hairtamin تستوسترون
مراقبت و نگهداری از مو

خواص شگفت‌انگیز روغن آرگان برای مو

خواص شگفت‌انگیز روغن آرگان برای مو

روغن آرگان

می توان گفت روغن آرگان بهترین روغن برای تقویت مو است. مو یکی از ویژگی های زیبای هر فردی به شمار میرود و البته بر روی ظاهر، اعتماد به نفس و یا حتی ویژگی های شخصیتی اش هم تاثیر می گذارد. اگر فردی را می بینید که موهای سالم و درخشانی دارد و درست در همان زمان از موهای آسیب دیده خودتان نا امید می شوید، باید بدانید که وقت آن است که به موهای خود بیشتر برسید! موها به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و … نیاز به مراقبت زیادی دارند تا بتوانند وضعیت سالم خود را حفظ کنند. روغن آرگان حاوی ۳۵ تا ۴۰ درصد اسیدهای چرب لینولنیک و ۴۲ تا ۴۸ درصد اسیدهای چرب اولئیک است. لینوانیک اسید ها التهاب و آکنه را کاهش داده و موجب افزایش سطح رطوبت پوست می شود. اسید اولئیک می تواند نفوذپذیری پوست شما را بهتر کند و به دیگر مواد تشکیل دهنده اجازه نفوذ راحتر بدهد.

 

خواص روغن آرگان برای مو

  • شوره سر

روغن آرگان مرطوب‌ کننده بسیارفوق العاده ای است و به دلیل میزان بالای ویتامینE و آنتی اکسیدانش با شوره و پوسته‌ های خشک سر مبارزه می‌کند. زمانی که برای درمان شوره مو از شامپوهای ضدشوره استفاده می‌کنید، در واقع میزان زیادی از مواد شیمیایی که قوی هم هستند، به پوست سر می‌رسانید ولی روغن طبیعی آرگان بدون آسیب به سر، با آبرسانی به مو حتی با چند قطره می‌تواند مشکل را حل کند.

  • نرم‌ کننده مو

روغن آرگان حالت وزی مو را می‌گیرد و موخوره را هم درمان می‌کند. دو سه قطره از آن را کف دست ریخته و آن را روی ساقه تا انتهای مو ماساژ دهید. این نکته را هم باید بگوییم که درخشندگی و نرمی مو با استفاده از این روغن به ظاهر شما باز می‌گردد.

  • محافظت از مو در برابر حرارت

 قبل از استفاده از اتو مو و سشوار دو تا سه قطره از روغن آرگان را کف دست ریخته و به موها بمالید. با استفاده از برس یا شانه روغن را به همه تارهای مو برساند و آن را از آسیب درجه حرارت بالا در امان بدارید.

خواص روغن آرگان برای مو

  •  ریزش مو

ریزش مو یکی از معضلاتی است که در خانم‌ها و هم در آقایان وجود دارد روغن آرگان نه تنها در جلوگیری از ریزش مو موثر است، بلکه در صورت استفاده منظم رشد موهای جدید را هم افزایش می‌دهد.(میتوانید محصولات ضد ریزش مو را از داروخانه آنلاین آقای دارو خریداری کنید.)

  • مراقبت از مو در برابر خورشید

 روغن آرگان از مو در برابر نور خورشید و اشعه های فرابنفش محافظت می‌کند. حتی اگر ساعات طولانی از روز را در زیر نور آفتاب به سر کنید، دیگر نگران آسیب موهای خود نخواهید بود.

  • تقویت ساقه مو

بهترین روغن در تقویت مو به خصوص در تقویت و سلامت بخشی به ساقه مو، این روغن حرف اول را می‌زند. حاصل ویتامین E و اسیدهای چرب مختلف در این ماده، بهترین سرم‌ طبیعی تقویت کننده ساقه مو می‌باشد.به همین دلیل از این روغن به عنوان لوسیون موی بعد از استحمام استفاده می‌شود. (می توانید با مراجعه به سایت داروخانه آنلاین آقای دارو محصولات مراقبت از مو حاوی روغن آرگان را خریداری کنید.)

  • موخوره

افرادی که موهای بلند و بدون مو خوره می خواهند، حتماً باید روغن آرگان را امتحان کنند. استفاده مرتب از این روغن می تواند تا حد زیادی از ایجاد موخوره جلوگیری کند. این روغن به ساقه ی مو نفوذ و آن را از درون تقویت می کند.این کار به سلامت موهای شما کمک می کند و رشد و ضخامت موهایتان را افزایش می دهد.

تشخیص اصل و غیر اصل بودن روغن آرگان

تشخیص اصل و غیر اصل بودن روغن آرگان

به غیر از محصولات کارخانه ای پوست و مو که از روغن آرگان ساخته شده اند، می توانید از روغن خام آن هم استفاده کنید. زمانی که می خواهید به سراغ خرید روغن آرگان بروید، برای تشخیص روغن آرگان اصل و اینکه مطمئن شوید روغن طبیعی و کاملا خالص است، برخی راهکارها راهنمای شما هستند. این روغن نباید هیچ مواد افزودنی مانند آب، ماده معطر یا حتی مواد نگهدارنده داشته باشد. روغن باید تنها در بطری شیشه ای تیره نگهداری شود چون نور می تواند ویژگی های مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد. این روغن آبکی و شل نیست و بافت نرمی دارد. محل تولید آن هم باید مراکش یا همان Morocco باشد.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید