ارسال رایگان به سراسر کشور خرید قسطی با اسنپ پی
مراقبت و نگهداری از پوست تناسب اندام دانستنی های پزشکی

تزریق چربی به صورت چقد ماندگار است؟

تزریق چربی به صورت چقد ماندگار است؟

تزریق چربی یکی از انواع فیلرهاست که در مقابل ژل، به جای استفاده از ماده‌ای خارجی، از بدن خود فرد تزریق می‌شود و در مناطقدیگری از صورت و بدن استفاده می‌شود. نتایج تزریق چربی شامل پرکردن، افزایش حجم و تغییر شکل اندام‌ها و صورت می‌شود. اینروش به دلیل عدم استفاده از مواد خارجی و تزریق مواد طبیعی بدن، بسیار محبوب و پرطرفدار است و احتمال ایجاد عوارض آلرژیک راکاهش می‌دهد.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • مقایسه ماندگاری تزریق چربی با ژل
  • ترمیم تزریق چربی
  • ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟
  • آیا ماندگاری تزریق چربی در نواحی مختلف بدن و صورت متفاوت است؟
  • آیا ماندگاری تزریق چربی در همه افراد یکسان است؟
  • سخن پایانی

مقایسه ماندگاری تزریق چربی با ژل

تزریق ژل نیز یکی دیگر از فیلرهای مصنوعی است که برای اهدافی مانند برجسته سازی گونه، حجیم کردن لب‌ها، زاویه سازی فک و فرمدهی چانه به کار می‌رود. ژل‌ها از لحاظ جنس و خصوصیات متفاوتی برخوردار هستند.

ماندگاری تزریق ژل به طور معمول کمتر از یک سال است و ممکن است عوارضی مانند حساسیت، عفونت، جابجایی، تشکیل گلوله و غیرهرا به همراه داشته باشد. از سوی دیگر، تزریق چربی هیچ واکنش آلرژیک یا عفونتی را در پی ندارد و از نظر ایمنی و سلامت بیمار اثراتمثبتی دارد.
 تزریق چربی به صورت

ترمیم تزریق چربی

در بعضی از کلینیک‌ها، اصطلاح "ترمیم تزریق چربی" به کار می‌رود که به معنای تکرار تزریق چربی در جلسات منظم است. اکثربیمارانی که توقعات قابل قبولی از نتایج تزریق چربی خود دارند، با یک جلسه تزریق به هدف خود می‌رسند. ماهیت چربی به گونه‌ای استکه هنگام تزریق، سلول‌هایی از آن زنده می‌مانند و تنها درصد کمی از آنها از بین می‌روند.

عواملی مانند تکنیک ماهرانه‌تر و کاربردی‌تر در تزریق چربی و همچنین میزان چربی تزریق شده به صورت کم و آهسته، می‌توانند نتایجمطلوب‌تری را برای بیمار به همراه داشته باشند. در جلسات ترمیم تزریق چربی، میزان ماندگاری چربی تزریق شده در منطقه مورد نظرافزایش می‌یابد و سلول‌های چربی زنده به جایگزین سلول‌های چربی مرده می‌شوند.

تعداد جلسات لازم برای ترمیم تزریق چربی بستگی به بدن بیمار و تصمیم پزشک دارد. عموماً برای مناطقی که بیمار بیشتر از آنهااستفاده می‌کند مانند لبها و دستها، ماندگاری چربی کمتری نسبت به سایر نواحی بدن وجود دارد. مراجعه سالانه به کلینیک پوست و موبرای ترمیم تزریق چربی می‌تواند مفید باشد.

ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

نتایج پیوند چربی ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. با این حال، وقتی یک پزشک تخصصی و ماهر این روش را به درستیصورت گیرد، نتایج تزریق چربی درازمدت خواهند بود. زیرا سلول‌های پیوندی از همان جنس سلول‌های بدن خود فرد هستند. در نهایت،بدن تلاشی برای جذب کردن و از بین بردن چربی‌های تزریق شده نمی‌کند؛ در حقیقت، بدن عملکردی برای حفظ سلول‌های خود دارد.

با این حال، تمام سلول‌های چربی تزریق شده تا آخر عمر زنده نخواهند ماند. با گذشت زمان، تقریباً 30 درصد از سلول‌های چربی جذبمی‌شوند و 70 درصد در منطقه مورد نظر باقی می‌مانند. جذب یک مقداری از سلول‌های چربی معمولاً در هفته‌های ابتدایی پس ازجراحی رخ می‌دهد، زمانی که چربی‌های تزریق شده هنوز کاملاً استحکام نیافته‌اند؛ اما بعد از تشکیل عروق مناسب، سلول‌های چربیباقی می‌مانند. بنابراین، می‌توانیم بگوییم که نتیجه تزریق چربی به صورت دائمی است و در بدن باقی می‌ماند.

زاویه سازی فک و چانه چیست؟

آیا ماندگاری تزریق چربی در نواحی مختلف بدن و صورت متفاوت است؟

امروزه، تزریق چربی برای جوانسازی و بهبود شکل قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود. بسیاری از زنان و مردان برای داشتنچهره‌ای جوانانه و شکلی هماهنگ از این روش برای تغییر فرم و انحنای بدن خود استفاده می‌کنند. ناحیه‌هایی اعم از صورت، سینه،باسن، بازوها و پاها از تزریق چربی برای بهبود شکل خود بهره می‌برند؛ اما ماندگاری چربی تزریق شده در مختلف مناطق بدن ممکناست متفاوت باشد.

ماندگاری چربی صورت

هنگامی که چربی در ناحیه‌هایی با پرواز خون فراوان تزریق می‌شود، بطور کلی بهتر و قابل مشاهده‌تر باقی می‌ماند. به همین علت،انتقال چربی به صورت بیشترین موفقیت را نسبت به سایر مناطق بدن دارد، چرا که در صورت وجود رگ‌های فراوانی است که به چربیاجازه می‌دهند برای مدت طولانی زمانی زنده بماند. بنابراین، تزریق چربی به صورت در نتیجه‌ای با ماندگاری بیشتر نسبت به تزریقچربی در قسمت‌های دیگر بدن است.

آیا ماندگاری تزریق چربی در همه افراد یکسان است؟

هیچ عمل زیبایی در همه افراد به یک شکل نتیجه نمی‌دهد. بدن افراد مختلف به چربی با واکنش‌های متفاوتی پاسخ می‌دهد. به دلیل تفاوتدر متابولیسم و سوخت و ساز بدن در افراد، نمی‌توان انتظار داشت که مدت زمان ماندگاری تزریق چربی در همه آنها یکسان باشد. بنابراین، نمی‌توان عدد دقیقی برای طولانی مدت بودن نتیجه عمل زیبایی مشخص کرد.

سخن پایانی

پس از گذشت یک سال، تزریق چربی به بدن رفتاری کاملاً مشابه با سایر چربی‌های بدن دارد. این سلول‌ها همانند هر بافت چربیدیگری به تغییرات طبیعی وزن پاسخ می‌دهند، به این معنی که می‌توانند در صورت افزایش یا کاهش وزن بدن تغییر کنند. به منظورافزایش دوام تزریق چربی در بدن، می‌توانید از چند روش استفاده کنید.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید