testostron کد تخفیف
تناسب اندام دانستنی های پزشکی

معرفی بهترین مولتی ویتامین ها برای چاقی

معرفی بهترین مولتی ویتامین ها برای چاقی

معرفی بهترین مولتی ویتامین ها برای چاقی؛ برای چاقی، راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از قرص‌های کمک به چاقی است که در داروخانه‌ها موجود هستند. این قرص‌ها اغلب با افزایش اشتها، به افزایش وزن کمک می‌کنند. اما باید توجه داشت که برخی از قرص‌ها که در مراکز نامعتبر بفروش می‌رسند، استانداردهای لازم و تاییدیه سازمان غذا و دارو را ندارند و بیشتر به جنبه تبلیغاتی توجه دارند و معمولاً نتیجه‌بخش در مبارزه با چاقی نیستند. بسیاری از افراد لاغر به دنبال نوعی قرص اشتها آور هستند که بی ضرر باشد و بتواند به آن‌ها در چاق شدن کمک کند.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • قرص مولتی ویتامین مینرال چیست ؟
  • آیا مولتی ویتامین موجب چاقی می شود؟
  • زمان مناسب مصرف مولتی ویتامین
  • نکات مهم درمصرف مولتی ویتامین
  • آیا می توان مولتی ویتامین ها را با داروها مصرف نمود؟
  • سخن پایانی

قرص مولتی ویتامین مینرال چیست ؟

مولتی ویتامین و مینرال یک محصول کارآمد و کاربردی است که برای جبران کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن انسان استفاده می‌شود. بیش از نیمی از افراد جامعه به دلیل تغذیه نامناسب، کمبود مواد مغذی را تجربه می‌کنند. اگر این کمبود مواد مغذی در بدن تامین نشود، سیستم ایمنی به شدت ضعیف می‌شود و ممکن است عوارضی مانند کم خونی، پوکی استخوان، ریزش مو و غیره به وجود آید. البته استفاده از قرص مولتی ویتامین و مینرال برای همه الزامی نیست. اما اگر به دسته‌ای از افرادی که کمبود ویتامین و املاح معدنی دارند تعلق می‌گیرید، حتماً باید این مکمل را در برنامه روزانه خود جای دهید.

معرفی بهترین مولتی ویتامین ها برای چاقی

آیا مولتی ویتامین موجب چاقی می شود؟

قبل از بررسی زمان مصرف مولتی ویتامین برای چاقی، بگذارید به این پرسش پاسخ دهم. ریزمغذی‌ها به عنوان ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شناخته می‌شوند. کمبود برخی از ریزمغذی‌ها مستقیماً تأثیری در متابولیسم بدن دارد و باعث اختلال در فرآیندهای سوخت و ساز می‌شود. 

کاهش سطح برخی از مواد مغذی در بدن ممکن است منجر به چاقی یا لاغری شود. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که کمبود ویتامین D دارند، BMI بالاتری دارند و با افزایش چربی در ناحیه شکم، وزن خود را افزایش می‌دهند. به طور مشابه، کمبود برخی از ریزمغذی‌ها می‌تواند باعث بی‌اشتهایی و لاغری شود.

براساس این مطالب می‌توان نتیجه گرفت که اگر با لاغری مفرط مواجه هستید، احتمالاً کمبودی از یک ویتامین یا ماده معدنی در بدنتان وجود دارد. در این صورت، با جبران کمبود این مواد مغذی از طریق مصرف مولتی ویتامین، اشتها را ممکن است افزایش دهید، متابولیسم را تنظیم کنید و در نتیجه وزن بگیرید. 

به همین دلیل، مصرف قرص مولتی ویتامین در افرادی که کمبود مواد مغذی دارند، ممکن است منجر به چاق شدن شود. باید توجه کرد که نتایج پژوهش‌ها در این زمینه متنوع هستند و در برخی مطالعات، تأثیر مولتی ویتامین بر چاقی تایید نشده است. با این حال، شواهد معتبر نشان می‌دهد که برخی از مصرف کنندگان مولتی ویتامین، تأثیر مثبت آن بر اشتها را تأیید می‌کنند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله مولتی‌ ویتامین بدنسازی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ را نیز مطالعه نمایید.

زمان مناسب مصرف مولتی ویتامین 

قبل از بحث درباره بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین برای چاقی، بهتر است ابتدا درباره زمان‌های مناسب مصرف ویتامین‌ها به طور کلی اطلاعاتی بدانید. بسیاری از افراد شنیده‌اند که صبح‌ها یا قبل از خواب شب بهترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین است، و یا مصرف همراه با غذا باعث جذب بهتر می‌شود.

 اهمیت مصرف مولتی ویتامین و زمان مناسب مصرف ویتامین‌ها موضوعی است که بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه به آن اعتقاد دارند که ممکن است مصرف ویتامین‌ها و مواد مغذی در زمان‌های خاص، باعث جذب بیشتری شود یا از اثربخشی آن کمک کند. اما باید توجه داشت که فرآیند هضم در طول شب کندتر می‌شود، بنابراین مصرف مکمل‌های مغذی در اواخر شب ارتباط چندانی با جذب موثر ندارد.

نکات مهم   درمصرف مولتی ویتامین

فیبر (مانند پوست میوه یا سبزیجات) می‌تواند در روده به عنوان یک پوشش عمل کرده و جذب ویتامین‌ها را متوقف کند. بنابراین، مناسب است قبل از مصرف فیبر، ویتامین‌ها را مصرف نکنیم. اگر از فیبر خوراکی برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می‌کنید، بهترین زمان برای جذب آن شب است و لازم است قرص‌های مکمل ویتامینی و املاح را همراه با آن مصرف نکنید زیرا فیبر می‌تواند جذب ویتامین‌ها را متوقف کند. به طور کلی، پودرهای حاوی فیبر در عمل به عنوان پوشش برای روده عمل می‌کنند. بنابراین، مناسب است مصرف فیبر را به شب منتقل کرده و ویتامین‌ها را همراه با دیگر وعده‌های غذایی مصرف کنیم. همچنین، آهن همراه با فیبر به خوبی جذب نمی‌شود.

آیا می توان مولتی ویتامین ها را  با داروها مصرف نمود؟

آیا می توان مولتی ویتامین ها را  با داروها مصرف نمود؟

بهتر است فاصله‌ی زمانی بین مصرف بعضی داروها مانند استاتین‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها و مکمل‌های مولتی ویتامین را افزایش دهید، زیرا این داروها تحت تأثیر کلسیم و منیزیم موجود در مولتی ویتامین‌ها قرار می‌گیرند. معمولاً، به راحتی می‌توانید مولتی ویتامین را قبل از غذا مصرف کنید و دارو را پس از غذا. اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد نیازمند دریافت مکمل‌های مولتی ویتامین مینرال هستند، اما به دلایلی همچون ترس از افزایش وزن و افزایش اشتها یا اعتقاد به کاهش وزن با مصرف این مکمل‌ها، از مصرف آن‌ها خودداری می‌کنند.

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید