خرید قسطی با اسنپ پی تستوسترون
مراقبت و نگهداری از پوست

شیت ماسک یا ماسک ورقه‌ای چیست؟

شیت ماسک یا ماسک ورقه‌ای چیست؟

روتین مراقبت از پوست مدل کره‌ای، تحولی تاریخی در صنعت زیبایی محسوب می‌شود. استفاده از محصولات اختصاصی، عملکرد موثر و جذابیت اجرا، آن را به یکی از پرطرفدارترین روتین‌های مراقبتی در سراسر جهان تبدیل نموده است. حتی بسیاری از روتین‌های تخصصی دیگر نیز، از محصولات روتین کره‌ای در مراحل مختلف خود استفاده می‌کنند. یکی از این محصولات، ماسک‌های ورقه‌ای هستند که به علت ویژگی‌های خاص و استفاده آسان افراد بسیاری را به خود جذب نموده‌اند.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • ماسک ورقه ای چیست؟
  • چگونگی عملکرد شیت ماسک
  • فواید ماسک ورقه‌ای
  • باید و نبایدهای استفاده از ماسک ورقه‌ای
  • سخن پایانی

ماسک ورقه ای چیست؟

به طور معمول ماسک ورقه‌ای، از دو بخش نقاب و مایع ماسک تولید می‌شود. نقاب ماسک‌های ورقه‌ای در نمونه‌های نخستین خود، به شکل ورقه‌های پارچه مانند تولید می‌شدند. این ورقه‌ها با توجه به برند و خواص ماسک، اغلب از جنس الیاف، پنبه، سلولز یا خمیر نارگیل ساخته می‌شوند.
این نوع ماسک صورت در جایگاه چشم، بینی و لب شکاف‌هایی دارند که تنفس و دیدن را در هنگام استفاده از ماسک برای فرد امکان‌پذیر می‌نمایند. هرچند این مدل ماسک هنوز پرطرفدارترین انواع ماسک‌های ورقه‌ای است؛ اما نوع سیلیکونی و فلوئورسنت آن‌ها نیز به تازگی افراد بسیاری را به خود جذب نموده‌است. درباره بخش مایع ماسک‌های ورقه‌ای، باید اینگونه گفت که با کمپلکسی مغذی از سرم‌های تقویت پوست مواجه هستیم. این مایع، نسبت به عناصر سازنده خود می‌تواند خواص بی‌نظیری به ماسک بدهد.

ماسک ورقه ای چیست

چگونگی عملکرد شیت ماسک

هر ورق ماسک، به طور کامل آغشته به سرم‌های غلیظ و مفید برای پوست اعم از هیالورونیک و ویتامین‌ها است. این مواد به‌صورت محلول در فاز آب وجود دارند. بودن ورقه‌، از تبخیر سریع فاز آب پیشگیری می‌کند و مواد موثر را مدت زمان بیشتری را در دسترس پوست قرار می‌دهد. این موضوع سبب می‌شود شیت ماسک حتی با یکبار استفاده، بسیار کارآمد برای پوست عمل نماید.

فواید ماسک ورقه‌ای

در صورتی که به دنبال مکملی فوق‌العاده برای تقویت پوستتان هستید، پیشنهاد ما این است که حتی یکبار هم که شده از ماسک‌های ورقه‌ای استفاده نمایید. این محصولات، در قبال هزینه مناسب و نحوه استفاده راحتی که دارند، بسیار طرفدار دارند. با این وجود، ماسک‌های ورقه‌ای نیز با تمام فواید خود، از اخبار زرد و شایعات صنعت زیبایی در امان نمانده‌اند.

خواص بی‌نظیر کاکائو برای زیبایی و سلامت ‌‌پوست

برخی افراد اینگونه بیان می‌کنند که استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای در روتین مراقبتی، تنها جنبه سرگرمی دارد. حتی برخی بر این باورند که استفاده از آنها مزیت خاصی ندارد و اتلاف وقت و هزینه است. در صورتی که تنها یک مرتبه از ماسک‌های ورقه‌ای استفاده کرده باشید، می‌دانید که این دست اطلاعات، تماما غیر قابل استناد هستند.  فرمولاسیون خاص این محصول، مزایای غیر قابل انکاری برای پوستتان به همراه دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش میزان جذب مواد مغذی 

اغلب ماسک‌های ورقه‌ای در فرمولاسیون خود حاوی موادی به نام بوتیل گلیکول هستند. این ماده، قدرت نفوذ زیادی دارد و به عنوان یک انتقال دهنده یا ترانسفر مولکولی ساخته می‌شود. بوتیل گلیکول، مواد مغذی موجود در ماسک ورقه‌ای را به لایه‌های عمقی پوست انتقال می‌دهد. از این راه، تاثیرگذاری این محصول را بالا می‌برد.

  • نحوه استفاده آسان

همانطور که می‌دانید ماسک‌های صورت، بسیار متنوع هستند اما استفاده از اغلب آن‌ها، به ابزارهای مخصوصی همچون پد ماسک یا براش‌ نیاز دارد. همچنین، نیاز به شستشو نیز یکی دیگر از معضلات استفاده از آن‌ها است. در عوض، ماسک ورقه‌ای به هیچ گونه ابزاری نیاز ندارد و می‌توانید در هر شرایطی از مزایای این محصول بهره ببرید و‌ به سلامت پوست خود کمک‌ نمایید.

  • فرمولاسیون تسکین دهنده‌

یکی از ویژ‌گی‌های مهم و اساسب ماسک‌های ورقه‌ای، خاصیت التیام بخشی آن‌هاست. این محصولات در هر نوعی که باشند، می‌توانند نقش بسزایی در تسکین التهابات، قرمزی پوست و واکنش‌های حساسیتی بازی کنند.

  • عدم محدودیت در دفعات استفاده 

فرمولاسیون ملایم، موثر و التیام بخش ماسک‌های ورقه‌ای، محدودیت استفاده ندارند. این بدان معناست که می‌توانید روزانه، ماسک ورقه‌ای خود را مصرف نمایید و از مزایای آن استفاده نمایید.

باید و نبایدهای استفاده از ماسک ورقه‌ای

باید و نبایدهای استفاده از ماسک ورقه‌ای

همانطور که اطلاع دارید، ماسک‌های ورقه‌ای، به صورت یکبار مصرف تولید و ساخته شده‌اند. این محصول پس از یکبار قرار گرفتن روی پوست صورت، تمام خواص خود را از دست می‌دهد. در نتیجه این بحث، استفاده دوباره از آن نه تنها مزیتی ندارد، بلکه احتمال دارد سبب انتقال آلودگی نیز شود.

 از جمله عوارضی که استفاده مجدد ماسک ورقه‌ای به دنبال دارد، می‌توان به جوش‌های چرکی و ملتهب، خشکی پوست و مسدودیت منافذ اشاره نمود. در صورتی که خسته هستید و ممکن است خوابتان ببرد به هیچ عنوان از ماسک ورقه استفاده نکنید؛ چرا که ماندگاری بیش از حد این ماسک بر سطح پوست، سبب به وجود آمدن پدیده اسمز معکوس می‌شود. 

قبل از باز کردن بسته بندی ماسک، آن را ماساژ دهید تا مایع به طور کامل جذب الیاف نقاب شود. همچنین، توصیه می‌شود ماسک‌ها را در یخچال نگهداری کنید تا عملکرد بهتری روی پوست صورتتان داشته باشند.

در زمان استفاده از ماسک ورقه‌ای، می‌توانید از ماساژور صورت یا جید رولر جهت بالا بردن جذب مواد مغذی کمک بگیرید.
 مایع اضافی ماسک را دور نریزید. این مایع، مملو از مواد مغذی است. می‌توانید از آن برای پوست ناحیه دستانتان نیز استفاده نمایید. 

جهت انجام این کار، کافی است مایع را کف دستتان بریزید و آن را کمی ماساژ دهید. سپس، به کمک سلفون دستتان را بپوشانید. پس گذشت از 20 دقیقه سلفون را بردارید و اجازه دهید ماسک روی دستتان باقی بماند تا از کار خود را به سرانجام برساند.

سخن پایانی

امروزه اغلب افراد شاغل به بهانه نداشتن وقت و زمان کافی، از رسیدگی به پوست خود منصرف می‌شوند. اما با وجود ماسک ورقه‌ای، این بهانه‌ها به‌هیچ ‌وجه پذیرفته نمی‌شود. شما می‌توانید ورقه‌ها را در هنگام تمیزکردن خانه، آشپزی یا مطالعه و تماشای تلویزیون روی صورت خود بگذارید. سپس بدون نیاز به شست ‌و شو، از روی پوست بردارید و از شفافیت و درخشندگی پوست خود لذت ببرید.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید