testostron حراج آخرسال آقای دارو
مراقبت و نگهداری از پوست

مزایای استفاده از شامپو بدن برای پوست

مزایای استفاده از شامپو بدن برای پوست

حمام کردن و شستن بدن عملی است که هر فردی میبایست آن را انجام دهد تا پوستی سالم و سلامت داشته باشد. استحمام بسیار ساده است. جهت استحمام تنها به شامپو و یک لیف نیاز است تا پوست بدن‌ را با آن شست و شو دهید و آلودگی‌ها را از بین ببرید. امروزه شوینده‌های متفاوتی در بازار وجود دارد و هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص به همراه دارند.  
همچنین باید با این نکته توجه داشت که انتخاب یک شوینده باکیفیت و سازگار با پوست کار نسبتا دشواری است. علاوه بر شامپو مو، شامپو دیگری نیز وجود دارد که مخصوص بدن است و باید برای شستن پوست بدن از آن استفاده کرد. البته هنوز هم برخی افراد برای شستن پوست بدن و موها از صابون استفاده می‌کنند که البته کار درستی نیست. با این وجود امروزه استفاده از شامپو بدن نسبت به صابون از بسیار ترند است و بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • شامپو بدن چیست؟
  • چه تفاوتی میان صابون و شامپو بدن وجود دارد؟
  • مزایای استفاده از شامپو بدن برای پوست
  • سخن پایانی

شامپو بدن چیست؟


شامپو بدن محصولی بشمار می‌رود که جهت تمیز کردن بدن استفاده می‌شود و علاوه بر حفظ سلامت پوست به نرم و لطیف شدن پوست بدن نیز کمک شایانی می‌کند. استفاده از شامپو بدن حس تمیزی و سبکی را برای شما به ارمغان می‌آور‌‌د. شامپوهای مخصوص بدن بسیار متعدد هستند و هر کدام از آن‌ها مناسب یک نوع پوست می‌باشد.  

شامپو بدن چیست؟

چه تفاوتی میان صابون و شامپو بدن وجود دارد؟


صابون‌های امروزی حالت جامد دارند و برای اینکه حالت جامدشان حفظ شود به آن‌ها گلیسیرین نمی‌افزایند. به طور معمول صابون‌ها حاوی نمک‌های خانواده سدیم هستند و حالت قلیایی آن‌ها بیشتر است، در نتیجه دارای PH نزدیک به 8 و 9 می‌باشند. شامپوها به دلیل اینکه روند تولیدشان متفاوت است و حالت مایع دارند قابلیت این را دارند که با آ‌ن‌ها گلیسیرین اضافه کنند و به دلیل داشتن همین ماده دارای PH خنثی می‌باشند. در حقیقت تفاوت اصلی میان صابون و شامپو بدن در نوع ترکیبات و مواد اولیه استفاده شده در آن‌ها است.
 به طور معمول در ساخت صابون از ترکیبات صابونی و ترکیبات حلال در چربی استفاده می‌شود، اما جهت ساخت شامپو از مواد غیر صابونی که به PH پوست بدن نزدیک‌تر است، استفاده می‌شود. صابون و شامپو هر دو قدرت تمیزکنندگی خوبی دارند اما توصیه ما این است که از شامپو برای شستشو بدن و تمیز کردن پوست استفاده کنید. شامپو بدن سازگار با پوست نه تنها پوست شما را خشک و کم آب نمی‌کند بلکه آن را برای مدت زمان طولانی‌تری هیدراته و مرطوب نگه می‌دارد. استفاده آسان از شامپو بدن نسبت به صابون خیلی بیشتر است و این قابلیت وجود دارد که چند نفر به‌طور همزمان از یک شامپو مشترک استفاده نمایند.

مزایای استفاده از شامپو بدن برای پوست

  • کاهش خشکی پوست

صابون‌ها و شامپوهای بدن هر دو در جهت آن تولید شده‌اند که چربی و آلودگی را از روی پوست بدن پاک نمایند، در نتیجه طبیعی است که درجات مختلفی از خشکی پوست بعد از حمام کردن بروز کند. به همین دلیل است که پینشهاد ما این است که بعد از استحمام، حتما از لوسیون‌های مرطوب کننده پوست یا روغن‌های بدن و محصولات مشابه برای مرطوب کردن و آبرسانی پوستتان استفاده نمایید.
اما شاورژل‌ها یا شامپوهای بدن کمتر از صابون‌ها سبب خشکی پوست می‌شوند؛ چرا که معمولا در آن‌ها از سورفکتانت‌های ملایم‌تری استفاده شده و حتی برخی از آن‌ها بدون سولفات خواهند بود. همچنین، از مزایای شامپو بدن می‌توان به این مورد اشاره نمود که در فرمول مایع این محصولات، اغلب از مرطوب کننده‌ها، روغن‌ها و اسانس‌های گیاهی بسیار موثر برای هیدراتاسیون پوست استفاده می‌شود. بهم همین دلیل تا حد چشمگیری کمتر از صابون سبب خشکی پوست می‌شود.

اسکراب چیست؟ اسکراب مناسب پوست ما کدام است؟

  • اسیدیته یا PH مناسب

مزایای شامپو بدن فقط موارد گفته شده اینگونه نیست، بلکه مورد مهم دیگری به نام اسیدیته هم در سلامت پوست تاثیرگذار است. صابون‌ها با اسیدیته‌ی بالای خود سبب می‌شوند پوست از حالت اسیدی طبیعی خود خراج شود و به حالت قلیایی و بازی در بیاید. در حالی که پوست جهت حفظ سلامت، زیبایی و رطوبت خود باید حالت اسیدی و PH پایین داشته باشد. یک شامپو بدن یا شاور ژل به گونه‌ای ساخته می‌شود که اسیدیته کمتری داشته باشد و با تعادل طبیعی پوست سازگار باشد.

  • بهداشتی‌تر بودن

هنگامی که در حمام از صابون‌ها استفاده می‌کنیم، آن‌ها را با همان حالت خیس در جاصابونی قرار می‌دهیم. قرار گرفتن صابون خیس در یک ظرف و در محیط حمام، بهترین فرصت برای جمع شدن آلودگی و میکروب‌ها در فاصله بین دو حمام است. از دیگر مزایای شامپو بدن این است که ‌پس از استفاده درب آن کاملا بسته می‌شود و با رطوبت و میکروب‌های محیط در تماس نیست. 

به علاوه تنها مقداری از محصول را که نیاز دارید، از بطری شامپو خارج می‌کنید و باقی مواد دست نخورده می‌ماند. این موضوع بهداشتی بودن حتی در استفاده‌ی چندین نفر از یک صابون هم صادق است که می‌تواند سبب انتقال میکروب‌ها و ویروس‌ها بین افراد شود. در حالی که شامپوها و شاور ژل‌ها این مشکل را ندارند و در استفاده مشترک توسط چندین نفر، سبب انتقال میکروب‌ها نمی‌شوند.

چه تفاوتی میان صابون و شامپو بدن وجود دارد؟
  • حاوی مواد موثره پرخاصیت

در صورتی که تمایل داشته باشید که از شامپو بدن یا شاور ژل‌های موجود در بازارهای جهانی استفاده نمایید، حتما تا به حال در مورد خواص آن‌ها، رایحه‌های دل‌انگیز و ترکیبات ارزشمندشان شنیده‌اید. تا به جایی که حتی اگر طرفدار سرسخت این محصولات هم نباشید، اما بازهم تمایل داشته باشید حداقل یک بار هم که شده آن‌ها را امتحان نمایید.
همچنین انواع روغن‌های گیاهی مفید و مغذی پوست یا اسانس‌های دانه‌ها و گیاهان و گل‌های متنوع به شامپو بدن‌ها افزوده می‌شوند تا در کنار شستشوی بدن، مانند یک شامپوی درمانی، خاصیت چشمگیری در اختیار پوست قرار دهند. 

بعضی از آن‌ها رطوبت‌رسان هستند، برخی دارای ویتامین E و C و حتی برخی دیگر اسیدهای چرب مفیدی دارند که از خشکی و کشیدگی پوست بعد از استحمام پیشگیری می‌نماید. علاوه بر مواد موثره متنوع و مفید، اغلب این شامپوهای بدن پارای رایحه‌های بی‌نظیر و وسوسه برانگیز همچون لیمو، شکوفه گیلاس، وانیل، نارگیل، نعناع و انواع عطرهای میوه‌ای جذاب هستند. کافی است یکبار آن‌ها را امتحان کنید تا دیگر به سراغ صابون‌ها نروید!

سخن پایانی

استحمام کار بسیار ساده‌ای است؛ تنها کافیست تا کمی شوینده به بدن خود بزنید، زیر آب رفته و آن را بشویید. اکنون در بین شوینده‌های بدن، محبوبیت شامپو بدن از صابون و دیگر شوینده‌ها بیشتر شده و فروش بیشتری دارد. اما در صورتی که هم شامپو بدن هم دیگر مدل شوینده ها می توانند پوست را تمیز کنند و یک کار مشابه انجام می‌دهند چرا شامپو بدن محبوبیت بیشتری دارد؟ در این مقاله به پاسخ این سوال پرداختیم.

 

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید