکی از روش‌های مقابله با شوره سر و درمان آن استفاده از وازلین است. شما می‌توانید وازلین را به مدت 15 دقیقه روی پوست سرتان قرار داده و سپس آن را با شامپو مناسب برای موهایتان بشویید. اگر این روش را چندین بار تکرار کنید، می‌توانید شوره سر خود را به طور موقت یا حتی برای همیشه کنترل کنید.

آیا استفاده از وازلین عوارض دارد؟

وازلین، که از ترکیبات نفتی به دست می‌آید، ممکن است در برخی از افراد حساسیت و واکنش‌های آلرژیک ایجاد نماید. به همین دلیل، به منظور پیشگیری از هرگونه خطرات احتمالی، توصیه می‌شود قبل از استفاده از وازلین، با پزشکتان مشورت کنید.

سخن پایانی

از وقتی ابروهای نازک دیگر مد نیستند، خانم‌ها بیشتر تمایل دارند روشی برای ضخیم کردن ابروهایشان پیدا کنند. متأسفانه، هیچ مدرکی وجود ندارد که تأیید کند مواد استفاده شده در وازلین برای پُرپشت شدن یا ضخیم شدن ابرو موثر باشد. با این حال، وازلین یک مرطوب کننده قوی است که به واقعیت کمک می‌کند ابروها به نظر پُرپشت و ضخیم تر بیایند.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید