hairtamin تستوسترون
مراقبت و نگهداری از پوست دانستنی های پزشکی

چگونه خواب خوب و باکیفیتی داشته باشیم؟

چگونه خواب خوب و باکیفیتی داشته باشیم؟

مقدمه مطلب؛ چگونه خوب بخوابیم؟

در حالی که سبک زندگی روزمره برای داشتن خواب باکیفیت بسیار مهم است، اما برخی از کارها نیز ممکن است شما را شگفت زده کرده و باعث بهتر خوابیدن تان شوند. در بخش اول این مقاله (این لینک) راجع به اهمیت و نقش خواب بر روی پوست صحبت کرده و نکاتی را در این زمینه مطرح نمودیم. در بخش بعدی که این مقاله را شامل می شود به بررسی راهکارهایی پرداخته ایم که با استفاده از آن ها و با مدنظر قرار دادنشان می توانید خواب بهتر و باکیفیت تری داشته باشید. با ما همراه باشید.

آنچه در مقاله راهکارهای افزایش کیفیت خواب میخوانیم
  • هفت نکته طلایی برای داشتن خواب باکیفیت
  • انجام کارهای ورزشی
  • رژیم غذایی
  • قرار گرفتن در معرض نور آبی
  • استفاده از قهوه و کافئین
  • نوشیدن الکل
  • محیط خواب
  • برنامه های آرام بخش و مدیتیشن
  • جمع بندی نهایی؛ نکات طلایی برای افزایش کیفیت خواب

هفت نکته طلایی برای داشتن خواب باکیفیت

در این قسمت 7 نکته مهم که باید برای داشتن خواب باکیفیت آن ها را مدنظر قرار دهیم برایتان آورده ایم.

انجام کارهای ورزشی

اندورفین طبیعی تولید شده توسط ورزش به تقویت خلق و خو و کاهش استرس کمک می کند. این در حالی است که ورزش می تواند موجب کنترل وزن، تقویت سلامت قلب و عروق و بهبود خواب فرد نیز شود. به طور کلی ورزشکاران معمولاً خواب بیشتر و بهتری را در طول شبانه روز تجربه کرده و به دلیل تعریقی که دارند، تنفس پوست شان بهتر از کسانی است که ورزش نمی کنند.

رژیم غذایی

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که سرشار از مواد مغذی است، کمک زیادی به تنظیم الگوی خواب ما می کند. علاوه بر این، اجتناب از خوردن غذاهایی که هضم شان سخت بوده و کیفیت خوبی ندارند، به جلوگیری از ناراحتی های رایج شبانه مانند نفخ و سوزش سر دل کمک می کند. هرچه شام سبک تری بخورید، خواب آسوده تری را تجربه خواهید نمود. همچنین خوردن عصرانه های مقوی که از گرسنگی بیش از حد شما در وعده شام جلوگیری می کند را فراموش نکنید.

قرار گرفتن در معرض نور آبی

نور صفحه های دیجیتال به گونه ای است که می تواند ریتم خواب طبیعی ما را مختل کند. بنابراین قبل از خواب تلفن همراه یا تبلت خود را کنار بگذارید و به جای آن یک کتاب خوب بردارید. بدون شک از تفاوتی که این یک نکته می تواند داشته باشد شگفت زده خواهید شد. افرادی که قبل از خواب با تلفن همراه شان کار می کنند معمولاً خواب بی کیفیتی را تجربه نموده و ذهن شان همواره با استرس همراه است.

استفاده از قهوه و کافئین

خوردن یک فنجان قهوه صبحگاهی کاری است که بسیاری از ما نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم. اما باید بدانید مصرف کافئین در ظهر می تواند نظم بدن را برهم زده و ساعت ها در سیستم گوارشی افراد باقی بماند. از این رو سعی کنید مصرف نوشیدنی های کافئین دار را در بعدازظهر و عصر به حداقل برسانید یا در صورت امکان مصرف آنها را به طور کامل قطع کنید. نوشیدن قهوه قبل از خواب به معنی برهم خوردن هورمون های طبیعی جسم شما بوده و مشکلات متعددی نظیر بی خوابی را برایتان به همراه خواهد داشت. همچنین مصرف بیش از اندازه قهوه در کسانی که به این ماده حساسیت دارند ممکن است التهابات پوستی ایجاد کند.

نوشیدن الکل

نوشیدن الکل در هر ساعت از شبانه روز می تواند کیفیت خواب را به دلیل اثرات افسردگی بر سیستم عصبی مختل کند. همچنین مصرف الکل تولید هورمون ملاتونین را که یک عنصر ضروری در کنترل ریتم خواب ما است، کاهش می دهد. اثرات منفی مستقیم و غیرمستقیم الکل بر روی پوست نیز موضوعی است که نباید آن را نادیده بگیرید.

محیط خواب

محیط اتاق خواب تأثیر عمیقی بر کیفیت خواب دارد. سایه های تیره ای که نور پنجره را مسدود می کنند، رختخواب ها و بالش های راحت، دمایی که خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد و حداقل صدا برای خواب مطلوب ضروری هستند.

برنامه های آرام بخش و مدیتیشن

برای بسیاری از افرادی که خیلی سخت می خوابند استفاده از صداهای ملایم و آرام بخش در اتاق خوابشان توصیه می شود. جالب است بدانید برنامه های تقویت کننده خواب در مارکت اپلیکیشن ها به وفور یافت می شوند. از جمله بهترینِ این برنامه ها می توان به Calm و Headspace اشاره کرد. این برنامه ها برای این کار طراحی شده و به خوبی کار می کنند.

جمع بندی نهایی؛ نکات طلایی برای افزایش کیفیت خواب

همانطور که می دانید خواب تاثیر مستقیم زیادی روی کیفیت پوست افراد می گذارد. اگر شما بخواهید با متعادلسازی وضعیت خواب تان به بهترین وضعیت پوستی برسید، نیاز است خواب باکیفیتی را در شبانه روز تجربه کنید. ما در این مقاله سعی کردیم راهکارهایی که باعث افزایش کیفیت خواب فرد می شود را یک به یک بررسی نموده و آن ها را شرح دهیم. امیدواریم این مقاله مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

0 نفر پسندیده اند

(0) دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید