ارسال رایگان به سراسر کشور خرید اول از آقای دارو
تناسب اندام دانستنی های پزشکی اخبار

بررسی ارتباط میان قرص چربی سوز و ریزش مو‌‌

بررسی ارتباط میان قرص چربی سوز و ریزش مو‌‌

هنگامی که از قرص‌های چربی‌سوز صحبت می‌شود، باید توجه داشت که قرص مورد نظر دارای چه ترکیباتی است. اگر قرص شامل ترکیبات طبیعی و مغذی باشد، می‌تواند بدون تأثیرات منفی بر روی ریزش مو استفاده شود. اما در برخی از قرص‌ها از تستوسترون و استروئیدهای آنابولیک استفاده می‌شود که ممکن است منجر به ریزش مو شود.در این مقاله به بررسی ارتباط میان قرص چربی سوز و ریزش مو‌‌ خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله میخوانیم
  • قرص چربی سوز چیست؟
  • ارتباط قرص چربی سوز و ریزش مو
  • قرص لاغری سبب ریزش مو می‌شود؟
  • نکات مهم در زمان مصرف مکمل چربی سوز
  • سخن پایانی

قرص چربی سوز چیست؟

قرص چربی‌سوز نوعی مکمل است که برای تسریع فرایند چربی‌سوزی در بدن استفاده می‌شود و باعث کاهش وزن می‌شود. در این قرص‌ها معمولا از اسیدهای آمینه مانند ال کارنیتین، ویتامین‌ها، املاح معدنی و عصاره‌های گیاهی مانند چای سبز استفاده می‌شود. عمدتا ورزشکاران و بدنسازان از این نوع مکمل‌ها استفاده می‌کنند تا به واسطه آنها اندامی بدنسازی‌تر و جذاب‌تر کسب کنند. هر دو جنسیت نیز مصرف کنندگان این مکمل‌ها هستند.

قرص چربی سوز چیست؟

ارتباط قرص چربی سوز و ریزش مو

در حقیقت قرص چربی سوز نوعی قرص لاغری بشمار می‌رود. کدام نوع از قرص چربی سوز ممکن است سبب ریزش مو شود؟ در واقع قرص چربی‌سوز گیاهی که در ترکیبات آن تنها از عصاره گیاهان استفاده می‌شود، عاملی برای ریزش مو محسوب نمی‌شود. پس ما در اینجا در مورد قرص چربی سوز ورزشی صحبت می‌خواهیم کرد که مطابق سخت برخی از افراد با مصرف آن‌ها دچار ریزش مو شده‌اند. در مجموع ریزش مو در نتیجه عوامل مختلفی بوجود می‌آید که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • آلوپسی آره آتا: ریزش ناگهانی مو به دلیل بیماری‌های خود ایمنی.
  • تلوژن افلوویوم: ریزش موقت موی سر که به عوامل مختلفی مرتبط است.
  • آلوپسی آندروژنیک: نوعی از طاسی است که علل آن عوامل ارثی و ژنتیکی است.


قرص لاغری سبب ریزش مو می‌شود؟

افرادی که می‌پذیرند قرص لاغری باعث ریزش مو می‌شود، باید نوع مکمل خود را ذکر کنند. به این دلیل که قرص‌های چربی‌سوز مانند ال کارنیتین، با ترکیبات موجود، به عنوان عامل کاهش مو شناخته نشده‌اند. اما قرص‌های تعادل‌کننده هورمون‌های بدن به علت حضور تستوسترون و استروئیدهای آنابولیک، ممکن است عاملی برای کاهش مو باشند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله بدنسازی طبیعی یا همراه با مکمل را انتخاب کنیم؟ را نیز مطالعه نمایید.

اگر قرص لاغری ترکیبات مغذی و طبیعی داشته باشد، به طور کلی باعث ریزش مو نمی‌شود. در واقع، مکمل‌هایی که متعادل‌کننده هورمون‌های بدن هستند اثرات مختلفی بر ریزش مو، کلفت شدن صدای زنان و رویش موهای زائد دارند. قرص‌های چربی‌سوز ورزشی که دارای افدرین و کافئین هستند،

 به تناسب ایجاد گرما و کاهش اشتها به لاغری و کاهش وزن فرد کمک می‌کنند. اما اگر استفاده از این ترکیبات بیش از حد مجاز باشد، ممکن است عوارضی مانند ریزش مو را برای فرد ایجاد کند.

نکات مهم در زمان مصرف مکمل چربی سوز


نکات مهم در زمان مصرف مکمل چربی سوز

در زمان استفاده از قرص لاغری برای جلوگیزی از هر نوع اختلال در بدن و ریزش مو توصیه می‌شود به نکات زیر توجه کنید. در صورت رعایت موارد مذکور دیگر پاسخ سوال چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می‌شود را خواهید دریافت.

  1. برنامه لاغری و کاهش وزن را حتما تحت نظر متخصص و همراه با مربی ورزشی جلو ببرید.
  2. قرص لاغری و مکمل های چربی سوز را حتما از مراکز معتبر و داروخانه ها خریداری نمایید.
  3. نوشیدن آب به میزان لازم از واجبات است. کمبود آب بدن نیز موجب تشدید ریزش مو می‌شود.
  4. رژیم لاغری سخت و در کوتاه مدت سبب ایجاد اختلال در بدن و کاهش موی سر می‌شود.
  5. غذاهای پروتئینی و همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا تری را با قرص‌های چربی سوز مصرف ننمایید. این نوع مواد غذایی سبب تغذیه موها خواهند شد.
  6. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که مکمل‌های چربی سوز در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش درست نتیجه مطلوب را برای فرد به همراه می آورند. در نتیجه از مصرف خودسرانه و در کنار رژیم های غذایی سخت و نادرست دوری‌ نمایید.

سخن پایانی

رابطه بین قرص چربی سوز و ریزش مو مشخص نیست و بر اساس منابع علمی، اثباتی بر وجود این رابطه وجود ندارد. اگرچه گزارشات بیان می‌کنند که ممکن است قرص‌های چربی‌سوز حاوی ترکیباتی باشند که در تنظیم هورمون‌های بدن اختلال ایجاد کنند و این موجب ریزش مو شود، اما این ادعا مورد تایید علمی قرار نگرفته است. همچنین مصرف بیش از حد قرص‌های لاغری و عدم توجه به مقدار مصرف نیز می‌تواند به عوامل ریزش مو تبدیل شود.

 

 

 

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید