testostron ارسال رایگان به سراسر کشور
مراقبت و نگهداری از مو

اصلاح موی سر پس از‌‌ کاشت مو

اصلاح موی سر پس از‌‌ کاشت مو

بعد از انجام عمل کاشت مو، می بایست از انجام کارهای روزمره خودداری کنید. زیرا اصلاح موی سر پس از کاشت مو با قوانین خاصی همراه است و نباید به صورت خودسرانه این قوانین را نادیده بگیرید. عدم رعایت این قوانین ممکن است باعث تأخیر در فرایند بهبود و نتیجه رضایت بخشی از عمل کاشت مو شود.
بسیاری از آقایان با مشکل ریزش مو روبرو هستند و بعد از سن ۲۵ سالگی به کاشت مو روی می‌آورند. این روش هزینه‌بر است و در عوض می‌توانید برای همیشه موهای سالم داشته باشید. با این حال، پس از انجام عمل کاشت مو، نمی‌توانید موهای خود را به روش‌های معمول و در زمان‌های معمولی اصلاح کنید.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • مناسب‌ترین زمان کوتاه کردن موها
  • انواع روش های رایج کاشت مو
  • نحوه صحیح حالت دادن موی سر پس از کاشت مو
  • نکات مهم درباره اصلاح موی سر پس از کاشت مو
  • مدل مناسب در برای اصلاح موی سر پس از کاشت مو
  • سخن پایانی

مناسب‌ترین زمان کوتاه کردن موها

سرعت رشد فولیکول‌های مو در موهای کاشته شده از موهای طبیعی کمتر است و این تفاوت سرعت باعث تغییر اندازه موهای کاشته شده و موهای طبیعی می‌شود. بعد از حدود ۶ ماه از کاشت مو، ضخامت و سرعت رشد موهای کاشته شده افزایش می‌یابد. در این زمان، فولیکول‌ها ثابت شده‌اند و شما می‌توانید براساس دستور پزشک، موها را کوتاه کنید. بین ۲ تا ۴ هفته پس از کاشت مو، با مشورت پزشک می‌توانید موها را در ناحیه برداشت کوتاه کنید. 

با این حال، این کار باید تنها با استفاده از قیچی انجام شود و باید مطمئن شوید که زخم‌ها بهبود یافته و پوست در ناحیه پیوندی بهبود یافته است. در غیر این صورت، کوتاهی مو ممکن است باعث زخم و خونریزی در ناحیه پیوندی شود. زمان مناسب برای کوتاه کردن مو با استفاده از وسایل مختلف متفاوت است.

انواع روش های رایج کاشت مو

انواع روش های رایج کاشت مو

  • کاشت مو به روش نوار FUT

در روش FUT، در ابتدا بعد از بیحسی موضعی، یک نوار باریک حاوی فولیکول های مو از قسمت پشت سر فرد برداشته می شود. سپس این نوار به گرافت‌های کوچکتری با 1 تا 4 مو تقسیم می‌شود و سپس این گرافت‌ها به نواحی مورد نظر (مانند جلوی سر یا فرق سر) منتقل و جایگزین می‌شوند. زمان انجام این عمل جراحی حدود 8 ساعت است و مهم است که جراح با تجربه و ماهر باشد، زیرا در صورت عدم مهارت کافی، در محل برداشت موها ممکن است خط باریکی باقی بماند. دوره نقاهت پس از عمل حدود یک تا دو هفته است و مدت آن به شرایط بیمار و موارد خاصی که وجود داشته باشد، بستگی دارد.

  • کاشت مو به روش FIT

در روش کاشت مو FIT، روش برداشت گرافت ها و پیوند مو با روند طولانی تری صورت می‌گیرد. گرافت های برداشت شده باید در زمان کمتر از 4 ساعت پیوند داده شوند، که باعث کاهش احتمال از بین رفتن فولیکول های مو می‌شود. یکی از معایب این روش نسبت به روش FUT، سرعت عمل پایین آن است. زیرا برداشت تمامی گرافت ها و پیوند مو به طور کامل چند روز زمان می‌برد. احتمال وقوع تورم و قرمزی نیز در این روش و روش FUT وجود دارد. اما در مقابل، در روش FIT نیازی به بیهوشی نیست و عمل با استفاده از بیحسی موضعی و به صورت عمل سرپایی انجام می‌شود.

روش‌های موثر کمک به رویش مجدد مو

  •  کاشت مو به روش SUT

روش کاشت مو SUT یکی از پیشرفته ترین و محبوب ترین روش های کاشت مو در سال های اخیر است. در این روش، عمل کاشت مو اصلی توسط دستگاه های پیشرفته خاصی انجام می شود که باعث می شود درصد موفقیت عمل پیوند به حداکثر برسد. با استفاده از این دستگاه ها، برداشت و کاشت گرافت ها با دقت بسیار بالا انجام می شود.

 این امر باعث کاهش احتمال آسیب دیدن و از دست رفتن سلول های پیوندی می شود و تقریباً از تمام ظرفیت و تراکم بانک مو استفاده خواهد شد. در یک جلسه می توان تا 14 هزار تار مو را از منطقه دهنده برداشت کرده و به بخش طاس منتقل کرد. روش کاشت مو SUT عوارض معمول ناشی از کاشت مو را به حداقل ممکن می رساند و بعد از یک تا دو روز، متقاضی می تواند به فعالیت های روزانه خود بازگردد (به جز فعالیت های سنگین).

نحوه صحیح حالت دادن موی سر پس از کاشت مو

بعد از تصمیم گیری برای اصلاح موهای پس از کاشت مو، باید به خاطر داشته باشید که در هنگام حالت دادن موها فشار زیادی به آنها وارد نکنید و آن‌ها را به آرامی حالت دهید. برای جلوگیری از آسیب دیدن موهایتان، می‌توانید از پزشک خود درخواست کنید تا یک اسپری مناسب برای حالت دادن مو به شما تجویز کند. با استفاده از این اسپری، می‌توانید با اطمینان بیشتری موهایتان را حالت دهید. این یکی از مراقبت‌های بعد از کاشت مو است که به شما کمک می‌کند نتیجهٔ رضایت‌بخش‌تری از عمل کاشت مویتان داشته باشید و مطمئن شوید که هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید، به طور کامل ارزش آن را داشته است.

نکات مهم درباره اصلاح موی سر پس از کاشت مو

  • توجه به رشد مو تا یک ماه اول پس از کاشت
  • استفاده از قیچی برای اصلاح موی سر پس از کاشت مو
  • در نظر گرفتن مراقبت های مخصوص بعد از عمل کاشت مو
  • استفاده از شامپو های خاص و تجویز شده پزشک پس از کاشت
نکات مهم درباره اصلاح موی سر پس از کاشت مو

مدل مناسب در برای اصلاح موی سر پس از کاشت مو

بعد از اینکه اصلاح موی سر پس از کاشت مو تمام شد و موهای خود را به اندازه دلخواه کوتاه کردید، وقت آن می‌رسد که بهترین مدل را برای آن بزنید و موهای خود را به بهترین شکل حالت دهید. در این شرایط، موهای شما کمی کوتاه تر از حد معمول به نظر می رسند که کاملاً طبیعی است.


همچنین اگر موهای شما رنگ بیش از اندازه روشنی دارد، باید بدانید که این رنگ روشن باعث می شود که موی شما نازک تر و کم پشت تر از حد معمول دیده شود. برای رفع این مشکل و نشان دادن حجیم تر شدن موها، می توانید از یک محصول حجم دهنده یا سشوار استفاده کنید. در این زمینه، آرایشگر می تواند به شما کمک کند که بهترین مدل موی مناسب در این شرایط برای شما کدام است.

سخن پایانی

یکی از ارکان اصلی برای داشتن چهره‌ای زیبا و جذاب، داشتن موهای پرپشت و زیبا است. حالت موها همان چیزی است که در اولین تعامل با دیگران، همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین، موهای پرپشت نقش به‌سزایی در افزایش اعتماد به نفس ایفا می‌کنند. با این حال، برخی عوامل مانند استرس، ژنتیک و تغذیه نامناسب ممکن است باعث ریزش موها شوند. کاشت مو یکی از روش‌هایی است که امروزه بسیار محبوب است؛ اما برای دست‌یابی به بهترین نتیجه در کاشت مو، نیاز است به توجه به چند نکته. یکی از این نکات، زمان کوتاهی است که موها بعد از کاشت به نمایش در می‌آیند.

 

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید