حراج آخرسال آقای دارو کد تخفیف
مراقبت و نگهداری از مو

روتین پیشنهادی متخصص پوست برای پوست کف سر

روتین پیشنهادی متخصص پوست برای پوست کف سر

روتین و توصیه های مراقبت از پوست کف سر

فراموش نکنید که مو از ریشه رشد می کند و این ریشه ها زمانی در سالم ترین حالت خود هستند که پوست سر سالمی داشته باشید. به خاطر همین است که مراقبت از پوست کفِ سر حیاتی و ضروری است؛ اما به نظر شما چگونه باید این مراقبت را انجام داد. در این قسمت از وبلاگ خبری آقای دارو با ما همراه باشید تا نکات مراقبت از پوست سر را به شما بگوییم.

 

به پوست سر اهمیت دهید

پوست سر مانند پوست بقیه بدن است و این مهم ‌ترین نکته ‌ای است که باید در نظر داشته باشید. همه ما به دنبال پوست سالم می گردیم؛ اما پوست سر را فراموش می کنیم. به خاطر همین موهایمان آنقدر که دوست داریم جان نمی گیرد؛ پس به این نکته دقت کنید که پوست سر هم مانند پوست بقیه قسمت های بدن نیاز به مراقبت، پاک سازی، لایه برداری، آبرسانی و مرطوب سازی دارد.

موهایتان را خیلی زیاد شستشو ندهید

البته که میزان شستشوی مو ها بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ میزان فعالیت شما در طول روز، شرایط محیطی که در آن هستید، میزان چرب شدن موها یا خشکی پوست سر، همه نشان می دهند که چقدر نیاز به شستشوی موهایتان دارید؛ اما به هر حال شستشوی بیش از حد هم باعث می شود که پوست سر خشکی داشته باشید.

وقتی که می خواهید موهای خود را بشویید، از یک شامپوی معمولی استفاده کنید که به پوست سر آسیب وارد نکند؛ اما آن را تمیز هم بکند. از نرم‌کننده، آبرسان، مرطوب‌کننده و تقویت کننده استفاده کنید و یک بار در هفته یک مرطوب‌کننده قوی به موهایتان بزنید و مراقب سطح قلیایی پوست سر هم باشید.

از محصولات حساسیت زا استفاده نکنید

فقط شامپو نیست که باید با پوست سرتان ملایم رفتار کند، بلکه هر کدام از محصولات حالت دهنده و مراقبت از مو هم باید به دقت بررسی شوند تا عامل ایجاد حساسیت نباشند و پوست سرتان را خشک نکند. موادی مانند پارابن، سولفات، الکل و رایحه نباید داخل آن ها وجود داشته باشد و به جایِ آن باید مواد معدنی و سالم داشته باشند.

از رژیم غذایی سالم استفاده کنید

زمانی پوست سر سالم خواهد بود که شما مواد غذایی سالم به بدن تان برسانید. در واقع رژیم غذایی متعادل سرشار از ویتامین و مواد معدنی همراه با آنتی اکسیدان، اسید چرب امگا 3 ماهی برای پوست سر معجزه می کند و موهای تان را هم شاداب نگه خواهد داشت.

از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید

ویتامین دی یکی از مهم ترین ویتامین هایی است که برای موی سالم به آن نیاز دارید که به آن ویتامین خورشیدی هم گفته می‌ شود. بهترین حالت این است که این ویتامین را از نور خورشید دریافت کنید؛ اما باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید، زیرا اگر مدت زمان زیادی بیرون از منزل باشید، موهای تان در معرض خطر قرار گرفته و پوست سر آسیب می بیند.

پوست سر را لایه برداری کنید

اسکراپ پوست سر یکی از مهم‌ ترین اقداماتی است که باید آن را انجام دهید. این اسکراب ها باعث می شوند تا سلول های مرده پوست سر، روغن اضافی، شوره و خشکی برطرف شود؛ در حقیقت این لایه بردار ها خیلی خوب کارشان را انجام می دهند. اسکراب روغن درخت چای و روغن اکالیپتوس هم یکی از بهترین ها است.

بخور پوست کف سر را فراموش نکنید

بخور پوست سر را باید یک بار در ماه به انجام برسانید تا منافذ پاکسازی شوند و سموم از بین بروند. با انجام این کار فولیکول های مو باز شده و مواد آبرسان و مرطوب‌کننده را به خود جذب می کنند و جریان خون افزایش پیدا خواهد کرد.

مراقب دما باشید و از آب و هوای سرد و خشک دوری کنید

قرار گرفتن زیاد در معرض این آب و هواهای خشن با دمای خیلی بالا یا حتی خیلی پایین باعث می شود تا موهایتان خشک شوند و این بزرگترین خطر برای پوست سر می باشد.

پوست سرتان را ماساژ دهید

ماساژ پوست سر یکی از راه های سالمی هست که می توانید به انجام برسانید. باید خیلی مراقب باشید و از روغن های مناسب پوست سر استفاده کنید و قبل از شامپو آن را روی سر ماساژ دهید که باعث می شوند سلول های مرده پوست از بین بروند و آلودگی ها هم پاک سازی شود.

از دستگاه های داغ (اتو مو و سشوار و...) استفاده نکنید

اتو مو، بابلیس یا هر گونه دستگاهی که باعث اعمال حرارت روی مو شود، باعث خشکی و حساسیت پوست سر خواهد شد؛ پس سعی کنید که از این دستگاه ها دور باشید تا آسیبی به موهای تان وارد نکند و چند وقت یکبار به مو ها استراحت دهید؛ حتی سشوار را هم در آن دوره استراحت روی موهای تان نکشید.

مشکلات پوست سر را سریع برطرف کنید

عفونت ها و مشکلات پوست سر ممکن است با علائم مختلف خودشان را نشان دهند که سریعا باید آن ها را شناسایی کرده و برطرف کنید و علائم زیر را هرچه سریع تر پیگیری کنید:

  •  قرمزی و التهاب
  • حساسیت مانند خارش و سوزش
  • خشکی
  • جوش
  • شوره
  • تجمع مواد آلوده و محصولات مو روی پوست سر
  • بو
  • ریزش مو
  • زبری و شکنندگی مو

اگر هر کدام از شرایط ذکر شده را داشتید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • حتما به یک مشاور متخصص مراجعه کنید و مشکلات را برایش شرح دهید.
  • احتمالا او یک اسکراب قوی برای موهای تان تجویز کند.
  • هر 15 روز یکبار یا یک بار در ماه؛ حتماً برای معاینه پوست سر به پزشک مراجعه کنید.
  • از محصولات به طور منظم استفاده کرده و پوست سرتان را تمیز نگه دارید.
  • پوست سر باید خشک نگه داشته شود و نباید خیلی روی آن خیس باشد.
0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید