hairtamin هیرتامین
مراقبت و نگهداری از مو اخبار

معرفی بهترین داروهای تقویت مژه و ابرو

معرفی بهترین داروهای تقویت مژه و ابرو

معرفی بهترین داروهای تقویت مژه و ابرو؛ بلندی و حجم مژه‌ها تأثیر زیادی در زیبایی صورت دارند اما همواره استفاده از ریمل و فرمژه سخت بوده و موجب استرس می‌شود. پیشنهاد می‌شود راهکاری پیدا کنیم که مژه‌‌ها طبیعی و پرپشت به نظر برسند، تا نیازی به استفاده مداوم از آرایش نباشد و هزینه هر ماه روی لوازم آرایشی، مثل ریمل، هدر نرود.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • نحوه عملکرد تقویت کننده‌های مژه و ابرو
  • بررسی علل کم پشتی و ریزش ابرو
  • راهکارهای تقویت مژه و ابرو
  • درمان دارویی ریزش ابرو
  • تقویت مژه سریتا
  • سخن پایانی

نحوه عملکرد تقویت کننده‌های مژه و ابرو 

تقویت‌کننده‌های مژه و ابرو از طریق تقویت فولیکول‌های مو در نواحی مژه و ابرو عمل می‌کنند و جلوی شکستگی و ریزش مژه و ابروها را هنگام مالیدن چشم می‌گیرند. همچنین سرعت رشد مو را افزایش می‌دهند و الاستیسیته، رشد، استحکام و ضخامت مژه و ابروها را ارتقا می‌دهند. بیشتر سرم‌های مژه و ابرو از ترکیبی از ویتامین‌ها و روغن‌های موضعی تشکیل شده‌اند و به شما قول می‌دهند که مژه و ابروهایتان را تقویت کنند.

علل کم پشتی و ریزش ابرو

بررسی علل کم پشتی و ریزش ابرو

کم‌پشتی و ریزش ابرو ممکن است به دلایل مختلفی، از جمله مشکلات هورمونی، آلوپسی (پوسته‌ریزی سر), پسوریازیس (آسیب پوستی مزمن), عوارض دارویی، تغذیه نامناسب و استرس، بازگشت کند. تشخیص دقیق علت این مشکل می‌تواند در درمان به فرد کمک بسیار کارآمدی کند.
مهم‌ترین عوامل کم پشتی و ریزش ابرو شامل موارد زیر است:

  1. آلوپسی
  2. شیمی درمانی
  3. بالا رفتن سن
  4. مشکلات هورمونی
  5. مشکلات تیروئیدی
  6. استرس بیش از حد
  7. عوارض جانبی داروها
  8. اگزما و پسوریازیس
  9. عادت به کندن ابروها
  10. کمبود ویتامین B7 یا بیوتین

راهکارهای تقویت مژه و ابرو

افرادی که به دلایلی مانند آنچه گفته شد، با ریزش مو در ناحیه ابرو مواجه شده‌اند، در مرحله اول باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و با تشخیص عامل اصلی، بهترین روش درمان را انتخاب کنند.

  • لیفت مژه و ابرو

برای بهبود حالت مژه‌هایتان، می‌توانید به آرایشگاه مراجعه کرده و لیفت مژه و ابرو انجام دهید. در این روش از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. با انجام لیفت مژه، نیازی به استفاده از مدل‌دهنده مژه نخواهید داشت زیرا مژه‌هایتان به طور طبیعی فر خواهد شد. یک روش دیگر نیز کاشت مژه است. کاشت مژه انواع مختلفی دارد و تقریباً هر ماه باید آنها را ترمیم کنید تا همچنان زیبا باقی بمانند. با این روش‌ها، رشد طبیعی مژه‌های شما تقویت نمی‌شود و در بعضی موارد می‌تواند باعث ریزش مژه گردد.

  • استفاده از روغن‌های طبیعی

اگر به هدف افزایش پرپشتی مژه‌های خود فکر می‌کنید و در عین حال می‌خواهید از مواد شیمیایی موجود در تقویت‌کننده‌های مژه اجتناب کنید، بهتر است از روغن‌های طبیعی استفاده کنید. مثلاً روغن کرچک، روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا موادی هستند که می‌توانید برای تقویت مژه بهره‌برداری کنید. 

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله فواید بی نظیر وازلین برای مژه و ابرو را نیز مطالعه نمایید.

به علت عدم وجود مدرک قوی درباره اثربخشی روغن کرچک و نارگیل بر روی رشد مژه‌ها، نمی‌توان به صورت قاطع ادعا کرد که این روغن‌ها باعث رشد مژه‌ها می‌شوند. با این حال، روغن‌های طبیعی خاصیت آب‌رسانی دارند و احتمالاً می‌توانند در افزایش رشد مژه‌ها موثر باشند. قابل ذکر است که روغن‌های طبیعی به هیچ وجه به سلامتی مژه‌ها آسیب نمی‌رسانند و همچنین می‌توانند انعطاف‌پذیری ریشه‌های مو را بهبود بخشند.

  • قرص تقویت مو و داروی پرپشت شدن مژه

اگر می‌خواهید مژه‌های بلند، جذاب و زیبا داشته باشید، می‌توانید از قرص تقویت مو استفاده کنید. این نوع مکمل‌ها می‌توانند در تقویت رشد مژه‌ها مفید باشند. برای بهبود رشد مژه‌ها، قرص بیوتین یکی از موثرترین مکمل‌ها است. بیوتین فولیکول مو را تقویت کرده و همچنین خواص ضد التهابی برای مبارزه با ریزش مو دارد. مصرف غذاهایی که غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، نیز می‌تواند در حفظ رطوبت مژه‌ها، مقابله با التهاب و بهبود رشد مژه‌ها مؤثر باشد. ماهی‌هایی مانند سالمون و همچنین آجیل‌ها منابع خوبی از امگا ۳ هستند.

  • شانه کردن مژه ها

اگر اغلب مژه های خود را براش بزنید و آنها را شانه کنید، به جلوگیری از شکستگی مژه ها کمک می کند. همانطور که موهای سر شما ممکن است خشک شوند و آسیب ببینند، مژه ها نیز ممکن است آسیب ببینند. شانه کردن مژه ها به توزیع طبیعی و مغذی چربی در مژه ها کمک می کند و همچنین در افزایش طول مژه ها و جلوگیری از لبه ای شدن آنها موثر است.

درمان دارویی ریزش ابرو

همان‌طور که قبلاً گفته شد، مراجعه به پزشک و تشخیص علت اصلی ریزش مو مهمترین قدم در درمان است. در این بخش، ما روش‌های شایع برای درمان ریزش ابرو و تقویت رشد آنها را بررسی خواهیم کرد.

  • بیماتوپروست موضعی

بیماتوپروست عبارت است از یک داروی موضعی که می‌توان آن را به طور مستقیم روی مژه و ابرو استفاده کرد. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که استفاده یک مرتبه در روز از بیماتوپروست ممکن است نتایج بسیار خوبی در کاهش ریزش مژه و ابرو به همراه داشته باشد.

  • کورتیکواستروئیدها

استفاده از کرم‌ها یا پمادهای استروئیدی می‌تواند به کاهش روند ریزش مو کمک کند. همچنین، تزریق کورتیکواستروئید می‌تواند به تحریک رشد مو کمک کند.

  • ماینوکسیدیل

معمولاً افراد برای درمان ریزش موی ابرو از ماینوکسیدیل و کورتیکواستروئیدها استفاده می‌کنند. استفاده از ماینوکسیدیل ۵٪ به صورت موضعی دو بار در روز، حداقل تأثیر را به دنبال خواهد داشت. برای بهترین نتیجه، ممکن است ترکیب این دارو با کورتیکواستروئیدها مورد استفاده قرار بگیرد.

تقویت مژه سریتا

ریزش مژه ها بیش از حد باشد می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. از جمله می‌توان به التهاب موضعی، کاهش آهن بدن و پروتئین، رژیم غذایی نامناسب، اختلال تیروئید و استفاده از داروهای موضعی اشاره کرد. در مورد عوارض تقویت مژه سریتا، تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص مشاهده نشده است.

محلول تقویت مژه سریتا رشد دوباره تار های مژه را تحریک می کند و فولیکول های مژه را بزرگ می‌کند. استفاده از این محصول با رطوبت رسانی مناسب و افزایش الاستیسیته مژه ها همراه میباشد. ترکیبات تقویت مژه سریتا سرشار از پپتید ها و ویتامین های با خاصیت تقویت کنندگی مژه می‌باشد. 

محلول تقویت کننده سریتا از ریزش مژه ها و سفید شدن آن ها جلوگیری می‌کند. رشد، استحکام و ضخامت مژه ها را افزایش می‌دهد. به ترمیم و بازسازی مژه هایی که مورد آسیب قرار گرفته اند کمک می‌کند. محلول تقویت مژه سریتا از اثرات آنتی اکسیدانی دارد. از خاصیت ضد التهابی و ضد خارش برخوردار می‌باشد.

سخن پایانی

استفاده از بهترین تقویت کننده‌های ابرو و مژه می‌تواند به طور قطع در افزایش زیبایی چهره تأثیرگذار باشد. به همین دلیل، در سال‌های اخیر، بسیاری از خانم‌ها که علاقه‌مند به زیبایی طبیعی هستند، از جایگزینی روش‌هایی مانند اکستنشن مژه یا تاتو ابرو با استفاده از تقویت کننده‌های مژه و ابرو استفاده می‌کنند.

 

 

2 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید