hairtamin هیرتامین
مراقبت و نگهداری از پوست

پی آر پی صورت، مزایا و کاربردهای آن

پی آر پی صورت، مزایا و کاربردهای آن

با گذشت زمان و بالا رفتن سن، ممکن است چین و چروک‌هایی در صورت شما پدیدار شوند. این چین و چروک‌ها به خصوص در نواحیی از صورت که در هنگام بروز حالات مختلف مانند خنده و اخم و غیره، حرکت می‌کنند، شکل می‌گیرند. خطوط عمودی کنار بینی و چین‌های اطراف چشم نشانه‌هایی از بالا رفتن سن شما هستند.

علت بروز این چین و چروک‌ها آن است که پوست شما به تدریج قابلیت ارتجاع خود را از دست می‌دهد و بافت‌های پشتیبان زیر پوست تحلیل می‌شوند. این موضوع باعث شل شدن پوست صورت و لاغر شدن آن می‌شود. پلاسمای غنی از پروتئین یا PRP، در واقع پلاسمای خون است که غلظت بالایی از پلاکت‌ها را داراست. با فعال‌سازی پلاکت‌ها، فاکتورهای رشد و سیتوکین آزاد می‌شوند و عملیات بازسازی و ترمیم در صورت شروع می‌شود. 

تزریق پلاسمای PRP به پوست صورت منجر به افزایش حجم و پرگونی صورت می‌شود و همچنین فاکتورهای رشد موجود در آن به جوانسازی صورت از داخل کمک می‌کنند. این فاکتورهای رشد باعث افزایش تولید کلاژن و رگ‌های خونی جدید در صورت می‌شوند، که بازسازی پوست را تحریک می‌کند و نتیجتاً پوستی جوانتر و روشن‌تر به دست می‌دهد.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • مراحل انجام پی آر پی صورت
  • چه مشکلاتی را می‌توان با تزریق پی آر پی برطرف کرد؟
  • مزایای استفاده از پی ار پی
  • سه نمونه از عوارض پی آر پی صورت
  • سخن پایانی

مراحل انجام پی آر پی صورت

در فرآیند پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای صورت، ابتدا یک نمونه 60-30 میلی‌لیتری از خون شما تهیه می‌شود. سپس با استفاده از دستگاهی به نام سانتریفیوژ، پلاکت‌ها از سایر سلول‌های خونی مثل گلبول قرمز جدا می‌شوند. پلاکت‌ها همراه با پلاسما و فاکتورهای رشد موجود در خون در محلول رقیقی قرار می‌گیرند.

بعد از پاکسازی و آماده‌سازی پوست، محلول پلاسمای غنی از پلاکت بر روی صورت ریخته می‌شود و سپس فرآیند میکرونیدلینگ از سر گرفته می‌شود. میکرونیدلینگ یک روش درمانی است که با استفاده از سوزن‌های ریز و نوک تیز، میکروسکوپی‌های کوچک در پوست ایجاد می‌کند. این فرآیند حدود 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

استفاده از PRP به همراه میکرونیدلینگ در فرآیند PRP صورت می‌تواند اثرات درمانی میکرونیدلینگ در کاهش چین و چروک صورت و جای جوش را افزایش دهد. علاوه بر این، PRP می‌تواند در کاهش کبودی و قرمزی پس از میکرونیدلینگ نقش موثری داشته باشد.

پی آر پی صورت چیست؟

چه مشکلاتی را می‌توان با تزریق پی آر پی برطرف کرد؟

روش تزریق PRP می‌تواند جهت برطرف نمودن مشکلات زیبایی مختلف استفاده شود، از جمله:

  1. چین و چروک‌های صورت: تزریق PRP می‌تواند به تقویت و بازسازی پوست کمک کند و چین و چروک‌های صورت را بهبود بخشید.
  2. خطوط دور لب و بینی: PRP می‌تواند به ترمیم و آبرسانی پوست در این مناطق کمک نموده و خطوط ریز و چروک‌های دور لب و بینی را کاهش دهد.
  3. چروک‌های دور چشم: PRP می‌تواند به تحریک تولید کلاژن و بازسازی پوست در ناحیه دور چشم کمک کند و چروک‌های این منطقه را کاهش دهد.
  4. افتادگی خفیف پوست زیر چشم و گونه‌ها: PRP می‌تواند به تقویت و ترمیم پوست در این مناطق کمک کند و افتادگی خفیف پوست را بهبود بخشد.

علاوه بر این، تزریق PRP می‌تواند برای بهبود چروک‌های پشت دست و رفع شل شدگی پوست در ناحیه‌های دست، پا، آرنج و زانو استفاده شود. در واقع، PRP قابل استفاده در هر نقطه‌ای از بدن است که نیاز به تقویت و ترمیم پوست دارد.

مزایای استفاده از پی ار پی

با توجه به استفاده از پروتئین و خون بیمار، درمان با PRP برای بسیاری از بیماران ایمن و با کمترین عوارض جانبی احتمالی است. این روش مناسب برای بیمارانی است که نمی‌خواهند به طور مستقیم تحت عمل جراحی قرار بگیرند و تمایل دارند که پوست و صورتشان به تدریج بهبود یابد و نتایج درمان به طور طبیعی ظاهر شود.

آیا برنزه کردن به پوست آسیب می‌رساند؟

  • درمان روزاسه
  • درمان جای جوش
  • رفع افتادگی و شل شدگی پوست
  • کاهش لاغری صورت و کمبود کلاژن
  • درمان سیاهی و تیرگی زیر چشم‌ها
  • بهبود چین و چروک‌های اطراف چشم، دهان، پیشانی کردن
  • گزینه درمانی مناسب برای بیمارانی که به دنبال جایگزینی برای تزریق ژل هستند
همه چیز درباره پی ار پی صورت

۳ نمونه از عوارض پی آر پی صورت

PRP صورت به عنوان یکی از روش‌های جوانسازی پوست، به عنوان یک روش ایمن شناخته می‌شود و عوارض کمتری دارد.

  1.  استفاده از PRP بیشتر در جوانسازی و درمان مشکلات پوستی ناحیه صورت و افزایش رشد موی سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه نتایج این روش بر روی پوست سایر نواحی بدن نیز می‌تواند موثر باشد، اما تأثیرات آن بر روی سایر نواحی بدن به طور کامل مشخص نیست.
  2. PRP صورت یک محرک برای روندهای طبیعی پوست است، نتایج آن به طور آهسته و تدریجی ظاهر می‌شود و زمان لازم برای دیدن نتایج ممکن است بین 3 هفته تا 4 ماه باشد.
  3. پس از انجام فرآیند PRP، ممکن است پوست فرد دچار قرمزی یا کبودی شود. اما این تغییرات رنگی معمولاً به سرعت بهبود می‌یابند و از بین می‌روند.

سخن پایانی

PRP (پی آر پی)، که مخفف واژه پلاسمای غنی از پلاکت است، یک محصول بیولوژیکی بشمار می‌رود که در علم پزشکی و درمان کاربردهای متعددی‌ دارد. این روش جوانسازی به جهت رفع مشکلات پوستی در نواحی صورت و گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله چین و چروک و آسیب‌های ناشی از نور.
پی آر پی تهیه شده از خون بیمار است و پلاکت‌های غنی در آن وجود دارند. این پلاکت‌ها  دربردارنده فاکتورهای رشد و مواد مفید دیگری برای بازسازی و تقویت پوست هستند. با تزریق PRP، این عوامل طبیعی موثر در ناحیه درمانی فراهم می‌شوند و فرآیندهای ترمیمی و جوانسازی پوست را فعال می‌سازند.

 

1 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید