خرید قسطی با اسنپ پی خرید قسطی با اسنپ پی
مراقبت و نگهداری از پوست دانستنی های پزشکی

چگونه مواد مغذی می توانند برای زیبایی پوست مفید باشند؟

چگونه مواد مغذی می توانند برای زیبایی پوست مفید باشند؟

مقدمه مطلب

پوست ما به شدت به مسائل مربوط به سلامت داخلی حساس است و اغلب نشانه های اولیه اختلالات داخلی مانند عدم تعادل هورمونی و  کمبود مواد مغذی در ظاهر خارجی پوست نمایان می شود. ما در این مقاله از مجله آموزشی آقای دارو به شما خواهیم گفت که «چگونه مواد مغذی می توانند برای زیبایی پوست شما تاثیرگذار باشند؟» در ادامه همراه ما باشید.

آنچه در مقاله مواد مغذی مناسب برای پوست میخوانیم
  • بهترین مواد غذایی برای سلامت و شادابی پوست
  • نقش گلوتاتیون در سلامت و زیبایی پوست
  • کمک به آبرسانی پوست با سراموزید
  • جوانسازی پوست به کمک مواد مغذی حاوی ویتامین C
  • جمع بندی نهایی

بهترین مواد غذایی برای سلامت و شادابی پوست

امروزه سطح آگاهی در مورد روتین های پوستی سالم و نیاز به یک راه حل واقعی و طولانی مدت برای مشکلات پوستی بسیار افزایش یافته است. پوست ما به شدت به مسائل مربوط به سلامت داخلی حساس است و اغلب نشانه های اولیه مشکلات داخلی بدن، از عدم تعادل هورمونی و کم آبی گرفته تا کمبود مواد مغذی یا تجمع سم را منعکس می کند. اگرچه پوستی صاف و درخشان چیزی است که همه می خواهند، اما بدست آوردن آن ممکن است گاهی یک چالش بزرگ باشد! در همین راستا ما سه ماده غذایی برتر را برای شما آورده ایم که برای درخشندگی پوست و زیبایی شم ضروری به شمار  می روند. این سه ماده عبارتند از:

نقش گلوتاتیون در سلامت و زیبایی پوست

گلوتاتیون که به عنوان آنتی اکسیدان اصلی بدن شناخته می شود، از خواص آنتی اکسیدانی خود بدن استفافده می کند. این ماده در هر سلول بدن ما وجود دارد و وظایف مختلفی از جمله افزایش استقامت، کاهش استرس و حفظ سطح بهینه آنتی اکسیدان در ذخایر بدن را بر عهده دارد. سطح گلوتاتیون اغلب به دلیل استرس، روند پیری، مصرف الکل و سیگار کشیدن، محرومیت از خواب و سایر عوامل مرتبط با سبک زندگی تحت تاثیر قرار می گیرد. گلوتاتیون می تواند در پوست کدر و خسته، پف کردگی پوست و همچنین عدم درخشندگی منعکس شود. ناگفته نماند مصرف گلوتاتیون به عنوان یک ماده غذایی به طور مستقیم به دفع سموم و ایجاد پوستی روشن تر و درخشان تر کمک می کند.

کمک به آبرسانی پوست با سراموزید

خشکی یک بیماری پوستی بسیار شایع است. یک پوست نرم و عالی در واقع نتیجه رژیم غذایی مغذی، مصرف آب کافی و یک سبک زندگی متعادل است. امروزه تمام این چیزها تنها از طریق استفاده سطحی از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده حاصل می شود. خشکی پوست می تواند نه تنها به از دست دادن خاصیت ارتجاعی و درخشندگی منجر شود، بلکه به پیری نیز کمک می کند و ممکن است منجر به بیماری هایی مانند پسوریازیس و درماتیت شود. سراموزید، یک ماده خنثی ساخته شده از گندم است که می تواند به افزایش سطح آبرسانی پوست کمک کرده و سطح درخشندگی پوست را بهبود ببخشد.

جوانسازی پوست به کمک مواد مغذی حاوی ویتامین C

جوانسازی پوست یکی از مزایای ویتامین C می باشد که به خوبی شناخته شده است. پوست شما همیشه درگیر مبارزه با مقادیر عظیم رادیکال های آزاد است که به واسطه واکنش های بیولوژیکی و اشعه های خارجی مانند اشعه UV، آلودگی و مواد شیمیایی تولید می شود. این رادیکال آزاد (FRO) در متابولیسم سلولی دخالت می کند و همچنین منجر به تخریب کلاژن و تولید بیش از حد ملانین می شود. متعادل کردن این FRO برای اطمینان از سلامت پوست و همچنین جلوگیری از از دست دادن کلاژن مهم است. مواد مغذی حاوی ویتامین C با کاهش رنگدانه ملانین، افزایش تولید و انتقال پروتئین ضد پیری به محافظت از زیبایی طبیعی شما کمک کرده و با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، اثرات محافظتی از عکس را اعمال و به تقویت کلاژن پوست کمک می‌کند.

جمع بندی نهایی

علاوه بر سلامتی و زیبایی، مواد مغذی برای رفع مشکلات پوستی خاص مانند آکنه و عفونت‌های قارچی (که در حال حاضر با استفاده از درمان‌های قوی ضد آکنه یا ضد قارچ با آنتی‌بیوتیک‌ها درمان می‌شوند) یافت شده است. در این مقاله به برخی از مواد مغذی لازم و ضروری برای زیبایی و شادابی پوست اشاره کردیم. این سه ماده مغذی شامل گلوتاتیون، سراموزید و ویتامین سی C بودند. توضیحات کوتاهی از این سه ماده و نقش و اهمیت شان در بدن شرح دادیم. از این که تا پایان این بخش همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. چنانچه تجربه مشابهی در این زمینه دارید، حتما با ما در ارتباط بگذارید.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید