testostron تستوسترون
دانستنی های پزشکی

تاثیر استرس روی سلامت بدن

تاثیر استرس روی سلامت بدن

مقدمه مطلب، آشنایی کوتاه با مقوله استرس

در زمان مشکلات مالی، استرس های شغلی، مشکلات شخصی و غیره خیلی از انسان ها -به ویژه جوانان- با استرس زیادی همراه می شوند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است:

  • تقریباً یک سوم از افراد در مورد چیزی که مربوط به استرس شان است، به پزشک مراجعه کرده اند.
  • 57 درصد از افراد می گویند که آنها از استرس خود رنج برده و دچار افت کیفیت در زندگی و رفتارشان می شوند. 43 درصد نیز با استرس تقویت شده و عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.
  • تقریباً بیش از یک سوم افراد دارای شغل یا مشاغل استرس زا هستند.

همین طور که می بینید، استرس تقریبا به بخش جدانشدنی زندگی خیلی ها تبدیل شده و نمی توان آن را مسئله پیش پا افتاده ای قلمداد کرد. از این رو ما در این مقاله از سایت آقای دارو سعی کردیم به صورت خلاصه و مفید به بررسی مقوله استرس و نقش آن در زندگی های امروزی بپردازیم. با ما همراه باشید.

آنچه در مقاله «تاثیر استرس روی سلامت بدن» میخوانیم
  • تاثیرات استرس روی بدن
  • بهترین راه های جلوگیری از استرس
  • چهار روش سریع از بین بردن استرس
  • سخن پایانی

تاثیرات استرس روی بدن

استرس دارای تأثیرات زیادی روی سلامتی افراد است. این تاثیرات گاهی می تواند روی پوست شما نیز دیده شود. متخصصان پوست می گویند استرس هضم غذا را کند کرده و باعث تغییر در ساختار باکتری هایی می شود که می توانند یکپارچگی پوشش روده شما را به خطر بیاندازند. این امر می تواند باعث التهاب در سراسر بدن شده و مشکلاتی نظیر آکنه و همچنین پیری زودرس را موجب شود. ناگفته نماند هورمون استرس که کورتیزول نام دارد کلاژن را تجزیه کرده و پوست را در برابر مشکلات بیرونی ضعیف می سازد.

علائم قابل مشاهده دیگری از استرس وجود دارد که در بین شان چشمان پف دار و دایره های تیره از فشار چشم و کمبود خواب شایع تر ااست. البته قرمزی و سوزش چشم می تواند ناشی از خوردن غذای التهابی یا ناسالم نیز باشد. در کنار این موضوع، پوست تخلیه شده و خشک هم می تواند ناشی از کم آبی بدن باشد و نمی توان همه این ها را به تنهایی به استرس نسبت داد. در مجموع استرس می تواند باعث شیوع آکنه، خشکی پوست، پسوریازیس و اگزما شود.

بهترین راه های جلوگیری از استرس

کلید جلوگیری از بسیاری از اثرات جسمی و قابل مشاهده استرس، داشتن آرامش است. این آرامش از طریق آیین های مراقبت روزانه به دست می آید. کارهایی مانند مراقبه کردن، قرار گرفتن کمتر در معرض صفحه نمایش، ورزش کردن و همچنین مراقبت منظم از بدن و بکارگیری داروهای طبیعی برای افزایش آرامش بسیار مفید هستند. آرامش برای کمک به کاهش اثرات استرس مهم است. در حالی که بدن انسان برای مدیریت استرس مثبت و منفی طراحی شده است، استرس مداوم بدون استراحت برای بازگرداندن بدن باعث می شود که بدن انسان تحت حملات مداوم عصبی قرار بگیرد و حالت نرمالی نداشته باشد. در واقع آرامش آگاهانه باعث جلوگیری از استرس می شود و به بدن و ذهن شما اجازه می دهد تعادل و هماهنگی را پیدا کنند.

چهار روش سریع از بین بردن استرس

  • یک برنامه مراقبه برای صبح، اواسط روز و قبل از خواب در نظر بگیرید.
  • یک پیاده روی پنج دقیقه ای کوته در طول ناهار برای پاک کردن ذهن خود انجام دهید.
  • ماسک های تسکین دهنده صورت که پوست تان را تغییر می دهد را بکار بگیرید.

سخن پایانی

استرس واژه ای است که اگر ملکه ذهن تان شود، شما را حالا حالاها ول نخواهد کرد! از آنجایی که در سبک زندگی امروزی استرس به صورت خودکار به زندگی هایمان وارد می شود، هیچ فردی به سادگی نمی تواند ادعا کند که هیچ گاه استرس هیچ موضوعی را تجربه نکرده است. در هر صورت، چنانچه شما هم مثل میلیاردها انسان دیگر با این احساس روبرو شده اید، برای حل مشکلات تان در قدم اول نیاز به تغییر فکر و باورهای خودتان بوده و در قدم های بعدی استفاده از یک مشاور، روانشناس و حتی بکارگیری داروهای پزشکی راهکار پیشنهادی است. امیدواریم این مقاله دیدگاه شما را نسبت به موضوع استرس تغییر داده باشد. از این که تا انتها همراه ما بودید از شما متشکریم. شما در صورت تمایل می توانید نظرات، تجربیات و دانش خود را از طریق بخش دیدگاه ها به سمع و بصر ما و سایر کاربران برسانید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید